Gå til innhold

Kjærlighetssorg som ikke går over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kjærlighetssorg i 5 måneder, og det blir ikke bedre. Det er helt fryktelig og jeg er så lei meg. Jeg prøver å være aktiv og få tankene over på andre ting, men det hjelper ikke. Jeg tenker på han hele tiden. Selvom jeg er på reise med venninner tenker jeg på at det hadde vært så fint om han var der. Jeg har også hatt sex med andre, men tar meg selv i å tenke på han da også.

Dette er jo helt forferdelig. Hvor lang tid skal det ta? Har noen vært i samme situasjon? Hva skal man gjøre? Nå virker det helt håpløst :( 

Anonymkode: bc9a6...cb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i over et år. Helt vanlig at det tar en stund. 

Prøv å gjøre ting som gjør deg glad. Vær sosial, tving deg til å finne en hobby. Start med en tv-serie. Gå en tur hver dag. Sånne ting gjør at hjernen din får mer av glade hormoner, slik at de vonde følelsene vil minke. 

Anonymkode: e626d...366

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta lang tid, men det går over til slutt. Min store kjærlighet tok mange år p komme over, men nå tenker jeg på han bare en gang i blandt, og har også skjønt at det var veldig bra at det ble slutt. Han så problemene da han dumpet meg, jeg så hva han mente mange år etterpå. Og når jeg så der, da gikk det over....

Anonymkode: 8512a...bda

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme situasjon endel ganger nå og skal være ærlig med deg.

• Det kan gå fort over (1-12 mnd)
  • Det kan ta lengere tid (1år+)
  • Det hjelper ikke å pule rundt/rebounds
  • Du må ta den tiden du trenger
  • ..Det hjelper heller ikke å sitte innesperret og isolere seg: kom deg ut og kos deg, samtidig som du godtar at du har kjærlighetssorg for øyeblikket.
  • Tenk over hvorfor det ble slutt.

Anonymkode: 0b5ae...dc0

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighetssorg har ingen bestemt rute og du må komme over dette i ditt eget tempo, det er ingenting å skamme seg over; husk at grunnen til at du føler kjærlighetssorg er fordi du våget å forelske deg, og når tiden er inne er du modig for det igjen. Ta en dag av gangen og vær glad for alt du på godt og vondt har opplevd.

AnonymBruker
Skrevet

Så trist for deg. Jeg hadde kjærlighetssorg i 2 dager også tenkte jeg ikke på eksen etter det. Folk er forskjellige. Da ble jeg sånn; fatter ikke hva jeg så i eksen. :ler: 

Det går nok over. :klem: 

Anonymkode: 0f29e...fb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start med en tv-serie. 

Anonymkode: e626d...366

Anbefaling: Being Erica :) Feel good

Anonymkode: 0b5ae...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid. Ble dumpet for tre mnd siden. Heldigvis over den verste perioden, ikke kunne sove eller spise, bare gråte og gråte. Men nå er jeg bare sint, han var utro og ble sammen med henne. Håper denne følelsen går over snart også slik at jeg kan glemme ham. Prøver å date, men lysten er ikke helt der, men den kommer vel en dag. Alle sørger på sitt vis, og det er ikke noen fasit på hvor lenge den varer.

Anonymkode: 53b52...7ac

Skrevet

Hjelper med trening. 

- dra på date eller chat med andre. Men rebound hjelper ofte lite. 

- ikke drikk for mye alkohold, da blir det kun værre'

''Hvis man lar seg oppsluke av tanker omkring bruddet, vil man forsterke eller «komplisere» sorgen. Du må gjerne reflektere, men ikke bli helt oppslukt i fortiden, du må se fremover også. Det gjelder altså å balansere mellom refleksjon og distraksjon: Man avleder tankene med fine opplevelser, samtidig som man minner seg selv om at livet nå vil se annerledes ut.'' - (hentet fra en forskningsartikkel.)

- Gjør ting som forsterker din selvfølelse. Noen ganger kan ett brudd gjøre at du ikke føler deg som en ressurs lenger, at det ikke er noen som trenger deg. Derfor kan det være viktig at du deltar i ting som gir deg denne følelsen. Det kan være å melde seg i en frivillig organisasjon eller ha en jobb som gjør at du føler deg til nytte. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor lenge dere var sammen? Var det et langt og seriøst forhold, er det naturlig at det kan ta lang tid. Var det kortere, kan det hende at du ikke har fått skikkelig "closure"?

Anonymkode: 5da6d...259

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjærlighetssorg i 5 måneder, og det blir ikke bedre. Det er helt fryktelig og jeg er så lei meg. Jeg prøver å være aktiv og få tankene over på andre ting, men det hjelper ikke. Jeg tenker på han hele tiden. Selvom jeg er på reise med venninner tenker jeg på at det hadde vært så fint om han var der. Jeg har også hatt sex med andre, men tar meg selv i å tenke på han da også.

Dette er jo helt forferdelig. Hvor lang tid skal det ta? Har noen vært i samme situasjon? Hva skal man gjøre? Nå virker det helt håpløst :( 

Anonymkode: bc9a6...cb3

Om du fortrenger og benekter for deg selv at ting er over, så arbeider du deg ikke gjennom sorgen men blir værende i sorgen. Det er det samme om det er kjærlighetssorg elelr sorg etter dødsfall. 

Klarer du ikke endre deg på egenhånd, så be fastlegen om henvisning til psykolog. Da kan du få noen enkle "nøkler" til å endre på forholdene og måten din å takle sorgen på. 

Anonymkode: a9c53...764

AnonymBruker
Skrevet

For meg tok det 2 år. Sendte en melding om at jeg savnet han og 20 dager sener fikk jeg "...." tilbake fra han, plutselig sa det bare stopp hos meg og jeg har ikke sett meg tilbake siden. Tror det gikk opp for meg at dette var helt helt over og at det aldri kom til å bli oss igjen.

Du må bare la det ta den tiden det trenger. Det er bra du ikke isolerer deg! Det blir bedre :) Lover.

Anonymkode: 98a97...8e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...