Gå til innhold

Er vi kvinner kompliserte?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I følge et svensk ordtak; "Kvinner elsker enkle ting: menn - menn elsker kompliserte ting: kvinner."

Er dette sant. Er altså vi kvinner kompliserte i forhold til menn?

Diskuter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke kvinner er mer kompliserte enn menn (hvorfor skulle vi være det?), bare annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Doe

JA!!! dere har en rar måte å hjøre ting på. Hvorfor og hvordan her jeg gitt opp å forstå for lenge siden.

Jenter liker det når tingene blir litt kompliserte. Mens jeg er som rema..det enkle er ofte best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Fekk høyre av min mannlige bestevenn at eg er den mest ukompliserte jenta i verden!! :kul:

har en en mannlig bestevenn...hvor mange problemer har det skaffet deg? er han skjeiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har en en mannlig bestevenn...hvor mange problemer har det skaffet deg? er han skjeiv?

Hva så om han er "skeiv"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kanskje menn er enklere å forstå for kvinner enn kvinner er for menn? :forvirra:

Da hadde dere klart å kommunisere slik at menn forstod kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva har det med saken å gjøre?? jøsses.... :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er klart mer kompliserte enn menn.

Bl.a klarer vi uten vansker å holde flere tanker i hodet på en gang. Hvor mange har ikke både sjekket klokka for å se om man rekker barnehagen, samtidig som middagen planlegges, og logistikken for kveldens kjøringer og hentinger til trening/musikk ol gjennomgås. Det der er ukomplisert for kvinner, men vanskelig å få til for menn som stort sett tenker en tanke om gangen.

Og dette er også noe av det som gjør det vanskelig for en mann å forstå en kvinne. Siden vi tenker flere tanker på en gang, kan vi komme til å kommunisere deler av flere tanker, og dermed er det ikke en mann i verden som klarer å følge med.

Det er lettere for kvinner å følge tanken - den ene - til en mann. Logisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Kjenner gutter som sier det selv; de har enkelte behov som er viktigere enn andre... mat sex og alenetid med gutta står høyt. Jeg kjenner ikke mange menn som gjør seg så "avhengige" av dama som jeg ser jenter gjør med typene sine.

Men om det har med å gjøre at vi faktisk EVNER å gi alt til flere områder av gangen, og menn ikke gjør det og derfor virker mindre intense... jeg aner ikke.

Gutter sier jo ofte at vi skal gjøre ting vanskelig ved å snakke om det osv. Mens jeg føler vitterlig ikke behov for å SNAKKE så masse hvis jeg får KLARE entydige meldinger i stedet for et "hmpf" og et "grynt" fra sofaen... :o

Det blir jo litt sånn; hva kom først, høna eller egget? Er kvinner opptatte av å få ting på bordet fordi menn ikke er flinke til å komunisere? Eller lar menn være å kommunisere fordi de tror det generer mer kommunikasjon... noe de av og til virker allergisk mot...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ER vanvittig kompliserte. Dere ser vanskelige løsninger i alt. Det er nok fordi dere har så mange tanker i hodet av gangen at dere ikke får samlet dere til å gjøre det så enkelt som det egentlig kan gjøres.

Dere liker intriger og lignende, det er jo derfor alle disse såpeseriene blir lagd. Ja, det er for dere. Jo mer intriger, jo mer fascinerende er livet. Dere blander dere inn der dere ikke har noe som helst med å være, og er vanvittig nysgjerrige på sladder. Hvem gjør hva?

Vi menn er enkle vesener. Alt vi vil når vi kommer hjem fra en hard dag på jobben, er å sette seg ned i go'stolen, se på kopekassa noen minutter og bare stenge ute alt for å innta hvilemodus. Etterpå er det greit med en liten samtale, men hvorfor skal man prate mest mulig på kortest mulig tid? Dere har mistet meg allerede i femte setning, og alarmen i hjernen settes igang. Lyden forsvinner, og det blir igjen stille og rolig rundt oss. Vi ser leppene hopper opp og ned som Donald Duck på speed, men vi hører ingenting. En trenet mann, vil vite når han skal gi signaler slik at det ser ut som han følger med.

Vi menn holder fokus på en ting av gangen, men gjør det da til gangs, dersom det er noe som interesserer oss da... :sjarmor:

Hipp hurra for den lille forskjellen! :wink:

Kvinner - man kan ikke leve uten dem, men iallefall ikke leve med dem... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klart mer kompliserte enn menn.

Bl.a klarer vi uten vansker å holde flere tanker i hodet på en gang. Hvor mange har ikke både sjekket klokka for å se om man rekker barnehagen, samtidig som middagen planlegges, og logistikken for kveldens kjøringer og hentinger til trening/musikk ol gjennomgås. Det der er ukomplisert for kvinner, men vanskelig å få til for menn som stort sett tenker en tanke om gangen.

Øff, hva er dette for noen holdninger, jenter? Er visst en vanlig oppfatning dette her.. Har hørt en positiv (for oss gutter) vri også, nemlig at gutter lettere løser uoverkommelige oppgaver bedre, ved å løse (fokusere på) del for del istedenfor å segne i oppgitthet over helheten.

Men... i bunn og grunn er vel dette en myte, og det er egentlig litt dumt at den får spre seg slik at mange gutter bruker det som en dum unnskyldning. Gutter kan når vi vil.

Personlig tror jeg hverken gutter eller jenter egentlig kan ha mer enn en tanke i hodet om gangen. Kanskje kan noen, uavhengig av kjønn, sirkulere raskere mellom forskjellige tanker, men med en gang en tanke blir for fremtredende, forsvinner de andre ut. Det virker f.eks. som det er like mange jenter som gutter som brenner noe på komfyren når de snakker i telefonen. At man klarer å hente noen barn i barnehagen, noen andre på treningen og samtidig tenke ut en matrett trenger man vel ikke å være så komplisert for å klare..?

Dessuten... en datamaskin kan tenke mange tanker på en gang, men er den komplisert? Neppe! ;) Kompleksitet handler om kreativitet, og der er vi like flinke! :) Eller var det noe med hjernehalvdelene dere var uenige i...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...