Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun er tidlig i puberten sånn som jeg var. Bittelitt pupper har hun fått, og nå ser jeg hudormer på nesen...

Tips?
Hun har tørr, atopisk hud ellers, så vil være forsiktig med uttørkende produkter.

Anonymkode: 8663f...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 10 (!) år gammel og har fått litt hudormer på nesen. Hva tror du hun lærer av at du kjøper hudprodukter for problemhud til henne? 

Jeg ville i alle fall ikke startet med hudpleie til en tiåring med mindre det var snakk om kraftig akneutbrudd eller vonde tørre områder i ansiktet. 

Anonymkode: 31f01...f51

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd med en god fuktighetskrem: man kan få hudormer/kviser av for tørr hud like mye som for fet hud. Noe som kan være tilfellet for henne om hun ellers sliter med tørr hud. Ville prøvd med Aderma. Den er også veldig god for atopisk eksem, og kan brukes både i ansiktet og ellers på kroppen. De har den på alle apoteker stort sett. 

https://www.apotek1.no/produkter/a-derma-exomega-krem-400ml-839755p

Anonymkode: 330ab...daa

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 10 (!) år gammel og har fått litt hudormer på nesen. Hva tror du hun lærer av at du kjøper hudprodukter for problemhud til henne? 

Jeg ville i alle fall ikke startet med hudpleie til en tiåring med mindre det var snakk om kraftig akneutbrudd eller vonde tørre områder i ansiktet. 

Ehm, hun lærer om vanlig ansiktshygiene? Er det verre enn å starte med deodorant?

Anonymkode: 64736...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør i hvert fall bruke økologiske produkter. Alt for mange produkter inneholder direkte skadelige stoffer som et barn virkelig ikke trenger. Ingen andre heller egentlig 😌

Anonymkode: 15330...3d8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så uenig i denne at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte - eller det jeg er uenig i er antydningene som ligger bak.. 

TS - så flott at du tar hudpleien på linje med hygiene ellers :) Jeg ville tatt henne med til en hudpleier og på den måten fått vite hvilke hudtype hun har og hvilke type produkter som er best. Grunnen til at jeg tenker dette er at ofte bruker man feil produkter og forverrer det som startet som et veldig lite problem. 

Jeg er forøvrig enig med brukeren som sammenlignet dette med deo, såpe osv - hygiene er noe man lærer tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har problemhud som barn fungerer nok fint produkter fra f.eks La Roche Posay. Hudormer er ikke noe å gjøre noe med og ikke noe man bør ha fokus på, men tørr hud har La Roche Posay mange gode kremer for i alle fall. 

Anonymkode: 81d5c...b49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom til å tenke på venninna mi, hun var enda tidligere ute enn meg og slet med skikkelig aknehud allerede i 10 års alderen. Husker en i klassen spurte om hun hadde vannkopper. Hun hadde både hudormer og kviser. 
Da hun var tolv år tok foreldrene henne med til hudpleier og de trykket ut hudormer og hun fikk hudpleie tilpasset sin hud.

Jenta mi har heldigvis ikke så gale hud, men jeg ser hudormer og antydning til små kviser/nupper på siden av nesen. Jeg har selv - og er fortsatt plaget med det samme problemet på nesen.

Men jeg vil ikke bruke sterke produkter på henne som er så ung og også har atopisk hud. 

Kanskje en nosestrip eller hva det heter? Ser noe som heter noe med pignose eller noe fra koreansk kosmetikk som skal være super mot hudormer, hva tror dere om den?

AnonymBruker
Skrevet

Produktene fra DMK er nydelige. Jenteungen bruker ACU moist lotion med solfaktor, og vanlig rensemelk når hun vasker huden (deep pore clense elns). Nå er hun 14 da, og det handler jo om å ta vare på huden med rens og fuktighet med solfaktor - ikke kun for at det skal se bedre ut på noen måte.

Ikke vær fokusert på utseende, men helsen til huden hennes, det er kroppens største organ - og får hun alvolig akne dra til hudlege pronto (syntes så synd på de ungene hvor det har gått lang tid og de ender opp med store arr i hele ansiktet for reste av livet. )

Anonymkode: 21ba4...6b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og tenkte kun behandle nesa, siden huden ellers er grei? Bare vaske med vann i ansiktet, men noe skrubbegreier kanskje, eller sånn strip som jeg snakket om på nesa?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Produktene fra DMK er nydelige. Jenteungen bruker ACU moist lotion med solfaktor, og vanlig rensemelk når hun vasker huden (deep pore clense elns). Nå er hun 14 da, og det handler jo om å ta vare på huden med rens og fuktighet med solfaktor - ikke kun for at det skal se bedre ut på noen måte.

Ikke vær fokusert på utseende, men helsen til huden hennes, det er kroppens største organ - og får hun alvolig akne dra til hudlege pronto (syntes så synd på de ungene hvor det har gått lang tid og de ender opp med store arr i hele ansiktet for reste av livet. )

Jeg har ikke nevnt noe av dette til henne selv og hun har selv ikke lagt merke til det, men jeg ser at det har blitt mer i det siste, og tenkte at det kanskje er på tide å begynne å behandle for å forebygge at det blir mer kviser og hudormer? At hun trenger noe mer dyptrensende enn vann til neseområdet i alle fall..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom til å tenke på venninna mi, hun var enda tidligere ute enn meg og slet med skikkelig aknehud allerede i 10 års alderen. Husker en i klassen spurte om hun hadde vannkopper. Hun hadde både hudormer og kviser. 
Da hun var tolv år tok foreldrene henne med til hudpleier og de trykket ut hudormer og hun fikk hudpleie tilpasset sin hud.

Jenta mi har heldigvis ikke så gale hud, men jeg ser hudormer og antydning til små kviser/nupper på siden av nesen. Jeg har selv - og er fortsatt plaget med det samme problemet på nesen.

Men jeg vil ikke bruke sterke produkter på henne som er så ung og også har atopisk hud. 

Kanskje en nosestrip eller hva det heter? Ser noe som heter noe med pignose eller noe fra koreansk kosmetikk som skal være super mot hudormer, hva tror dere om den?

Det funker kun på svarte åpne komedoner/hudormer - og er ganske smertefullt og må følges opp med andre produkter. Bedre å ha en gjevn mild rutine, helst tilpasset huden hennes. Nå er hun 10, et lite barn . så med mindre det er hudproblemer i familien ville jeg bare startet med vanlig skyld til ansikt og en fuktighetskrem. 

• Liker 1
Gjest Sugemerke
Skrevet

Apoteket har en serie for tenåringer, jeg kommer bare ikke på i farten hva den heter. Jeg ville begynt med den, den er laget spesielt for ung hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...