AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Jeg har bare fått valp om sommeren før. Hvis det blir en valp på meg nå så kommer den i midten av november. Altså vintervalp. Hva bør jeg være forberedt på nå? Hva er annerledes? Anonymkode: d2a9c...ff0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Altså blir født midten av september og leveringsklar i midten av november. Anonymkode: d2a9c...ff0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Nå har jeg bare hatt vintervalper selv da, så vet ikke helt hvilken forskjell det vil være 😜 Men, jeg kan tenke meg det er vanskeligere å stå opp om natta for å gå ut med valpen for å tisse. Sett fram en god kåpe og støvler klar i gangen! Vi strikka en liten genser til den ene valpen fordi den var korthåret, men det kommer jo an på hvilken rase du skal ha om det er nødvendig eller ikke. En forskjell er vel at det kanskje er vanskeligere å sosialisere valpen og få den trygg i miljøet rundt, fordi det er for kaldt for den å være ute i lange perioder om gangen. Det kan jo også øke frustrasjonsnivået inne kan jeg tenke meg når det er vanskeligere å ta med ut 😂 (Men igjen, det kommer an på hvilken pels valpen har) Anonymkode: 50e8e...372
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Valpen har masse pels så det går bra på akkurat det punktet. Flere synspunkter? Anonymkode: d2a9c...ff0
Leo Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Jeg vet ikke om det var tilfeldig, men den siste vintervalpen min ble veldig fort renslig. Han er født i desember og da jeg fikk ham var det så kaldt at det ble veldig tydelige forskjeller på ute og inne fordi det var så kaldt (Godt under 20 minus) den første måneden vi hadde ham at ingen av oss orket å være ute mer enn noen minutter av gangen.
frksølekopp Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 Vi fikk valp i januar og det var heldigvis lommert, men ikke varmt det vi lærte fort var å sove med klær så det vil gå raskere å kaste på seg jakke og sko når valpen må ut. Brente meg fort på å sove uten klær så valpen tisset inne før jeg rakk å bli klar. Ellers er det vel ikke så mye andre forskjeller på vinter og sommervalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå