AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Vi er på utkikk etter en ny bolig, og nå har jeg kommet over en jeg liker godt. Ulempen er at den er over fire halvplan: Plan 1: Entre og to soverom Plan 2: Bad, vaskerom, bod, ett soverom og ett disponibelt rom (kontor) Plan 3: Kjøkken og spisestue Plan 4 Stue og ett stort soverom. Er det noen som har erfaring med å bo i en slik bolig? Blir det et irritasjonsmoment å måtte gå så mye i trapper? Anonymkode: c9164...451
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Synes det er ganske greit egentlig, blir ikke mange trinnene fra et plan til et annet. Synes egentlig det er bedre enn å måtte gå en hel etasje hver eneste gang Liker godt å bo slik vi gjør. Vi har også 4 plan som du skisserer, men litt anderledes fordeling. Funker godt Anonymkode: 261d2...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er ganske greit egentlig, blir ikke mange trinnene fra et plan til et annet. Synes egentlig det er bedre enn å måtte gå en hel etasje hver eneste gang Liker godt å bo slik vi gjør. Vi har også 4 plan som du skisserer, men litt anderledes fordeling. Funker godt Anonymkode: 261d2...b1f Greit å høre! Har dere barn? Vi har to små hvorav en ikke kan gå enda - på en måte tenker jeg det må være et slit, men hvis hun lærer seg å gå trapper like kjapt som storebroren gjorde vil jo tiden frem til da gå veldig fort. Erfaringer med det? Anonymkode: c9164...451
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Det er få som liker å gå i trapper. Alt på et plan er mest praktisk. Jo, flere etasjer/plan, jo mer irriterende er det i lengden. Anonymkode: a1387...aa2 1
Pikeliten Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Det er veldig hyggelig med halvplan! Nå har jeg aldri bodd i det selv, men trives godt i hus som har det. Dersom noen skulle trenge rullestol eller rullator eller slikt vil det bli litt vanskeligere å bo der vs i et hus der man har livsløpstandard. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 For min del ville det blitt ekstra høy terskel for å vaske. I stedet for å bare dra over gulvene, så må man vakse hvert eneste trappetrinn også. Anonymkode: b3ae1...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 Kjenner noen som bor slik, og for min del hadde det blitt for mye trapper. Ikke fordi det er så slitsomt å gå opp og ned trappene, men fordi boligen oppfattes å være 50% trapp og da virker alt mye trangere, på en måte. I tillegg er det pes med små barn når man må kjøpe, samt åpne og lukke, 6 trappegrinder i steden for 2, og alle disse trappene tar lenger tid å vaske enn gulvet forøvrig. Anonymkode: 9c40c...c8d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 Vi har 3 halvplan, og synesdet er veldig greit. Det er da ikke så mye trapper? Det er jo bare en halv etasje mellom hvert halvplan. 4 halvplan er ikke mer trapper enn et 3-etasjers hus. Og så går du vel ikke til alle rommene støtt og stadig? Anonymkode: e4f64...051 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Liker det, huset blir delt inn i "soner" på en måte, og særlig med litt større barn enn dine, så er de i nærheten men ikke oppi oss hele tiden. Eller vi voksne, for den saks skyld. Jeg kan holde på i et rom, hører barna (eller mannen som er på kjøkkenet eller noe), og ingen forstyrrer hverandre veldig, selvom det ikke er to etasjer og lukkede dører mellom oss. Anonymkode: 0ff01...b65 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 Jeg synes det er enklere med halvplan, da slipper man problemstillingen med å drasse opp store ting opp en trapp som vrir seg 180 grader midt i og sånt. Det er også enklere å vaske 3 halve trapper en én eller to hele trapper synes nå jeg da. Anonymkode: f55ea...8a3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 Men er det bare ett bad i hele huset? Anonymkode: d830a...f83 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 På 17.7.2017 den 23.14, AnonymBruker skrev: Greit å høre! Har dere barn? Vi har to små hvorav en ikke kan gå enda - på en måte tenker jeg det må være et slit, men hvis hun lærer seg å gå trapper like kjapt som storebroren gjorde vil jo tiden frem til da gå veldig fort. Erfaringer med det? Anonymkode: c9164...451 Mine kunne gå i trapper da vi flytta inn, men er flere som har fått barn og bodd her i området. Det fine med halvplan, er jo at dersom barna faller i trappen er det meget begrenset hvor mange trinn de faller ned Anonymkode: 261d2...b1f
Infinity Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 Jeg har bodd i et hus med 4 halvplan. Boligen var lekker, men jeg ble så lei av trapper at jeg kjøpte meg et hus med alt på ett plan.
KatteLatte Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Tror jeg hadde blitt lei av å gå så mange trapper for å komme til stua. Hadde inngangen vært på plan 2 eller 3 hadde det vært greit, men ikke plan 1. Må gå gjennom hele huset for å komme til stua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå