Gå til innhold

Gi katten valium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter, en gutt og en jente som fyller ett år ca på denne tiden. Jenten vi har tisser inne hver dag, alt mellom to-fem ganger om dagen. Vi har prøvd alt men det er ingenting som virker, og dyrlegen finner ingenting feil, så mest sannsynlig ligger det i hodet til pus. Nå har dyrlegen skrevet ut valium som vi skal prøve, og jeg merker jeg er veldig skeptisk. Noen som har erfaringer? Forstår ikke helt hvordan valium skal hjelpe oss i det lange løp. Takker for alle synspunkter og tips. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg forstår dyrlegens logikk. Har selv hatt katt som har fått utskrevet valium, men da i forbindelse med bilkjøring som den var livredd for. Dyrlegen kunne fortelle at katter, i motsetning til hunder, tåler store mengder valium i forhold til kroppsstørrelsen sin. Nesten samme mengde som mennesker (en hel tablett på en dag f.eks.).

Mange dyr tisser inne fordi de er stresset over noe. Urolige. Hvis katten din tisser inne fordi den er stresset for noe, urolig for noe, så vil jo valium hjelpe. Det roer ned katten, og den roer seg ned såpass mye at den ikke tisser inne.

PS! Merk at valium i NOEN FÅ tilfeller kan gi motsatt effekt - dvs katten blir hyper istedet. Men som regel blir de altså bare avslappet og evt døsige (avhengig av dosen).

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...