Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om en hel verdensreligion er basert på de gale tankene til en gal mann...

FOR den tiden han levde visste jo ingen om psykiatri noe særlig. Scizofrene osv hadde kanskje overnaturlige evner?

Kanskje Mohammed var karismatisk, psykopat, med scizofrene trekk, hallusinasjoner osv... Han SÅ og snakket med Gud - ja slik man kan gjøre når man er psykotisk. Nå vet jeg lite om psykiatri, 

men tenk da....

og folk trodde han virkelig hadde snakket med Gud...

Anonymkode: 55a9a...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om en hel verdensreligion er basert på de gale tankene til en gal mann...

FOR den tiden han levde visste jo ingen om psykiatri noe særlig. Scizofrene osv hadde kanskje overnaturlige evner?

Kanskje Mohammed var karismatisk, psykopat, med scizofrene trekk, hallusinasjoner osv... Han SÅ og snakket med Gud - ja slik man kan gjøre når man er psykotisk. Nå vet jeg lite om psykiatri, 

men tenk da....

og folk trodde han virkelig hadde snakket med Gud...

Og hva hvis han hadde rett og at han fikk budskapet fra Gud, Den allmektige med budskap til hele menneskeheten?!

Jeg har lagt et tråd som tar for seg for livet hans, anbefaler folk å lese om livet hans eller høre om livet hans før man gjør seg en formening.

Hadde han vært det du påstår,  ville han ikke vært kåret til en av verdens mest innflytelsesrike mennesker i historien!

Endret av omarel
Skrevet (endret)

De fleste på KG har nok tenkt tanken at profeten Muhammed ikke snakket med en ordentlig gud. 

Endret av Superbruker5
  • Liker 2
Skrevet

Hva om Jesus bare var en gal mann?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ild skrev:

Hva om Jesus bare var en gal mann?

Ja, like gjerne han og.... og gjerne alle verdensreligioner.
Vi ser jo opp gjennom historien - gale karismatiske mennesker med stor makt.

Man visste lite om psykiatri før.
Man ser jo hekser osv... de var ikke gale - nei de hadde overnaturlige evner!

Og spøkelser osv... massesuggesjon - 

De som "prater" med gud - var de bare gale?
Han som hentet de ti bud - var han gal? Snakket med seg selv, hørte stemmer, så syner....

Hva vet vi? Og får vi noen gang svaret?
Hvorfor viser ikke Gud seg mer? Er det fordi vi skjønner at folk som hører stemmer - faktisk er gale?

Jeg vet om mange gale som har snakket med "Gud" og andre mystiske personer.... 

Tankevekkende.

Men samtidig - jeg er ikke imot religion - misforstå meg rett. Mye er bra med religion.
men jeg tenker på alle de strenge reglene til Mohammed - var det fordi han var psykopat og ville ha kontroll over sine kvinner?

Hvorfor skapte Gud kvinnen hvis hun var så farlig at hun måtte tildekkes....

Var det fordi hun spiste av eplet og var full av synd? Tror muslimene på Adam og Eva historien?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han som hentet de ti bud - var han gal? Snakket med seg selv, hørte stemmer, så syner....

Hvorfor viser ikke Gud seg mer? Er det fordi vi skjønner at folk som hører stemmer - faktisk er gale?

Tankevekkende.

Men samtidig - jeg er ikke imot religion - misforstå meg rett. Mye er bra med religion.
men jeg tenker på alle de strenge reglene til Mohammed - var det fordi han var psykopat og ville ha kontroll over sine kvinner?

Var det fordi hun spiste av eplet og var full av synd? Tror muslimene på Adam og Eva historien?

Helt enig!

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om mange gale som har snakket med "Gud".

Dette ble sagt om dem da de levde og det ble sagt om dem etter dems død og det samme sier sies om dem nå, "de var gale".

Endret av omarel
Skrevet (endret)
På 17.7.2017 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Tankevekkende.

Hijab har alltid vært en del av jødisk, kristen tradisjon som også er en del av religionen hos Gud, islam.

I følge Gud så sier Han i Koranen at synden fra å spise fra treet tilfaller både Adam og Eva og at ingen fødes med synd, verken jente eller guttebarn. Både menn og kvinner er likeverdige i islam.

Det Gud vil fra oss mennesker er fokus på det som virkelig gjelder. Det er et evig liv i paradiset og ikke helvetet. Derfor er menn og kvinner pålagt å senke blikket.

Fordi øyet kan føre til at man er utro med følelser og utro i forhold til troen svekkes så er det i visdommen å senke blikket ovenfor motsatt kjønn og senke blikket ned fra alt som frister og ødelegger fokuset.

Gud, Abraham, Moses, Jesus og Mohammad viser vei til paradiset ikke helvetet. Derfor vil de ikke at vi skal synde. Moren til Jesus gikk selv med hijab. Det samme gjør nonnenner. Det er hengivenhet til Gud og ikke menneske.

Lær om profeten Mohammad før du sier noe du ikke vet. 

Et menneske klarer ikke å se på en sol, hvordan tror du at du kan klare å se på Han som har skapt hele universet?

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å kjøpeslå med overtro....        

Anonymkode: 3569c...4e2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å kjøpeslå med overtro....        

Anonymkode: 3569c...4e2

Helt ening!

AnonymBruker
Skrevet
På 7/17/2017 den 15.33, omarel skrev:

Og hva hvis han hadde rett og at han fikk budskapet fra Gud, Den allmektige med budskap til hele menneskeheten?!

Jeg har lagt et tråd som tar for seg for livet hans, anbefaler folk å lese om livet hans eller høre om livet hans før man gjør seg en formening.

Hadde han vært det du påstår,  ville han ikke vært kåret til en av verdens mest innflytelsesrike mennesker i historien!

Det er bare eventyr fra middelalderen.

Anonymkode: d75e3...52d

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare eventyr fra middelalderen.

Anonymkode: d75e3...52d

Så du skjuler deg som anonym og mener at Gud er oppdiktet?

Endret av omarel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...