Gjest ii Fiona Skrevet 9. januar 2005 #21 Del Skrevet 9. januar 2005 Kevin, du skisserte nettopp hvorfor dere er elendige samlivspartnere. Og minnet meg på hvor overlykkelig jeg er som singel. Thanx! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 9. januar 2005 #22 Del Skrevet 9. januar 2005 Denne tråden er lagt til skråblikk og generaliseringer, ikke sant? Da er det gjerne generaliseringer som dukker opp når vi tar for oss problemstillingen. Jeg synes det er ganske godt gjort å si at det er VI som er elendige samlivspartnere. Har du ikke tenkt på at det kanskje er dere? Jeg skummet kun overflaten, på bakgrunn av det som er blitt sagt tidligere. Ettersom generaliseringen min ble tatt rimelig seriøst, kan jeg jo gå litt i dybden. Kommunikasjon er selvsagt viktig i et forhold, men for meg er ikke kommunikasjon å måtte høre på en turbo-kjeft som prater om hva naboen har på brødskiva, eller hva eksen til en venninne har sagt til en bekjent av tanta til en som er med i sameiet, som lufter bikkja til naboen til han som eier kiosken på hjørnet. Da har jeg falt av for lenge siden. Slikt interesserer meg ikke, og jeg gjør det klart hvor jeg står hen i så måte, men allikevel skal dere pakke det på meg, og i tillegg bli sur når jeg ikke følger med. Hvorfor bruker dere ikke venninner til den sladderen i stedet? Klart jeg er interessert i det som skjer i livet deres, men ikke hva mora til gatehandleren som har en fetter som kjenner en bikkje som eies av butikksjefen som er utro med eksen til en nabo. Det er stor forskjell på det. Det andre er alle disse signalene dere sender ut, i stedet for å si ting direkte. Dersom dere hadde sagt ting direkte ville vi visst hva dere ville med en gang, og så hadde det ikke blitt noen intriger. Men neida, her skal ting holdes inni seg, inntil man engang finner det for godt til å kjefte, og da kan du banne på at dere husker alle små detaljer jeg har gjort/ikke gjort som har plaget dere opp igjennom årene. Dette er ting som vi menn har glemt for lenge, lenge siden, ettersom vi ikke har visst det har plaget dere engang. Så hvorfor denne gedigne forskjellen? Jeg tror at kvinnen og mannen er til for å utfylle hverandre. Når en mann og en kvinne kommer sammen, blir man en helhet. Noen selvsagt mer utfyllende enn andre, men allikevel en helhet. På godt og vondt. Vi er skapt såpass forskjellige for å dekke forskjellige behov og mål. I et parforhold blir det automatisk forskjellige roller etterhvert. Man prøver å dekke hverandres mangler. Og man tar gjerne kontroll på det man gjør best. Jo større helhet, jo bedre tror jeg forholdet vil fungere. Selvsagt kan et forhold fungere perfekt, men det gjelder å gi og ta. Ikke bare syte på partner, fordi HAN er en elendig samlivspartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 9. januar 2005 #23 Del Skrevet 9. januar 2005 Kevin, du skisserte nettopp hvorfor dere er elendige samlivspartnere. Og minnet meg på hvor overlykkelig jeg er som singel. Thanx! Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 9. januar 2005 #24 Del Skrevet 9. januar 2005 Kevin, du skisserte nettopp hvorfor dere er elendige samlivspartnere. Og minnet meg på hvor overlykkelig jeg er som singel. Thanx! En ditto ville nesten kunne passe her, fra menn som er like oppgitt over kvinnen. Jeg er ikke en slik. Effektiv kommunikasjon mellom menn og kvinner skjer på begges premisser - man møtes på midten. Men der ute er det mange menn og kvinner som kun vil ha det på sin måte, og ikke ønsker å strekke seg. Tilbake til saken: Nei, kvinner er ikke spesielt kompliserte, og like enkle som menn (forskjellene oppleves nok bare fordi vi oftere har et mer intenst forhold til det motsatte kjønn i parforhold). Jeg observerer større individuelle forskjeller enn forskjeller mellom kjønnene. Menn er bedre til ditt og kvinner til datt, er typisk prat fra noen som selv ikke kan en dritt, men må leve gjennom andre. Som en halvfeit sportsidiot som heier på Norge fra sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppao Skrevet 9. januar 2005 #25 Del Skrevet 9. januar 2005 Ja, jeg er også komplisert. Såpass mye at jeg har problemer med å forstå meg selv i blant. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #26 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har alltid hørt at jeg er en ganske "enkel" jente å ha med å gjøre,kanskje bortsett fra en gang i mnd? Sånn generelt tror jeg ikke vi er mer kompliserte enn menn.Kvinnfolk har sine "ting" men det har jammen mannfolka også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. januar 2005 #27 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg kan ikke dy meg for å komme med en spøk her jeg sitter natterstid og skumleser gjennom forumet. Beskrivelse av mannens to hjernehalvdeler: In the left side there is nothing right, in the right side there is nothing left ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerva Skrevet 10. januar 2005 #28 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg tror det er mer en myte at kvinner er så kompliserte i forhold til menn. Jeg kjenner iallefall menn som er like kompliserte som mange kvinner, samtidig som jeg også kjenner både kvinner og menn som er forholdsvis ukompliserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 10. januar 2005 #29 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg er ikke spesielt komplisert tror jeg. Men jeg kan nok oppfattes slik av partneren min fordi jeg, som det ble nevnt over her, av og til ønsker at han skal gjøre ting uten at jeg ber ham direkte om det. Kanskje jeg ikke en gang "sender signaler"/hinter. "Si det da, om det er så viktig for deg" - sier samboeren min. Men hvor mye verdt er en blomsterbukett på bursdagen om man har bestilt den selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #30 Del Skrevet 11. januar 2005 problemet til menn er at de ikke orker å høre etter i det hele tatt, når det ikke dreier seg om fotball, sex eller mat..... alt annet er uinteressant...... skremmende :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kri Skrevet 11. januar 2005 #31 Del Skrevet 11. januar 2005 Kanskje menn er enklere å forstå for kvinner enn kvinner er for menn? Denne likte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #32 Del Skrevet 13. januar 2005 Vi er kompliserte for MENN. For de forstår ikke hva vi mener... hehe... Hørte at kvinner bruker ca 7000 ord når mannen bruker 2000.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 13. januar 2005 #33 Del Skrevet 13. januar 2005 Hørte at kvinner bruker ca 7000 ord når mannen bruker 2000.... Ja, svadagenerering er dere flinke til. Det skal dere ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #34 Del Skrevet 13. januar 2005 Ja, svadagenerering er dere flinke til. Det skal dere ha. Hehe.. NOEN må jo snakke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 14. januar 2005 #35 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er ikke kvinner som er spesiellt kompliserte, det er mennesker som er kompliserte. Vi gjør alle sammen masse irrasjonelle ting, som andre mennesker ikke begriper noe av. Sånn er det Hvis noen synes kjæresten sin prater alt for mye om gørrkjedelige ting, eller ikke komuniserer bra nok, så er man kanskje sammen med feil person? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 14. januar 2005 #36 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er jo bare å overhøre en telefonsamtale det. To mannfolk skal møtes på puben senere samme dag: "Puben kl. 16?", "Ok", "see you!", og så legger man på røret. To kvinner skal møtes om 30 minutter: "Blah, blah, blah", "Blah, Blah", "Blah, blah", og slikt kan de fortsette til de faktisk klarer å komme forsent til sitt felles møte. Obs! Begge eksemplene er basert på virkelige historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #37 Del Skrevet 18. januar 2005 Når vi først skal generalisere så kan jeg jo slenge meg med. Satt på spissen mener jeg at: -kvinner er kompliserte fordi menn er så enkle. -Menn ser svart eller hvitt, kvinnen ser det og pluss alle nyansene. -Menn er roten til alt vondt.(Neida, jeg er ingen mannehater. Bare en observatør.Les/se nyhetene.) -Menn er setter sine behov først uansett. "Far er på jobb, i møte, på reise, over alle hauger og under enhver kritikk. Han holder hjulene i gang men bryr seg katta om hvilken vei det bærer." -Kvinner sier halvparten av det de vet. -Menn vet sjelden halvparten så mye som de sier. "Menn er horekunder av legning. De nærer en urikkelig tro på at alt kan kjøpes.Kjærlighet,lykke og tilhørighet. Men som regel blir de sittende med fanget fullt av sjømannsbruder, lykkepiller og medlemskort." sitatene er fra en mann. Altså ikke mine ord:) Nei, vi kvinner er ikke kompliserte. stemmer for at menn er for enkle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2005 #38 Del Skrevet 18. januar 2005 Kvinner snakker mye. Og forklarer osv.. Menn snakker lite, og det gjør DE vanskelige å forstå, for de snakker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SavingPrivateRyan Skrevet 18. januar 2005 #39 Del Skrevet 18. januar 2005 Er kvinner kompliserte? Svar: JA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. januar 2005 #40 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette blir jo bare generalisering. Det er ikke sånn at alle kjønn har en universalkode, og hvis en knekker den, forstår en alt om det motsatte kjønn. Noen individer er enklere å forstå enn andre, sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå