Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så slik er altså saken, så kortfattet som mulig. Navnene er selvsagt byttet ut:

Jeg gikk på folkehøgskole sammen med Marianne, som jeg allerede var god venn med fra videregående. Marianne ble kjent med Georg og de ble kjærester nesten med en gang. Jeg ble så sammen med Finn. På samme skole fikk vi mange venner, blant annet Oskar. 

Ett år etter folkehøgskolen var ferdig så blir det brudd mellom Marianne og Georg. Et veldig turbulent brudd også; Georg er blant annet utro, Marianne sliter en del psykisk og har ikke behandlet Georg veldig bra, m.m.

Nå mange år senere er jeg fremdeles sammen med Finn, men Marianne er singel.

Om to måneder kommer Oskar på besøk til oss fra andre siden av landet, og det gleder jeg meg veldig til. Problemet er bare den at Oskar er veldig god venn med Georg, de var faktisk bestevenner på folkehøgskolen. De har derfor veldig lyst å se hverandre.

Oskar har derfor spurt om Georg kan få være med på en fest som jeg og Finn arrangerer i slutten av neste måned. Dit kommer Marianne, så jeg sa at Georg ikke kan være med fordi da kommer ikke Marianne (som nå er min bestevenn). Oskar skjønte det, men ønsket veldig at vi skulle finne på noe alle sammen for eksempel dagen etter. Finn har også veldig lyst å se Georg igjen - og forsåvidt jeg også. Jeg synes han er ordentlig trivelig, til tross for alt mellom ham og Marianne. 

Så da sa jeg fra til Marianne at jeg tenkte å finne på noe med Oskar, Georg og Finn neste dag. Da ble Marianne ordentlig sur. Hun ville ikke at jeg skulle henge med eksen hennes, og det kan jeg forstå. Men for meg er han ikke BARE hennes eks, han er også en gammel venn fra folkehøgskolen som jeg gikk godt overens med. Jeg sa også at jeg, av hensyn til henne, sa nei til at han skulle komme på festen. Men er det urimelig av meg å tilbringe én dag med ham sammen med Oskar og Finn? 

Anonymkode: 5ec7f...e8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke urimelig av deg. Du er i et langvarig og seriøst forhold med en fyr du også må ta hensyn til. Du kan ikke nekte han å henge med venner. Så lenge du informerer "Marianne" hele veien, slik at ingenting skjer bak ryggen hennes, så synes jeg det er greit. 

Anonymkode: 02477...226

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes igrunn du har strukket deg langt ved å ikke invitere ham på festen.

Anonymkode: 73e7e...78d

• Liker 6
Gjest Sugemerke
Skrevet

Nei, jeg synes nesten du er urimelig mot guttene som ikke inviterte han på festen. Man må kunne tilbringe tid med en eks uten å lage drama av det. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, hun er urimelig.

AnonymBruker
Skrevet

Oj, det var langt innlegg for lite innhold. Du kunne jo sagt det slik:

"Min beste venninnes eks er også en venn av meg og min samboer fra gammelt av. Nå er min venninne sur fordi jeg vil møte han når han er på besøk i byen. Er det urimelig av henne?"

Anonymkode: 5661a...f37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange år er det siden det ble slutt mellom dem? Er litt forskjell på 2 eller 20 år.

Anonymkode: 910c4...fa9

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slik er altså saken, så kortfattet som mulig. Navnene er selvsagt byttet ut:

Jeg gikk på folkehøgskole sammen med Marianne, som jeg allerede var god venn med fra videregående. Marianne ble kjent med Georg og de ble kjærester nesten med en gang. Jeg ble så sammen med Finn. På samme skole fikk vi mange venner, blant annet Oskar. 

Ett år etter folkehøgskolen var ferdig så blir det brudd mellom Marianne og Georg. Et veldig turbulent brudd også; Georg er blant annet utro, Marianne sliter en del psykisk og har ikke behandlet Georg veldig bra, m.m.

Nå mange år senere er jeg fremdeles sammen med Finn, men Marianne er singel.

Om to måneder kommer Oskar på besøk til oss fra andre siden av landet, og det gleder jeg meg veldig til. Problemet er bare den at Oskar er veldig god venn med Georg, de var faktisk bestevenner på folkehøgskolen. De har derfor veldig lyst å se hverandre.

Oskar har derfor spurt om Georg kan få være med på en fest som jeg og Finn arrangerer i slutten av neste måned. Dit kommer Marianne, så jeg sa at Georg ikke kan være med fordi da kommer ikke Marianne (som nå er min bestevenn). Oskar skjønte det, men ønsket veldig at vi skulle finne på noe alle sammen for eksempel dagen etter. Finn har også veldig lyst å se Georg igjen - og forsåvidt jeg også. Jeg synes han er ordentlig trivelig, til tross for alt mellom ham og Marianne. 

Så da sa jeg fra til Marianne at jeg tenkte å finne på noe med Oskar, Georg og Finn neste dag. Da ble Marianne ordentlig sur. Hun ville ikke at jeg skulle henge med eksen hennes, og det kan jeg forstå. Men for meg er han ikke BARE hennes eks, han er også en gammel venn fra folkehøgskolen som jeg gikk godt overens med. Jeg sa også at jeg, av hensyn til henne, sa nei til at han skulle komme på festen. Men er det urimelig av meg å tilbringe én dag med ham sammen med Oskar og Finn? 

Anonymkode: 5ec7f...e8c

MÅ du henge med guttene da? Kan ikke Georg, Finn og Oskar finne på noe de tre? Så slipper din venninne å bli såret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...