Gå til innhold

Feriere sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen og jeg er ikke sammen, men vi har en god tone og samarbeider godt. Han hadde tenkt å ta med sønnen vår til Legoland, noe jeg også hadde tenkt i løpet av ferien. Jeg foreslo derfor at vi kunne dra sammen, noe han var positiv til. Men tror dere det er en ok løsning for sønnen vår på 3 år? Er han for liten til å tenke og håpe st mamma og pappa blir sammen igjen? Pappaen har vært her på bursdager og kommer innom på besøk stadig vekk, så sånn sett er han jo vant med at vi omgås litt. Vil bare at han skal få en fin ferie og gode minner. Hva tenker dere? Som sagt, vi er gode venner, ingen anspent stemning mellom oss, vi bare passer ikke å være kjærester.

Anonymkode: f5ed0...611

Videoannonse
Annonse
Gjest Springfjær
Skrevet

Syns det høres ut som en fin ide jeg ☺️ Må jo være bare positivt at sønnen deres ser at dere samarbeider godt selv om dere ikke bor sammen :) hvis han spør om dere skal bo sammen igjen så svar ærlig å forklar på en måte han forstår det på at dere ikke skal bli sammen igjen, men at begge to ville dra på ferie med han :) 

AnonymBruker
Skrevet

Han er 3- og dere er de to viktigste personene i livet hans. Han kommer til å elske å ha begge med seg til legoland!

vi har gjort det samme her, med barnas far. Jeg tror barn uansett innerst inne håper at foreldrene skal bli kjærester igjen, men forholder seg til at det ikke er sånn. 

Jeg har iallefall sett at barna har storkost Seg når vi har gjort ting sammen alle 4. 

Og første gang i legoland er stas- for store og små❤️

Anonymkode: f4f70...6ed

• Liker 1
Skrevet

Det går bra! Så fint at de klarer å samarbeide så godt!

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappaen og jeg er ikke sammen, men vi har en god tone og samarbeider godt. Han hadde tenkt å ta med sønnen vår til Legoland, noe jeg også hadde tenkt i løpet av ferien. Jeg foreslo derfor at vi kunne dra sammen, noe han var positiv til. Men tror dere det er en ok løsning for sønnen vår på 3 år? Er han for liten til å tenke og håpe st mamma og pappa blir sammen igjen? Pappaen har vært her på bursdager og kommer innom på besøk stadig vekk, så sånn sett er han jo vant med at vi omgås litt. Vil bare at han skal få en fin ferie og gode minner. Hva tenker dere? Som sagt, vi er gode venner, ingen anspent stemning mellom oss, vi bare passer ikke å være kjærester.

Tror nok han er for liten til å forstå noe av dette. Hvor lenge har det vært slutt mellom dere? Om han nå er vandt med at mamma og pappa ikke bor sammen så et jo dét den nye normalen, så om dere drar på ferie sammen tenker han ikke noe større over det enn at dere begge er med han på noe han synes er kjempe gøy - så synes det bare høres supert ut for han, jeg 😊

Om barnet hadde vært en del eldre, og dere nylig hadde flyttet fra hverandre etter å ha bodd sammen i 'alle de år' hadde det kanskje vært litt vondere, og ønsket om at dere skulle finne tilbake kunne ha dukket opp. 

Mine foreldre tok ofte meg og søsteren med på små ferier sammen her og der etter de skilte seg. Min far var faktisk så oppegående at da min mor fant seg ny mann etter en planlagt ferie inviterte han de begge to. Syv flotte reiser opp gjennom barndommen har vi søstrene fått med foreldre og steforeldre. Skjønner dette ikke er for alle, men det gjorde barndommen min fantastisk. Noe alle som skiller lag fra barnefar/mor burde ha i tankene. Ikke at man på død og liv skal på ferie sammen, hehe, men å ha barnas beste i tankene. 

Anonymkode: 8cd98...8ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet at noen psykologer ikke anbefaler dette hvis bruddet er ganske nytt og barna er små. Kan være med å opprettholde håpet om at mamma og pappa blir sammen igjen. Tror dere må se det an ift hvordan barnet reagerte på bruddet i utgangspunktet.

Anonymkode: 2cca2...20c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært sammen etter han ble født, ble slutt da jeg gikk gravid. Så han vet ikke om noe annet. Takk for alle svar, da håper jeg det blir en fin opplevelse for han ❤️

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok han er for liten til å forstå noe av dette. Hvor lenge har det vært slutt mellom dere? Om han nå er vandt med at mamma og pappa ikke bor sammen så et jo dét den nye normalen, så om dere drar på ferie sammen tenker han ikke noe større over det enn at dere begge er med han på noe han synes er kjempe gøy - så synes det bare høres supert ut for han, jeg 😊

Om barnet hadde vært en del eldre, og dere nylig hadde flyttet fra hverandre etter å ha bodd sammen i 'alle de år' hadde det kanskje vært litt vondere, og ønsket om at dere skulle finne tilbake kunne ha dukket opp. 

Mine foreldre tok ofte meg og søsteren med på små ferier sammen her og der etter de skilte seg. Min far var faktisk så oppegående at da min mor fant seg ny mann etter en planlagt ferie inviterte han de begge to. Syv flotte reiser opp gjennom barndommen har vi søstrene fått med foreldre og steforeldre. Skjønner dette ikke er for alle, men det gjorde barndommen min fantastisk. Noe alle som skiller lag fra barnefar/mor burde ha i tankene. Ikke at man på død og liv skal på ferie sammen, hehe, men å ha barnas beste i tankene. 

Så glad jeg blir av å lese om sånt. Fint st barna kan ha mange mennesker i livet sitt som brur seg og er glad i de, og som samtidig går overens med de andre voksne. Det er sånn vi ønsker å være for gutten vår også.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig! :)
Om det er en OK løsning for dere sønn, vet bare dere. Som oftest synes barn det er koselig at mamma og pappa kan omgås hverandre osv. Det betyr ikke at barnet tenker noe mer over det. Har dere vært singel lenge eller over liten tid, så tenker nok ikke barnet noe mer over dette. Han er bare 3 år :) Men igjen, barn forstår mer enn det vi tror :)

Kos dere på tur sammen :)

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke vært sammen etter han ble født, ble slutt da jeg gikk gravid. Så han vet ikke om noe annet. Takk for alle svar, da håper jeg det blir en fin opplevelse for han ❤️

Da er det jo ingenting å stusse over, tenker jeg! Kos dere masse på ferie! 😊😊 Må si jeg synes det er så gøy å høre at dere gjør dette, til tross for brudd under graviditeten. Mange som kunne lært noe her! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...