Gå til innhold

Sommervikar og beordring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det samme regler for sommervikarer når det gjelder beordring? Har blitt beordret flere ganger i sommer og er lei. Synes det stedet jeg er på suger også (mye utagerende brukere). Var dum nok til å ikke spørre om ferie og så jeg er stuck til i slutten av august, da skal jeg begynne i en ny jobb. Sa bare at jeg ikke ville jobbe mer en 80% i sommer, da jeg har mye annet å gjøre også, det sa hun sjef dama ok til. Men har jobbet godt over 100 på tvang :( 

 

Men dette er den verste sommern i mitt liv, den handler kun om jobb, grue seg til neste vakt og konstant jobbtraffikk på tlf. Sorry måtte bare klage og få det ut her.

Anonymkode: 12adb...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å ta telefonen når de ringer. Problem løst.

Anonymkode: 5b180...07c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beordring skal gå på rundgang. Har du blitt beordret en gang, så skal du havne nederst på listen av aktuelle ansatte. De skal ikke beordre samme person to ganger på rad med mindre det ikke finnes andre muligheter.

Ville ikke latt være å ta telefonen, men du kan alltids ta deg et glass vin eller tre på fridagen din... Du kan ikke jobbe med promille ;) 

Syntes generelt ikke at dette er en god løsning, men det høres ut som om du har tatt din del og vel så det. I dette tilfellet syntes jeg derfor det virker helt innafor å ta seg et glass vin for å få beholde fridagen din. :) 

Endret av altflyter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, altflyter skrev:

Beordring skal gå på rundgang. Har du blitt beordret en gang, så skal du havne nederst på listen av aktuelle ansatte. De skal ikke beordre samme person to ganger på rad med mindre det ikke finnes andre muligheter.

Ville ikke latt være å ta telefonen, men du kan alltids ta deg et glass vin eller tre på fridagen din... Du kan ikke jobbe med promille ;) 

Syntes generelt ikke at dette er en god løsning, men det høres ut som om du har tatt din del og vel så det. I dette tilfellet syntes jeg derfor det virker helt innafor å ta seg et glass vin for å få beholde fridagen din. :) 

Syntes dette var en god løsning :) . Men litt begrensa hvor ofte man skal være "full". Jeg har blitt beordra mens jeg er på jobb, da de ikke har klart å få tak i noen. De andre ser ofte ut til å bruke denne full løsningen :P Evt ikke ta tlf løsning. Men kommer vel en ny ladning av folk fra ferie snart.

Anonymkode: 12adb...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i arbeidsavtalen din? Er du midlertidig ansatt i sommer eller er du tilkallingsvikar? Dersom du er sistnevnte står det kanskje i arbeidsavtalen din at avtalen kun gjelder for avtalte vakter og at du har rett til å rakke nei til vakter du får tilbud om? 

Anonymkode: 945c4...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at vikarer ikke kan beordres på jobb. De kan spørre og du kan si nei. Trikset er å si at " beklager men jeg tok et glass vin i solen" :phaedra:

Anonymkode: 7802e...66b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke snakk om reell beordring, men at de ber deg jobbe og du ikke tør si nei? Vikarer kan ikke beordres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun faste ansatte kan bli beordret. Du kan heller ikke bli beordret fler ganger på rad. Alle tiltak skal vel være prøvd før beordring? Også spørre om noen sier seg villige å la seg tilbakekalle fra ferie. 

Anonymkode: 02082...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare faste ansatte kan beordres, ikke vikarer.

Dette er nok avd.leder klar over, men utnytter at du er fersk i jobben og ikke kjenner rettighetene dine.

Neste gang sier du nei og henviser til at vikarer ikke kan beordres. 

Anonymkode: 6d2d9...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...