Gå til innhold

Kjemisk toalett i campingvogn, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en campingvogn uten toalett. Vurderer å kjøpe et kjemisk, er bare jeg og et barn som drar på tur, så det er praktisk å ikke måtte gå fra barnet i vognen om jeg må på do kveld og natt. Og barnet slipper også å fly frem og tilbake til campingplass-doene. I tillegg fricamper jeg et par helger i året med venner, jeg har litt angst for fremmede doer, og tar heller tømmejobben da. :) 

Har aldri brukt et sånt før. Har jeg forstått det riktig på hvordan det fungerer? Man heller på vann i en vanntank, som står for spylingen. Der kan man også ha på en slags spylevæske. Man har en avløpstank der man putter oppi et middel som løser opp litt ekstra. Man kan bruke doen som vanlig, og spyle ned når man er ferdig. Og så ser man ikke hva som er i avløpstanken i bunnen? Når tanken blir full tømmer man. Når vanntanken er tom fyller man på. Det er vel ikke mer hokus pokus enn det? :) 

Vil en sånn porta potti være veldig tung når den er fylt på slik den skal? Vi bruker toalettrommet til å dusje i, så doen må løftes ut når vi dusjer.

Og hva med lukt? Det lukter ikke mer enn etter en vanlig dotur på vanlig bad? Siden det er lukket slik jeg forstår det, etter man har spylt ned. 

Tusen hjertelig takk om noen vil svare :)  

Anonymkode: bd0fd...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...