Gå til innhold

Hjemmefarge (lys brun/ brun) som ikke er gylden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har tips til en god hjemmefarge som er ca. 6.0 brun, men som ikke er gylden? Jeg har brukt en farge fra Garnier før, men denne er dessverre for gylden for meg, og gir gulskjær i håret mitt når fargen er utvasket. Har farget hos frisør i det siste, og er fornøyd, men skulle gjerne ha spart litt penger hvis jeg finner en god hjemmefarge. Ønsker heller en kald brun enn en gylden brun. 

Anonymkode: 78f8b...2c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men jeg har farget håret brunt i 10 år og enda ikke funnet en farge som ikke blir gylden etter noen vask. Jeg dro til frisøren fordi jeg ble så møkklei av å aldri få en kald brunfarge.  Frisørfargen var fin og kald bittelitt lengre en butikk farge, men også da ble det gyldent etter 3-4 uker.. Ble så lei av alt styret med brun hårfarge at jeg bestemte meg for å bli lysere. Da ble jeg veldig kald i det minste! 😉

Anonymkode: d30b9...469

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker farger fra Herbatint som jeg kjøper hos iherb. De har mange varianter og du kan blande selv, kobber, golden, natural og cool bl.a. Kanskje det vil fungere å blande en natural med cool. Askefarge alene kan bli grønt og går fort ut.

Jeg har litt lysere blond og farger håret etter bleking med egen fargemiks.

Anonymkode: e9ec1...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Man kan og bruke lilla/blåshampoo når man farger håret brunt, sånn til opplysning. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble så lei av alt styret med brun hårfarge at jeg bestemte meg for å bli lysere. Da ble jeg veldig kald i det minste! 😉

Anonymkode: d30b9...469

Jeg er opprinnelig mørk blond med gyllen undertone, så kan ikke ha askefarge. Er nå gyllenblond med gull i håret. 

Ellers bør vel hårfargen stå til hud- og øyenfargen. Man kan bli rimelig blass i huden hvis man tar askefarger i håret og det ikke passer. 

Anonymkode: dfe5b...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...