Gå til innhold

Hvor gamle bør barn være før de får være på Tusenfryd alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere? Mitt barn får lov av meg, men skulle egentlig dra med to andre som ikke får lov. Jeg synes det var merkelig at de ikke fikk, så før jeg forteller alderen på barna vil jeg gjerne høre hva dere synes. De ville blitt kjørt og hentet i bil, så det er kun å gå alene inne på selve Tusenfryd, ha med penger til mat etc. 

Anonymkode: 59618...9b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

16

Anonymkode: 16157...fcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva står på Tusenfryd sine sider om aldersgrense, da? 

Anonymkode: e39fe...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12

Anonymkode: 10757...816

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare alderen det kommer an på. Hvor selvstendig de er,er også viktig. Vårt barn var 12 år,med samme avtale som ditt.

Anonymkode: 2a9d8...fef

AnonymBruker
Skrevet

10 kanskje? Spørs jo på barna, og barnegruppen som gruppe, min datter på 9 hadde fått lov til å bli med eldre fettere og kusiner (12-åringer) i dag, men de er veldig fornuftige osv. Hun hadde ikke fått bli med "hvem som helst" av klassevenninnene, de er ganske ...uforutsigbare og uforsiktige noen av dem. Spørs om akkurat disse barna har vært alene andre steder før, er de typen til å gå på kino, "shoppe litt", ta buss eller gjøre ærend på egenhånd, eller er de sånne som ikke får lov til å ta bussen når de er 14 og derfor ikke kan det? Bor de i byen, har de vært på Tusenfryd mange ganger før, forholder de seg til regler og vil de la være å krangle?

Anonymkode: 5ce03...f72

Skrevet

Vet ikke, men jeg var 12 eller noe da jeg var på tusenfryd med kun venner. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nok kunne dratt dit alene som 11-12-åring, men nå er ikke jeg fra Østlandet. Dro dit med nettvenner da jeg var 14. :P

AnonymBruker
Skrevet

9-10 år

Anonymkode: e4153...440

Skrevet (endret)

Alder er egentlig uinteressant. Hvordan er modenheten? Vil de kunne håndtere alt som kan skje på en slik dag uten veiledning fra voksne? At noen blir syke, ikke tør å kjøre en ting, krangling osv. 

Overgangen fra barneskolen til ungdomsskolen er jo en grei modningsfase der de fleste barn blir mer selvstendige. Så jeg tenker kanskje at en som har begynt på ungdomsskolen og ellers er fornuftig av seg hadde fått lov av meg. 

Jeg er forresten lærer i barneskolen, og det er absolutt ikke alle 7. trinnselevene jeg ville sendt alene på tur. Men de fleste hadde greid seg utmerket alene. :)

Endret av Sheltay Retrac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om barn som får lov til å være i mange timer alene på stranden og i byen uten voksne, med egne penger etc. Ergo er de ganske så selvgående sånn sett, og vant til å ta ansvar for seg selv.

(Derfor jeg ble så paff, for jeg skjønner ikke helt forskjellen. Synes det er skumlere med barn som bader alene på en strand ved bysentrum, enn å være alene på Tusenfryd.)

AnonymBruker
Skrevet

Modenhet er absolutt viktigere, men tenker 12-13.

Anonymkode: 32991...663

AnonymBruker
Skrevet

11-12 :) 

Anonymkode: a9083...420

AnonymBruker
Skrevet

10-12 år.

Anonymkode: ddde3...202

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mitt barn får lov når han rundt 12 år. Nå er han 10 og det er jeg ikke komfortabel med. 

Anonymkode: c8fe2...216

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder jenter på 12 og13 år. To av de er 12 (inkludert min), og ei på 13. De to andre får ikke lov, enda de får være i byen hele dagen, eller på stranda uten tilsyn. Alle tre er ordentlige jenter, som fint klarer det ansvaret. 

Jeg tilbydde meg jo å kjøre og hente de, da de andre foreldrene ikke har bil. Men jeg har ingen interesse av å betale meg inn for å være veskebærer. Jentene vil jo heller ikke ha meg hengende bak! Når det har vært tivoli i byen har de fått gå alene på det siden de var 9 og 10 år (mens en av oss var inne på området, men passet ikke på de). 

Skrevet

Ut i fra mine egne erfaringer vil jeg si at når jeg var 12 så hadde jeg klart meg veldig bra på Tusenfryd uten voksne! Jeg husker skoleturer til Tusenfryd på barneskolen, da var vi 9-10-år, og vi fikk gå fritt omkring og hadde oppmøtested etter noen timer.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sesongkort de årene jeg var 10, 11 og 12 år. Jenter er gjerne litt mer modne enn gutter i den alderen. Vi hadde jo vært der mange ganger, hva kan egentlig gå galt?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, funginger skrev:

Jeg tror jeg hadde sesongkort de årene jeg var 10, 11 og 12 år. Jenter er gjerne litt mer modne enn gutter i den alderen. Vi hadde jo vært der mange ganger, hva kan egentlig gå galt?

Det lurer jeg på også. Jeg skjønner ikke avgjørelsen til de andre foreldrene. Men det er vel nettopp slike ting man ikke kan ta opp, når de allerede har sagt nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...