annelise345 Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Vi har to katter, en gutt og en jente som fyller ett år ca på denne tiden. Jenten vi har tisser inne hver dag, alt mellom to-fem ganger om dagen. Vi har prøvd alt men det er ingenting som virker, og dyrlegen finner ingenting feil, så mest sannsynlig ligger det i hodet til pus. Nå har dyrlegen skrevet ut valium som vi skal prøve, og jeg merker jeg er veldig skeptisk. Noen som har erfaringer? Forstår ikke helt hvordan valium skal hjelpe oss i det lange løp. Takker for alle synspunkter og tips.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Hva har dere prøvd da? Anonymkode: 33fd0...d57
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 Så lenge det er dyrelegen som har skrevet ut valium til katten, så hadde jeg ikke vært skeptisk.
annelise345 Skrevet 17. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere prøvd da? Anonymkode: 33fd0...d57 Vi har prøvd å bytte ut sanden i kassen, har vel prøvd fire forskjellige merker. Vi har byttet ut maten, vi sendte den andre pusen vekk i tre uker for å sjekke om den plaget hun. Vi har prøvd å sprute på hun med vann når vi tar hun på fersken, men leste at man ikke burde gjøre det så sluttet ganske kjapt. Vi har flyttet doene deres på hvert sitt rom, og maten står langt unna. Vi respekterer hennes "egentid", koser aldri med henne med mindre hun kommer bort til oss. Vi er to voksne mennesker så er ikke barn eller noe slikt hun blir stresset av. Vi kjøpte også sånn feliway(?) duft som man setter i stikkontakten, men til ingen nytte. Dette er vel det jeg kommer på i farten😬
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #5 Skrevet 17. juli 2017 Hva var dyrlegens forklaring på hvordan det skal hjelpe i det lange løp da? Kanskje dyrlegen tenker at en pause fra eventuelt stress kan hjelpe med å lage en ny vane for pus? Eller kanskje det kan hjelpe med å finne grunnen til tissingen, når dere ser om det virker eller ikke virker? Hvis du er veldig usikker kunne du kanskje reist på en annen klinikk og få deres vurdering av bruk av valium i denne situasjonen? Forresten, har pus et sted hun kan trekke seg tilbake i høyden? Vi hadde en pus som fikk stress-blærekatarr av og til, hun var mye bedre når hun hadde sovested på toppen av et klesskap. Anonymkode: 29e73...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #6 Skrevet 17. juli 2017 Om du tviler på dyrlegen...hvordan stoler du på svar her inne? Anonymkode: f09c6...c11 3
annelise345 Skrevet 17. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var dyrlegens forklaring på hvordan det skal hjelpe i det lange løp da? Kanskje dyrlegen tenker at en pause fra eventuelt stress kan hjelpe med å lage en ny vane for pus? Eller kanskje det kan hjelpe med å finne grunnen til tissingen, når dere ser om det virker eller ikke virker? Hvis du er veldig usikker kunne du kanskje reist på en annen klinikk og få deres vurdering av bruk av valium i denne situasjonen? Forresten, har pus et sted hun kan trekke seg tilbake i høyden? Vi hadde en pus som fikk stress-blærekatarr av og til, hun var mye bedre når hun hadde sovested på toppen av et klesskap. Anonymkode: 29e73...ac2 Vi fikk ikke snakke med dyrlegen, kun assistenten og hun kunne ikke svare på spørsmålene mine, derfor jeg ble så usikker. Men det du sier høres jo veldig fornuftig ut, så krysser fingrene for at det hjelper. Ja de har er stort klatrestativ på et rom vi ikke bruker så mye, og der legger hun seg hver gang hun vil være alene.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 6 timer siden, annelise345 skrev: Vi fikk ikke snakke med dyrlegen, kun assistenten og hun kunne ikke svare på spørsmålene mine, derfor jeg ble så usikker. Men det du sier høres jo veldig fornuftig ut, så krysser fingrene for at det hjelper. Ja de har er stort klatrestativ på et rom vi ikke bruker så mye, og der legger hun seg hver gang hun vil være alene. Jeg trodde ikke assistenten hadde mulighet til å skrive ut reseptbelagte medisiner? Uansett. Det dere har gjort så langt er ting dere har gjort sammen med veterinæren som kjenner katten? Anonymkode: b29b6...a34
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 Du sier dere har byttet sand mange ganger, men har dere prøvd å bytte kasse? Katter er sære skapninger med egne meninger om hvordan ting bør være. Dere burde også sjekke om katten har UVI dersom dette ikke er blitt gjort allerede. Anonymkode: 4f193...e2c 2
Tvist Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 Begge kattene er vel kastrerte? Hvor lenge har hun holdt på med det?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #11 Skrevet 17. juli 2017 Hvordan er det når de er ute da? De fleste katter vil jo lære å si fra at de vil ut når de må gjøre fra seg. Eller er de innekatter? Anonymkode: c9720...1ec
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #12 Skrevet 17. juli 2017 Aldri hørt om valium til pus før men kan se en hvis logikk: utover den beroligende effekten, roer valium også ned kroppsfunskjoner. Så pus vil antagelig få mindre dotrang, midlertidig. På mennesker tar valium angst, men fikser også fysiske reaksjoner på angst som typisk nervøs mage at man føler man må tisse hele tiden osv. Men pus har sikkert ikke bedre av å bli diazepamknarker enn mennesker på lengre sikt da..men hadde prøvd. Funker det, vet du at katta er stresset. Funker det ikke, er det gjerne noe fysisk galt med pus likevel.. Anonymkode: 68201...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå