Gå til innhold

brudevals og hvor mye vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen. Når skal dere danse brudevalsen? Mamma og tante mener det er vanlig å ha det før kaffe og kaker, mens jeg har lest at det er etterpå... Og så lurer jeg på hvor mye vin dere har beregnet til bryllupet deres. Vi skal ikke ha sprit, kun rødvin, hvitvin og øl. Vi skal ha 60 gjester til middag og 60 gjester som kommer til kaffen. Kan noen av dere hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Vinen kan jeg ikke hjelpe deg med, men dans derimot, det er min greie! :wink:

Det er veldig vanlig å starte dansen för kakene, og da åpner man jo med brudevalsen. Om dere da ikke skal ha kaker til dessert, da ville jeg ventet. Ofte har man spist så mye at det er godt å röre litt på seg för man spiser mer! :D

Skrevet

Når det gjelder vinen syns jeg dere skal spørre på polet. Der er de veldig flinke til å hjelpe. Og om dere kjøper for mange flasker kan dere retunere alle uåpnede flasker. Så det skulle ikke være noe problem.

Når det gjelder dansen: Vi skal ha vår etter kaffen! Etter middagen går alle og strekker litt på bena. Så blir kaffe servert og litt senere (når maten har fåt sunket litt) blir bryllupskaken servert (sammen med mer kaffe). Først etter dette skal vi åpne dansegulvet med vals. Baren vil så være åpnet etter dette.

Man kan vel egentlig gjøre som man syns passer best? For oss blir det litt for oppdelt (for lite flyt) om vi skal først servere kaffe, åpne dansegulvet med vals og så servere bryllupskaken.

Skrevet

Vi skal gjøre det på samme måte som 09.08.2002.

Etter middagen tar vi en pause hvor det også vil bli servert kaffe og likør. Jeg er faktisk litt usikker på om vi kommer til å sette på noe musikk allerede da eller ei, men etterhvert vil det iallfall bli kaffe og kaker (inkludert kutting av bryllupskaken). Og når kakene er spist, ja da tar vi bryllupsvalsen.

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg
Skrevet

Vi skal også ha kaffe og avec etter at bordene er satt om til dans. SÅ blir det kakespising, når alle har forsynt seg en gang, vil vi valse oss inn i midten og la det stå til. Tentke å la kakene bare stå litt fremme mens vi danser og rydde de vekk etter en stund. Baren åpner vel ca samme tid som kaffe og kaker serveres. (Vi velger kaker og kaffe først pga de som kommer kun til kaffe lettere skal kunne menge seg), så løses det hele opp med dans og fest.

Men har dere bestemt dere for hvordan forlate festen ??

Skrevet

Vedr. vinen:

På polet i Sverige (det har vel ikke så stor betydning at det er i Sverige vel? :hoho: ) sa de dette:

- Til forret kan man regne en helflaske vin til 6 personer (6-8 glass)

- Til hovedrett kan man regne 3- 4 personer per flaske

- Dessertvin er drøyere, og en helflaske rekker derfor til 10 personer (10- 12 glass)

Så kommer det jo noen flasker i tillegg hvis dere skal ha servering videre utover kvelden.

Hvis dere skal ha vinkarafler lønner det seg å kjøpe bag-in-boxes, for det er jo 4 flasker. Da regner man 35- 40 glass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...