Gå til innhold

Blitt fostermor, mister AAP


Lena_J

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at ts har et problem overhodet, når hun ikke får hverken arbeidsgodtgjøringen eller frikjøp? Det er jo ingen penger involvert isåfall. Og dessuten ts, du kan ringe  fosterhjemsforeningen i det fylket du bor i. 

Anonymkode: 18491...ce6

Er du godkjent som fosterforelder,  så får du godtgjøring. Det er også en sum til utgifter til barnet. 

 

Anonymkode: 795aa...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at ts har et problem overhodet, når hun ikke får hverken arbeidsgodtgjøringen eller frikjøp? Det er jo ingen penger involvert isåfall. Og dessuten ts, du kan ringe  fosterhjemsforeningen i det fylket du bor i. 

Anonymkode: 18491...ce6

Er du godkjent som fosterforelder,  så får du godtgjøring. Det er også en sum til utgifter til barnet. 

Ser også det ble nevnt at barnet skal tilbakeføres. Det gjelder de fleste fosterbarn.  Det skjer ikke brått.

 

Anonymkode: 795aa...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan situasjonen er i akkurat dette tilfellet vet jeg ingenting om, men jeg må gi AB 06d10...d81 rett i at det ikke alltid er best å plassere barna hos familiemedlemmer.

Anonymkode: f6001...ba4

Hva har dette i det hele tatt med temaet for denne tråden å gjøre? Hvem f**n har rett til å komme med synsing om best plassering av barnet i denne tråden? SKJERP dere, og svar på det TS faktisk spør om. Har dere ikke kunnskap om det hun spør om, så la være å si noe! :bond:

Anonymkode: f1a00...aa5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet, er fostermor selv. Derfor reagerer jeg når ts sier at hun ikke får hverken arbeidsgodtgjøringen eller er frikjøpt. Hvis du er ansatt og ikke har inntekt så kan vel ikke NAV trekke noe som helst? 

Anonymkode: 18491...ce6

Det må være en misforståelse fra ta sin side, er det jeg tenker. Nettopp fordi (som vi begge vet) alle får arbeidsgodtgjørelse. 

 

Jeg er dog enig i at det er litt merkelig, for man er jo ikke arbeidstager i tradisjonell forstand som fostermor, og har få eller ingen rettigheter som arbeidstager. Man har jo feks ikke rett på sykepenger eller pensjonspoeng. Men man skal altså føre disse timene på meldekortet som om man jobbet dem på helt vanlig måte. Så jeg kan se at det er forvirrende. 

Anonymkode: 4502f...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om det var planlagt eller ei....tror du nav ser det på samme måte. Du har aldri bare utgiftsdekning som fosterforeldre. 

Anonymkode: 795aa...bb5

Jeg hadde bare utgiftsdekning pluss barnetrygden for min søsters sønn da han var i fosterhjem hos meg. Sparte selvfølgelig barnetrygden for han da. Det er riktignok en god del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...