Gå til innhold

Utestengt fra Rema

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

For 2 1/2 år siden ble sønnen min, som da var 11, kastet ut fra den lokale Remabutikken fordi han hadde spilt på en automat. Han hadde også vært frekk i kjeften mot sjefen når han ble bedt om å gå. Jeg ble oppringt av sjefen som også sa at han nå var nektet adgang der. Greit nok. Men han slipper ikke inn der ennå! Han har ikke prøvd mer enn en gang og det var i høst. Det spiller ikke så stor rolle, vi har andre butikker i nærheten, men kan man bli utestengt fra en butikk på livstid? :o Unger forandrer seg da ganske mye på et par år i den alderen. Har han i det hele tatt lov til å gjøre dette? Skal ta det opp med ham neste gang jeg er der sammen med sambo, som virker litt skummel på folk og i tillegg snakker engelsk, noe som kan gjøre folk litt satt ut hvis de ikke er forberedt :ler: . Kommer til å boikotte butikken totalt hvis han står på sitt. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Dette hadde jeg helt klart ikke funnet meg i. Etter to og et halvt år??

Nei ærlig talt, den fyren må jo være maktgal. Jeg hadde tatt opp saken på et høyere hold, og gitt klart uttrykk for at slik oppførsel ikke tolereres. Og atpåtil av en voksen mann.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt opp saken på et høyere hold' date=' og gitt klart uttrykk for at slik oppførsel ikke tolereres. [/quote']

Hva er høyere hold mht Rema? Sjefene der er vel sine egne herrer, såkalt franchisetakere? Vet egentlig ikke hvem jeg skulle tatt det opp med hvis han ikke gir seg. Det kan da ikke være lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke i følge med dere engang?
Han er snart 14 og noe av det siste han kan tenke seg å gjøre er å gå i butikken sammen med oss. Det er sjelden jeg ser sjefen der også så jeg kan ikke ta med meg hele familien hver gang jeg går dit i håp om å teffe ham.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakket med sjefen jeg. Og hadde han fremdeles nektet etter så lang tid hadde jeg fortalt ham: "Greit det, men da har du mistet oss som kunder." Syns ikke butikkene kan holde på sånn det er jo tross alt forskjell på en 11 årin og en snart 14 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen historie om hvordan barn og ungdom behandles av butikksjefer : Butikken som ligger over gata for skolen der sønnen min går, hang opp en enrom plakat på døra hvor det sto : "Elever ved XXX skole har ikke adgang!". Butikken ligger i en trafikkert gate med mye busstrafikk og alle fikk da vite at på denne skolen går det bare pøbler. Den ble fjernet etter klage fra skolen. Snakk om å stigmatisere en hel skole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Skal ta det opp med ham neste gang jeg er der sammen med sambo' date=' som virker litt skummel på folk og i tillegg snakker engelsk[/quote']

Snakk om å undergrave seg selv :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en samboer som virker skummel så må man da kunne benytte seg av det! F eks når man vil psyke ut nazi-butikksjefer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tviler på at løsningen her er å virke "skummel". Dette synes jeg du skal klare opp i selv uten å måtte ha en "stor skummel engelsktalende mann ved din side".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at løsningen her er å virke "skummel". Dette synes jeg du skal klare opp i selv uten å måtte ha en "stor skummel engelsktalende mann ved din side".

Det får du mene hva du vil om. Spørsmålet var om han har lov til å gjøre dette, men kan vi få satt ham ut litt er det bare fint. Sambo og jeg hjelper hverandre med de egenskapene og talentene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du mene hva du vil om. Spørsmålet var om han har lov til å gjøre dette, men kan vi få satt ham ut litt er det bare fint. Sambo og jeg hjelper hverandre med de egenskapene og talentene vi har.

Ja, det er omtrent like smart å stenge unger ute fra butikken i årevis som å "diskutere" ved hjelp av skummelt utseende menn :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butikksjefen kan forsåvidt gjøre som han vil med det der. Det går vel under privat eiendomsrett, tror jeg. Iallfall slik jeg har forstått det. Blir på samme måte som at du kan nekte folk å komme inn i din egen leilighet, f.eks.

Men når det gjelder utestengelsens lengde, så synes jeg at fyren godt kan roe seg litt. Det er overhodet ingen grunn til å nekte gutten inngang i butikken så lenge. Jeg tror nok at gutten har tatt poenget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vel drøyt at han ikke slipper inn der ennå. Jeg hadde gått ned der og spurt ham om på hvilket grunnlag han fremdeles er nektet adgang,og om han ikke fortjener en ny sjanse. Det kan jo ikke være sånn for alltid! Nei,jeg synes dette er helt merkelig.... :klø: er jo nedverdigende for sønnen din! to og et halvt år for en sånn bagatell..nei vet du hva....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal legge deg flat og beklage det hele, ta gjerne med sønnen. Det er helt sikkert en god grunn til at butikksjefen kastet ut gullgutten din... Er du sikker på det ikke ligger noe mer bak, f.eks nasking?

Jeg er sikker på at gutten din slipper inn igjen dersom han viser at han angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Jeg synes du skal legge deg flat og beklage det hele, ta gjerne med sønnen. Det er helt sikkert en god grunn til at butikksjefen kastet ut gullgutten din... Er du sikker på det ikke ligger noe mer bak, f.eks nasking?

Jeg er sikker på at gutten din slipper inn igjen dersom han viser at han angrer.

Joda, men les innlegget; det er to og et halvt år siden. Mulig butikken er av dem som helst ikke slipper inn NOEN ungdommer i slampealder... Synes absolutt dere bør ta det opp med butikksjefen, men som noen (litt frekt) sier; man undergraver kanskje seg selv litt ved å "skremme" eller "true" butikksjefen. Er det noe som tar seg utrolig dårlig ut utenfra er det usaklige foreldre som forsvarer "gullungen" sin på slike måter... Selv om jeg mener dere har en god sak utfra hva du har fortalt synes jeg dere skal prøve å framstå som anstendige folk... I hvert fall i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen historie om hvordan barn og ungdom behandles av butikksjefer : Butikken som ligger over gata for skolen der sønnen min går' date=' hang opp en enrom plakat på døra hvor det sto : "Elever ved XXX skole har ikke adgang!". Butikken ligger i en trafikkert gate med mye busstrafikk og alle fikk da vite at på denne skolen går det bare pøbler. Den ble fjernet etter klage fra skolen. Snakk om å stigmatisere en hel skole![/quote']

Det henger skilt på noen av butikkene her og om at mellom klxx og xx er det forbud for skoleelever.Men de kommer inn om de er få om gangen. (er barneskole, ungdomskole, gymnas og yrkeskole i nærheten)

Grunner er at det var noen som nasket med seg ting (alle ble ikke tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

For å få lov til å ha Remanavnet som butikknavn må man være medlemmer i kjeden. Der sitter det folk som er høyere opp.

Men nå når jeg har tenkt litt på det tror jeg heller at jeg ville valgt en annen butikk dersom jeg hadde muligheten, og fortalt til alle som gad å høre på hvorfor jeg valgte å handle et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd å snakket med butikksjefen på Rema.

Forklart at sønnen din har forandret seg.Det er over 2 år siden det skjedde.Hjelper ikke det ville jeg ha sluttet og handle i den butikken og fortalt folk hvorfor hvis de hadde lurt.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...