Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest degameros
Skrevet

Hva er sjansen for at jeg kommer inn? Noen som har vært i denne posisjon før? Studiet jeg har søkt har 90 plasser. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, degameros skrev:

Hva er sjansen for at jeg kommer inn? Noen som har vært i denne posisjon før? Studiet jeg har søkt har 90 plasser. 

Kontakt din studieveileder og få historien til venteplasser tidligere år. Helt umulig for andre å svare på.

Anonymkode: 7f70f...9d6

• Liker 1
Gjest degameros
Skrevet

i fjor sendte de ut 41 ny tilbud etter hovedopptaket 

Skrevet
8 minutter siden, degameros skrev:

i fjor sendte de ut 41 ny tilbud etter hovedopptaket 

Da vet du jo sjansene dine da. Var det like mange studieplasser i fjor? Ingen kan vite på forhånd hvor mange som takker ja eller nei til tilbudet, men om det var 41 i fjor og like mange studieplasser, ser det jo litt dårlig ut. Vet du noe om de foregående årene? Blir jo bare å ta en sannsynlighetsberegning basert på 5 siste år f.eks

Skrevet

Så du tror at over to tredel av de som kommer inn bare gir bort plassen sin :ler:

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Så du tror at over to tredel av de som kommer inn bare gir bort plassen sin :ler:

Det hender på noen studier etter hovedopptaket, husk at mange kan ha takket ja til dette studiet som 2.-10. valg og velger å stå på venteliste til andre studier - så rykker de oppover og det blir plasser ledig. Kommer selvfølgelig an på hvilket studie det er også.

Anonymkode: f076a...d5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, QQbaby skrev:

Det er mange som velger å ikke stå på venteliste. Man kan rykke opp mye bare på bakgrunn av det. 

Anonymkode: 4104a...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...