AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Hei! Har lagt ved et bilde av håret mitt. Det byr på noen utfordringer. Det er utrolig tykt og har en usymmetrisk blanding av fall og bølger. Det gjør at om jeg prøver å tynne det ut eller klippe det opp så står alt til alle mulige retninger. Det er faktisk finere når dette ikke er gjort, selv om det er altfor tykt. Jeg kler ikke kort hår. klipte det til rett over skuldrene, men alle er enige i at det er penest mellom rett over puppene og rett under. Å klippe håret for å gjøre det mer livlig etc er derfor ikke et alternativ, da det mest er prøvd ut og var mislykket. Har derfor tenkt på å farge håret, og har noen alternativer: 1. Farge brunt eller blondt. Farger jeg det brunt er det vanskeligere å få tilbake naturlig farge og jeg er redd jeg ikke kler det. Tror jeg hadde passet blond bedre, men da må jeg til frisøren og å følge opp ettervekst hadde bitt altfor dyrt. 2. Balayage - men dette er utrolig dyrt for meg som student, har jobb, men tjener ikke mer enn jeg trenger for å leve. Da slipper jeg imidlertid å følge opp etterveksten på samme måte, noe som gjør det til et bedre alternativ. 3. Glansvask eller minicolour - men har lest at fargen delvis blir i håret selv etter den er ute og gjør det gulere og gulere for hver gang (kunne dette vært motvirket med lillashampo?) 4. Satse på at lillashampo kan bidra til toning - ei venninne mener at dette funker, men jeg tviler på at ubehandlet tykt hår er særlig mottakelig for det. Noen tips til hva jeg kan gjøre med håret mitt?? Anonymkode: 9c502...6ce
Cata Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Mitt beste tips: ingenting. Hvis det er deg på bildet så har du en fin hårfarge fra naturens side. 8
Sheltay Retrac Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 Jeg hadde gitt mye for å få håret ditt akkurat som det er! Det er superfint! Ikke finn på å farge det "ensfarget", du har så fint spill i det sånn som det er. Etter en helfarging kommer ikke det tilbake. Jeg hadde nok heller eksperimentert med forskjellige frisyrer med det håret du har, fletter etc. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #5 Skrevet 17. juli 2017 Tusen takk dere! Hadde likevel hatt lyst å gjøre et eller annet for å se om jeg klarte å få litt mer liv i det, og gjerne hatt litt mindre gult hår. Hadde i tilfelle ikke vært helfarging, men balayage hadde jeg jo bare latt gro ut og klippet bort etterhvert.. men er usikker på hvordan det ville blitt med de gule nyansene jeg har i håret da jeg ellers har blå øyne og kald hudfarge. Har også blitt frarådet dette fordi det gjør håret veldig tørt, så setter pris på at dere sier det er fint som det er! Håper å klare å overbevise meg selv om det samme. Har en skade i armen som gjør det vanskelig å flette ulike typer fletter. Kan ikke flette på venstre side av hodet. Kunne kanskje funnet noen andre type fletter som alternativ til pariserflette å øvd meg på. Det med frisyrer er jo også en utfordring - mye hår å holde styr på. I tillegg får jeg vondt i hodet av å gå med hestehale fordi det blir for tungt. På trening fletter jeg ei flette på venstre side fra luggen og fletter ned til en flette som ligger på venstre side av hodet, men det ser litt for barnslig ut til å gå med til vanlig. Hehe. Anonymkode: 9c502...6ce
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #6 Skrevet 17. juli 2017 Kan svare Jeg har samme hårtype, tykkelse og hårfarge som deg. Hos frisøren pleier jeg som regel å be om en kombinasjon mellom V- og U-form på håret bak, samt at det blir bitte litt oppklipt på endene siden det ellers ser så tungt ut. Ber også om å ta av alt det slitte slik at jeg sitter igjen med hår halvveis ned på ryggen. Fargevis så har jeg forsøkt hjemmefarging to ganger, og begge gangene trakk ikke fargen inn i det hele tatt. For noen år tilbake tok jeg også folietriper hos frisøren, disse varte i 2-3 uker... Håret mitt er med andre ord utrolig motstandsdyktig når det gjelder å ta opp farge. Likevel så bruker jeg lillashampo fra Fudge (beste merket) og får litt forskjell. Sitter med det i rundt 30 minutter og bruker 1-2 ganger i uka, fargen går fort ut dersom man ikke holder det ved like, men det er gøy å forandre litt i blant. Kan legge til at jeg har blitt mer fornøyd med min naturlige hårfarge med årene Ps, ikke sitt med lillashampo i 30 minutter i første omgang. Prøv deg frem! Anonymkode: c1c9a...69a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #7 Skrevet 17. juli 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan svare Jeg har samme hårtype, tykkelse og hårfarge som deg. Hos frisøren pleier jeg som regel å be om en kombinasjon mellom V- og U-form på håret bak, samt at det blir bitte litt oppklipt på endene siden det ellers ser så tungt ut. Ber også om å ta av alt det slitte slik at jeg sitter igjen med hår halvveis ned på ryggen. Fargevis så har jeg forsøkt hjemmefarging to ganger, og begge gangene trakk ikke fargen inn i det hele tatt. For noen år tilbake tok jeg også folietriper hos frisøren, disse varte i 2-3 uker... Håret mitt er med andre ord utrolig motstandsdyktig når det gjelder å ta opp farge. Likevel så bruker jeg lillashampo fra Fudge (beste merket) og får litt forskjell. Sitter med det i rundt 30 minutter og bruker 1-2 ganger i uka, fargen går fort ut dersom man ikke holder det ved like, men det er gøy å forandre litt i blant. Kan legge til at jeg har blitt mer fornøyd med min naturlige hårfarge med årene Ps, ikke sitt med lillashampo i 30 minutter i første omgang. Prøv deg frem! Anonymkode: c1c9a...69a Takk for tips! Pleier å få blanding av V og U, men kan prøve ut å klippe opp endene Jeg farger tuppene på håret lilla en gang (var 14). Fargen skulle vare i 10-12 uker, men etter ei uke var det sølvfarget/grått og etter enda ei uke var det helt borte, hahaha. Hun venninna mi som anbefalte lillashampo farget det blått med samme farge og det varte i et par måneder (ble litt mer sjøgrønt etterhvert da), så var litt usikker på om lillashampo var verdt forsøket. Bestilte likevel faktisk lillashampoen til fudge fra blivakker for noen dager siden, så veldig kjekt å høre at du er fornøyd! Får ikke testet den før jeg reiser tilbake til studiebyen min om halvannen uke, men nå er jeg litt mer optimistisk. Tusen takk!! Anonymkode: 9c502...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 Bleking i striper/baylage vil jo funke, og sikkert være veldig pent på deg. Blir ikke så dyrt i lengden med baylage da det ikke er noe styr med ettervekst, det vil bare gjevt så over i en lysere farge. Hadde jeg vært deg ville jeg spart håret (det er dødsfint som det er , men alltid fint med lengre), og bare klippet det i v/u form og litt opp i endene, og kanskje litt bleking - men som de andre sier, det er nydelig som det er, fineste håret jeg har sett på lenge Anonymkode: df808...cfe 1
Hjertefisk Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 Min frisør fortalte meg at lillashampoo bare virker på hår som er bleket fra før av? Løy hun? Jeg har iallefall en balayage, og lillashampoen ser ut til å kun funke på de blekede områdene. Har du prøvd å rette håret? Det tror jeg hadde blitt veldig fint
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 31 minutter siden, Hypnosee skrev: Min frisør fortalte meg at lillashampoo bare virker på hår som er bleket fra før av? Løy hun? Jeg har iallefall en balayage, og lillashampoen ser ut til å kun funke på de blekede områdene. Har du prøvd å rette håret? Det tror jeg hadde blitt veldig fint Det fungerer "litt" dersom man har det lenge nok i Flott til å dempe gule eller røde toner i håret, men 100% effektivt er det ikke. Ellers har jeg mye "brassy" hår og fudge sin lillashampo hjelper med å temme det Anbefaler forresten ikke å rette håret! Tar fort 2 timer eller mer med slik tykkelse og lengde. Ytterst få rette-jern som fungerer å såpass tykt hår også, med mindre man gjør grundig research. Ha det naturlig og håret blir utrolig flott, men det går fint an å leke med ulike fletter og frisyrer man sover med om natta for å få krøller og bølger Anonymkode: c1c9a...69a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #11 Skrevet 18. juli 2017 23 timer siden, Hypnosee skrev: Min frisør fortalte meg at lillashampoo bare virker på hår som er bleket fra før av? Løy hun? Jeg har iallefall en balayage, og lillashampoen ser ut til å kun funke på de blekede områdene. Har du prøvd å rette håret? Det tror jeg hadde blitt veldig fint Det jeg også trodde om lillashampo, men verdt et forsøk uansett! Retter luggen til vanlig siden den har ekstra med bølger, men tar jo langt over en time om jeg skal gjør det skikkelig. Skal bestille ny rettetang nå, så håper det blir lettere med den Kan ikke være nøye på at det skal være helt rett, bare nok til at det ser litt mer kontrollert ut, hehe. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: men det går fint an å leke med ulike fletter og frisyrer man sover med om natta for å få krøller og bølger Anonymkode: c1c9a...69a Ja, kan gjøre det litt oftere. Problemet er bare at jeg har ganske rundt og lite hode/ansikt, og jeg ser fort veldig barnslig ut... Men med løse fletter blir det nok fint! Får begynne å teste det litt ut igjen. Anonymkode: 9c502...6ce
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #12 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg også trodde om lillashampo, men verdt et forsøk uansett! Retter luggen til vanlig siden den har ekstra med bølger, men tar jo langt over en time om jeg skal gjør det skikkelig. Skal bestille ny rettetang nå, så håper det blir lettere med den Kan ikke være nøye på at det skal være helt rett, bare nok til at det ser litt mer kontrollert ut, hehe. Ja, kan gjøre det litt oftere. Problemet er bare at jeg har ganske rundt og lite hode/ansikt, og jeg ser fort veldig barnslig ut... Men med løse fletter blir det nok fint! Får begynne å teste det litt ut igjen. Anonymkode: 9c502...6ce Jeg sover ofte med en frisyre som gir meg slikt resultat: Ok resultatet mitt blir litt mer bølgete på endene, men håret "spretter" opp på samme måte og er rett, noe som er veldig greit dersom man har en kombinasjon av krøller og bølger over hele håret. Eneste er at toppen av håret kan bli litt flatt, men det kan løses med tørrshampo eller volumspray/hårspray Vanskelig å forklare, men jeg bruker 1-2 tynne hårstrikker (tykke hårstrikker vil gjøre at man får "merke" fra strikken). Det jeg gjør er å tvinne håret sammen helt til det former en naturlig dult/knute bak i nakken. Da fester jeg først en hårstrikk forsiktig såpass løst at det så vidt holder håret på plass. Deretter tar jeg på en strikk oppå der igjen slik at frisyren holder gjennom hele natten, jeg liker også å løsne håret litt rundt hårfestet slik at det ikke sitter så stramt. Om morgenen tar jeg hårstrikkene ut og får en utrolig fin frisyre, hvis du vil beholde frisyren slik den er så tar du i litt hårspray slik at frisyren setter seg. Hvis ikke så blir frisyren mindre definert, men fint det også. Resultatet blir selvsagt ikke helt rett hår, men en fin måte å få variasjon på. Et annet tips er å skaffe seg en stør hårklemme f.eks. http://az61094.vo.msecnd.net/img/09/8befbf20-2fa9-4ab1-a5b4-d105d25a4601/1920 Dersom du vil ha litt ekstra volum på toppen (noe som er greit når man har tungt hår), tar du det fremste laget med hår på toppen av hode og lager en "bue", litt som dette: Jeg er ikke spesielt fan av hestehaler når jeg skal få håret vekk fra øyene, så når jeg er alene pleier jeg å ha håret sånn (nei det er ikke en frisyre man går ut med ), utrolig behagelig måte å ha håret på da. Når jeg skal ut fjerner jeg klypen og får kjempe volum, dersom du skal pynte deg opp kan du ta i litt hårspray også for ekstra volum dersom du føler at du trenger det. Sverger i alle fall til disse to metodene å ha håret på og bruker dem nærmest daglig Anonymkode: c1c9a...69a
Gumman87 Skrevet 18. juli 2017 #13 Skrevet 18. juli 2017 Jeg ville stripet det litt lysere og brukt varmebørste eller føner ☺
Gjest GT-R Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Kan anbefale nutricolour. De finnes jo selvfølgelig i forskjellige nyanser og du trenger bare å ha det i håret 1 min for å få farge. Håret blir ikke slitt og det blir blankt og mykt. Vaskes ut etter noen vask, men er bare å bruke det sammen med hårvasken så har du en fin farge hele tiden. Tror aldri jeg skal farge håret igjen etter jeg fant denne.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #15 Skrevet 22. juli 2017 Du har jo knallfint hår? Jeg hadde bare klippet det liggegranne, kanskje litt kortere langde foran enn resten - og litt buet bak. Ingen farge, maksimalt litt forsiktige striper. Anonymkode: 72fc5...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå