Gå til innhold

Aldersforskjell feil vei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til flere par hvor dama er eldst, for all del. Samtidig ser det fortsatt ut til at fenomenet med at mannen skal være eldre, fortsatt preger samfunnet i ganske stor grad. Jeg lurer egentlig på hvorfor.

Man kan jo ikke vite om en person kan være en potensiell kjæreste, kun basert på et tall. Likevel er mitt inntrykk at flere kvinner bare har bestemt seg for at mannen skal eldre, samme faen, og han kan gjerne være en god del eldre også. Hva er det som er så forferdelig spennende med eldre menn? Når man skal finne seg en livsledsager, bør man ta utgangspunkt i ting som personlig kjemi, verdier, interesser osv. Det å velge bort en hel gruppe basert på en banal og overfladisk sak, er totalt utenfor min fatteevne.

Hvis jeg skal forsøke å finne en partner, er jeg interessert i personen. Ikke om vedkommende er eldre eller yngre enn meg selv (snakker selvsagt om voksne mennesker).

Anonymkode: dc99c...b3f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til flere par hvor dama er eldst, for all del. Samtidig ser det fortsatt ut til at fenomenet med at mannen skal være eldre, fortsatt preger samfunnet i ganske stor grad. Jeg lurer egentlig på hvorfor.

Man kan jo ikke vite om en person kan være en potensiell kjæreste, kun basert på et tall. Likevel er mitt inntrykk at flere kvinner bare har bestemt seg for at mannen skal eldre, samme faen, og han kan gjerne være en god del eldre også. Hva er det som er så forferdelig spennende med eldre menn? Når man skal finne seg en livsledsager, bør man ta utgangspunkt i ting som personlig kjemi, verdier, interesser osv. Det å velge bort en hel gruppe basert på en banal og overfladisk sak, er totalt utenfor min fatteevne.

Hvis jeg skal forsøke å finne en partner, er jeg interessert i personen. Ikke om vedkommende er eldre eller yngre enn meg selv (snakker selvsagt om voksne mennesker).

Helt enig! Min søster er gift med en yngre mann, og min oldemor var syv år eldre enn min oldefar. Jeg kjenner faktisk til to par hvor mannen er ni år yngre enn dama. Det skal sies at det ene av disse forholdene har gått fyken, men det er på grunn av at de har hver sin religion. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er småforelska i en som er seks år yngre, men jeg tror han er den som er bekymra for alderen (eventuelt så er han bare en sånn en pulegutt)

Anonymkode: a0cf3...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Og min mann er 25 og jeg selv er 35. 

Alder har ingenting å si så lenge man har de samme verdier, jobber sammen for den ønskede fremtiden OG selvfølgelig god kjemi. 

Våre personligheter klikker 100% og den fysiske tiltrekningen er helt intens.

Nå skal det sies at min mann i tillegg er utrolig moden og voksen i forhold til andre på hans alder.

Alder er bare et tall, det som er viktig er at man er på samme sted "mentalt" i livet og har de samme ønske og mål for fremtiden.  

Anonymkode: e4330...62c

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mange i familien hvor mannen er yngst. Her er en finsk undersøkelse om hva majoriteten i finnland foretrekker når det gjelder alder på det motsatte kjønn; http://forskning.no/2017/02/eldre-menn-interesserer-seg-ikke-bare-unge-kvinner

- Derimot så tror jeg forklaringen ligger i evolusjonsteorien. Kvinnen er utstyr fysisk for å få barn og flere barn. Hun er mest fruktbar fra hun er ca 18-24 år. Levealderen er lavere enn den er idag. En mann skal bistå familien med mat (fysisk hard arbeid) og beskyttelse. Mannen skal være den sterke og være opplært til det han skal. Kvinnen vil derfor ha en mann som er mann og ikke en gutt. Altså, det handler om når menn er moden for stiftelse av familie og når kvinner er det. Dette kan også forklare hvorfor 50 år gammle menn liker yngre kvinner i den fruktbarealderen ca 20-25 ett sted. Men også hvorfor menn liker yngre kvinner og vice verca. Noen ganger er det motsatt, men da handler det om mer sosiale ting, som at en mann ønsker en kvinne som har lang livserfaring når det gjelder kompetanse til å stifte familie og iforhold til sex.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke inntrykk av at det gjelder min genersjon som er oppvokst med sosiale medier. Når utseendet teller mer og mer for kvinner så når jo ikke eldre menn opp til det idealet. Foretrekker også menn på min egen alder.

Anonymkode: a211d...d63

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sofie31 skrev:

Jeg har mange i familien hvor mannen er yngst. Her er en finsk undersøkelse om hva majoriteten i finnland foretrekker når det gjelder alder på det motsatte kjønn; http://forskning.no/2017/02/eldre-menn-interesserer-seg-ikke-bare-unge-kvinner

- Derimot så tror jeg forklaringen ligger i evolusjonsteorien. Kvinnen er utstyr fysisk for å få barn og flere barn. Hun er mest fruktbar fra hun er ca 18-24 år. Levealderen er lavere enn den er idag. En mann skal bistå familien med mat (fysisk hard arbeid) og beskyttelse. Mannen skal være den sterke og være opplært til det han skal. Kvinnen vil derfor ha en mann som er mann og ikke en gutt. Altså, det handler om når menn er moden for stiftelse av familie og når kvinner er det. Dette kan også forklare hvorfor 50 år gammle menn liker yngre kvinner i den fruktbarealderen ca 20-25 ett sted. Men også hvorfor menn liker yngre kvinner og vice verca. Noen ganger er det motsatt, men da handler det om mer sosiale ting, som at en mann ønsker en kvinne som har lang livserfaring når det gjelder kompetanse til å stifte familie og iforhold til sex.

De finnes i alle aldre.

Folk har boligalarm, kjøper veden sin, mat handles i butikken, malere maler huset, robotklipper klipper gresset, bilen blir reparert hos mekanikeren, andre menn bygger huset eller garasjen, så hva er det eldre menn bidrar med mer enn yngre? I tillegg dør menn før kvinner. Ser ingen fordeler for en selvstendig kvinne med en eldre mann, med mindre hun ønsker å leve av mannens økonomi.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De finnes i alle aldre.

Folk har boligalarm, kjøper veden sin, mat handles i butikken, malere maler huset, robotklipper klipper gresset, bilen blir reparert hos mekanikeren, andre menn bygger huset eller garasjen, så hva er det eldre menn bidrar med mer enn yngre? I tillegg dør menn før kvinner. Ser ingen fordeler for en selvstendig kvinne med en eldre mann, med mindre hun ønsker å leve av mannens økonomi.

Tror du missforstår. Jeg fortalte at veldig mange i min familie er det slik at mannen er YNGST.  I tillegg la jeg ved en artikkel om hvordan det er idag, som tok opp samme temaet.

Jeg forklarte hvorfor noen kvinner foretrekker eldre menn. At menn modnes senere enn kvinner. og dette kunne forklares iforhold til hvordan det var for 2000 år siden, det er det som menes med evolosjonsteori - at noen ting kan henge igjen fra hva som passet for minst 2000 år siden. Men om du leser artikkelen så ser du at det er en endring idag. Men at det fortsatt er ett mønster, og det mønsteret kunne forklares til at det var hensiktsmessig før, men ikke idag..

Men det du har uthevet var ikke snakk om 2017, men hvordan det var tilbake i tid. I og med det ikke er relevant idag med hvem som er eldst og yngst, forklarte jeg at det kunne henge igjen fra fortiden. Slik at du og jeg diskuterer to forskjellige ting. 

Gjest Overrasket
Skrevet
På 7/17/2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg forstår ikke hvorfor noen kan se på andre som mer attraktiv kun fordi personen har den eller den alderen. En attraktiv person blir hverken mer eller mindre attraktiv av alderen. Jeg kan gjerne like personer med annen alder enn meg selv, men da er ikke på grunn av alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...