AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Jeg kom inn på Nord Universitet med étt poeng over årets grense. Føler meg så dum og patetisk, spesielt fordi jeg ikke kom inn på det jeg egentlig ville. Nå må jeg flytte helt fra Oslo, og familie og venner, til Bodø. Jeg er en stille jente som egentlig er veldig sjenert, så dette blir utrolig vanskelig for meg. Hvordan skal jeg få meg venner der!? Jeg er så utrolig redd for å flytte fra alt det trygge og gode, at jeg ikke klarer å slutte å gråte. Kan noen være så snille å fortelle om Bodø? Gjerne fortell hva som er positivt med å flytte hjemmefra til en by 15 timer unna... Er så redd, tror ikke jeg får sove i natt og jeg må på jobb tidlig i morgen... Anonymkode: 51f49...3d1 1
Gjest O.G. Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Men du trenger jo ikke å si ja til skoleplassen....
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 1 minutt siden, O.G. skrev: Men du trenger jo ikke å si ja til skoleplassen.... Jo. Jeg vil studere det jeg har kommet inn på, men jeg vil bare ikke studere så langt hjemmefra. Jeg vil heller ikke ha friår.. Anonymkode: 51f49...3d1 5
altflyter Skrevet 17. juli 2017 #4 Skrevet 17. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Jeg vil studere det jeg har kommet inn på, men jeg vil bare ikke studere så langt hjemmefra. Jeg vil heller ikke ha friår.. Anonymkode: 51f49...3d1 Kanskje det er bra for deg å flytte bort en stund? Kanskje du blir veldig positivt overrasket? Om ikke så trenger du ikke ta et "friår". Du kan jo ta opp vgs-fag slik at du kommer inn på den utdanningen du vil i Oslo til neste år? Var du langt under? 36
BiancaWhite Skrevet 17. juli 2017 #5 Skrevet 17. juli 2017 Hvor lenge varer studiet? Du kan jo sikkert ta års, bachelor og så videre i Oslo eller i nærheten? Tro meg, de usle tre årene du skal være der er over før du aner. Har selv erfart å måtte dra til et sted jeg ikke ville, men fikk ett av mine beste minner fra der. 4
Arabella Skrevet 17. juli 2017 #6 Skrevet 17. juli 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn på Nord Universitet med étt poeng over årets grense. Føler meg så dum og patetisk, spesielt fordi jeg ikke kom inn på det jeg egentlig ville. Nå må jeg flytte helt fra Oslo, og familie og venner, til Bodø. Jeg er en stille jente som egentlig er veldig sjenert, så dette blir utrolig vanskelig for meg. Hvordan skal jeg få meg venner der!? Jeg er så utrolig redd for å flytte fra alt det trygge og gode, at jeg ikke klarer å slutte å gråte. Kan noen være så snille å fortelle om Bodø? Gjerne fortell hva som er positivt med å flytte hjemmefra til en by 15 timer unna... Er så redd, tror ikke jeg får sove i natt og jeg må på jobb tidlig i morgen... Anonymkode: 51f49...3d1 15 timer unna? Tenker du bil da? Det er høyst overkommelig. Fly fra Gardermoen til Bodø tar vel en snau time. Jeg synes Bodø er en fin by. Jeg er riktignok ikke student, men har familie i nærheten. Endret 17. juli 2017 av Arabella 24
Tesss Skrevet 17. juli 2017 #7 Skrevet 17. juli 2017 Bodø er en fin by, akkurat passe stor etter min mening. Bor ikke der selv da, men vært der mangen ganger. Alltid likt Bodø. Er nok mange der som deg, som må flytte et stykke og som ikke kjenner så mange/noen Prøv å kom i kontakt med de kanskje? Masse lykke til. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 Universitetet der har veldig bra fadderordning, så du blir godt ivaretatt fra du lander på flyplassen til du er kommet godt inn i miljøet. Du får velkomstpakke og det blir arrangert diverse sosiale sammenkomster, både med og uten alkohol de første ukene. Hvis du deltar aktivt i fadderperioden blir du fort kjent med mange andre studenter, både norske og utenlandske. Ellers har byen mye fint å by på både av naturopplevelser og kultur. Hvis du drar før 18. august kan du kanskje få med deg Parkenfestivalen. Billettene er utsolgt men håpet er ikke ute enda. Det er aldri gøy å reise langt hjemmefra men sånne forflytninger ender ofte opp med å gi mange gode minner og kontakt med interessante mennesker! Håper du takker ja til plassen og finner ut at Bodø sannelig ikke er så verst en by å bo i! Anonymkode: fc17a...8e7 24
Bakepulver Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Jeg vil studere det jeg har kommet inn på, men jeg vil bare ikke studere så langt hjemmefra. Jeg vil heller ikke ha friår.. Anonymkode: 51f49...3d1 Du er garantert ikke den eneste som kommer fra en annen by. Dere er alle sammen spente og forventningsfulle til den nye tilværelsen. Dette kommer til å gå fint. Du kommer til å bli kjent med dine medstudenter og få nye venner. Lykke til Endret 17. juli 2017 av Bakepulver 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 Kusina mi satt i samme situasjon. Stille og sjenert bondejente som måtte flytte til Bodø. Hun blomstret vanvittig det året, og gråt mer når hun dro derfra. Hun hadde desverre bare et år der, men hun har planer om å flytte dit permanent som ferdig utdannet. Nå sitter hun i Oslo og lengter. Hun elsker stedet. Dra dit. Viser det seg å være helt jævlig kan du flytte hjem igjen og ta friår. Still med åpent sinn, for det finnes alltid en annen vei. Anonymkode: b8a01...8b1 30
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #11 Skrevet 17. juli 2017 Dette vil bli et spennende eventyr for deg😊 Flyttet selv over 100 mil for å studere, og angrer ikke en dag. Jeg er sikker på at du kommer til å trives! Og du kommer til å få en unik opplevelse i nord. Nordlendinger er åpne og inkluderende mennesker, så dette er ikke noe problem. Ikke vær redd for å satse, selv om tanken på å forlate det trygge virker skremmende. Dette vil nemlig gjøre deg tøffere og berike deg mentalt. Anonymkode: 20b1b...cd1 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #12 Skrevet 18. juli 2017 Dette er en bachelor, så blir å måtte bo der i 3 år... Må da ta fly selvsagt, og får ikke kommet hjem mer enn 2 ganger i året... Det som kanskje er vondest er å forlate mine småsøsken? Begge har overhørt meg snakke om dette med mine foreldre og begynt å gråte tidligere. Jeg er spesielt redd for hvordan min bror vil være, ettersom han hele tiden har trygla meg om å ikke flytte... Jeg er gruer meg skikkelig til å fortelle broren min om dette imorgen, og søstera mi også (de er i barneskole-alder begge to). Herregud håper dere har rett, er bare så redd for å ende opp alene. Jeg har en tendens til å få skikkelig vinterdepresjon, og mtp at Bodø er så langt Nord med lang mørketid er jeg redd det vil ødelegge for meg og studiene mine. Jeg sliter skikkelig vinterhalvåret her i Øst, så ser ikke hvordan jeg skal overleve i Nord... Er så utrolig skummelt... Anonymkode: 51f49...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #13 Skrevet 18. juli 2017 Vet om ei som hadde søkt dit, pga anbefalinger fra en annen. Fadderordningen og selve universitetet er visst delt opp på en littutradisjonell måte som gjør det enklere å bli kjent med folk Du vil nok trives! Alle har godt av å bo en annen plass for en periode.. Anonymkode: 3a09c...2b8 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #14 Skrevet 18. juli 2017 Jeg hadde aldri flyttet dit. Stikkord: Mørketid. Jeg trenger dagslys for å kunne fungere, og der er det ikke skikkelig lyst på flere uker, og det er måneder man kun har veldig kort tid med dagslys hver dag. Anonymkode: 58b70...736 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #15 Skrevet 18. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri flyttet dit. Stikkord: Mørketid. Jeg trenger dagslys for å kunne fungere, og der er det ikke skikkelig lyst på flere uker, og det er måneder man kun har veldig kort tid med dagslys hver dag. Anonymkode: 58b70...736 Slett ikke sant for de fleste. Du må være en av de få som blir veldig påvirket Anonymkode: b8a01...8b1 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #16 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slett ikke sant for de fleste. Du må være en av de få som blir veldig påvirket Anonymkode: b8a01...8b1 Det er veldig mange som påvirkes av mangel på dagslys. Av alle jeg kjenner som begynte å studere nord for Trondheim, var det godt under 10% som fullførte mer enn maks ett studieår, nettopp pga den forferdelige vinteren. Ikke bare er det mørkt. Det er MØRKT. For det er sjelden noe snø som kan gjøre omgivelsene litt lysere. Og man får mer bruk for regntøy enn parkas på vinteren. Og ja - sykt glatt. Anonymkode: 58b70...736 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #17 Skrevet 18. juli 2017 Du kan sjekke om du kan søke overflytting til Oslo osv, til neste år ? Anonymkode: 16ff9...c73
Kjetil E Skrevet 18. juli 2017 #18 Skrevet 18. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn på Nord Universitet med étt poeng over årets grense. Føler meg så dum og patetisk, spesielt fordi jeg ikke kom inn på det jeg egentlig ville. Nå må jeg flytte helt fra Oslo, og familie og venner, til Bodø. Jeg er en stille jente som egentlig er veldig sjenert, så dette blir utrolig vanskelig for meg. Hvordan skal jeg få meg venner der!? Jeg er så utrolig redd for å flytte fra alt det trygge og gode, at jeg ikke klarer å slutte å gråte. Kan noen være så snille å fortelle om Bodø? Gjerne fortell hva som er positivt med å flytte hjemmefra til en by 15 timer unna... Er så redd, tror ikke jeg får sove i natt og jeg må på jobb tidlig i morgen... Anonymkode: 51f49...3d1 15 timer hjemmefra!! Slik jeg forstår er du fra Oslo, det tar 1 time og 30 min med fly fra Oslo til Bodø. 7
Kjetil E Skrevet 18. juli 2017 #19 Skrevet 18. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri flyttet dit. Stikkord: Mørketid. Jeg trenger dagslys for å kunne fungere, og der er det ikke skikkelig lyst på flere uker, og det er måneder man kun har veldig kort tid med dagslys hver dag. Anonymkode: 58b70...736 Ikke mye mørketid i Bodø, kun noen få dager ved juletider solen er borte. Men helt mørketid blir det vel heller ikke, for solen kommer ikke så langt under horisonten heller at det blir helt mørkt. Stor forskjell på Bodø og Hammerfest eller Tromsø. 16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #20 Skrevet 18. juli 2017 Men hvorfor søkte du så langt vekk? Anonymkode: 6903e...2b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå