Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er plaget av kviser på rygg og litt på bryst.Det ser helt forferdelig ut og det hemmer meg mye.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Bruker hampvott fra body shop og skrubber ryggen..vet ikke om det blir bedre eller verre av det...

Er disse tea tree oljene fra body shop gode? Har prøvd basiron men følte at det gidde arr... og huden ble nuppete.

åhh..jeg blir så oppgitt for jeg kvier meg for å bruke litt utringninger og jeg viser ALDRI ryggen min til noen...

I ansiktet er jeg lite plaget med kviser.Får kanskje en på haken en gang i blandt.

Jeg bor i Stavanger så om noen vet om en hudspesialist (som kan behandle dette) i dette området hadde jeg blitt veldig takknemlig for svar og eventuelt om hvor mye det hadde kostet. Jeg er helt blakk så det må ikke være noe dyrt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Bruker hampvott fra body shop og skrubber ryggen..vet ikke om det blir bedre eller verre av det...

Jeg tror faktisk at det er her problemet ligger. Selv brukte jeg ofte før å skrubbe hele kroppen, fra topp til tå, og merket fort at huden ble veldig irritert (les: kviser). Det ante meg ikke at skrubbingen hadde noen innvirkningen på dette, før jeg fikk klarlagt dette fra en hudpleier. Sluttet meget kjapt, og merket tydelige forbedringer etter en liten stund. Kroppen har egentlig ikke godt av intens skrubbing - huden trenger å stabilisere deg selv, og man fjerner et lag ytterst på huden som man er avhengig av.

Derfor, råder jeg deg til å slutte med skrubbingen, se om du merker bedre resultater og dersom ikke, oppsøk en hudpleier.

Skrevet

Jeg har kjøpt Anti Bac fra Dermalogica, denne funker bra for meg! Sist jeg var gravid hadde jeg kjøttkake- hud i ansiktet, brystet og ryggen. Denne gangen begynte jeg med Anti Bac med en gang jeg merket at kvisene kom tilbake, og har klart å holde dem i sjakk denne gangen! Vasker morgen og kveld, og smører med Active Moist fra samme merke etterpå.

Ikke skrubb huden for ofte, det irriterer mer enn det gjør noen nytte. Men innimellom er det deilig å fjerne litt ekstra hud, det gjør jeg fortsatt! Kanskje det holder med en gang per 14.dag?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for råd!:)

hvor får jeg kjøpt den anti bac og hvor mye koster den?

Gjest Anonymous
Skrevet
Tusen takk for råd!:)

hvor får jeg kjøpt den anti bac og hvor mye koster den?

Hos diverse hudpleiere som fører Dermalogica, eller på www.lookfantastisc.com

Skrevet

Høres nok litt merkelig ut, men huden på det området kan reagere på feil shampoo og balsam, evt dusjsåpe...

(kommer sikert ann på omfanget av problemet om dette er løsningen...)

Tror heller ikke det er lurt å skrubbe for mye, da dette vil trigge problemet, èn-to ganger i uken er nok,tror jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet
Høres nok litt merkelig ut, men huden på det området kan reagere på feil shampoo og balsam, evt dusjsåpe...

:Nikke:

Balsam tetter porene, derfor er det lurt å vaske rygg, skuldre og brystkasse etter at balsam er skylt ut, for å fjerne alle balsamrester på kroppen. :)

Skrevet

Jeg har langt hår, og setter opp håret i en klemme i dusjen etter at balsam er skylt ut. Da får jeg vasket skikkelig, tror det er noe i dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært plaget med dette til og fra i 15 år, og har prøvd det meste. Min erfaring er at hvis du virkelig er plaget, så er det bare reseptpliktige medikamenter som hjelper. En antibiotikakur hjelper veldig, men det må veies mot ulempene, selvfølgelig. Det høres ut som om dette er et stort problem for deg, så jeg ville absolutt spurt legen om hjelp. Du kan nemlig holde det i sjakk med de riktige preparatene.

Jeg ville sluttet med hampvotten. Betente kviser må aldri skrubbes. De blir bare mer irriterte.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

kjæresten min har masse kvise-arr, kviser og sår på ryggen sin.. Har ingen tips for hvordan det kan bekjempes, men vil bare si at ryggen hans er den deiligste jeg vet!:) Og helt fra første stund gjorde det meg absolutt ingenting, selv om jeg er "godt vant" sånn sett.. Bare som en slags oppmuntring mens du venter på resultater...;)

Lykke til!!

Skrevet

:Nikke:

Balsam tetter porene, derfor er det lurt å vaske rygg, skuldre og brystkasse etter at balsam er skylt ut, for å fjerne alle balsamrester på kroppen. :)

Jeg har samme problem som trådstarteren. Men det hjelper ikke å skylle ut balsam eller shampoo fra ryggen...

Hos meg så ble det faktisk bedre, når jeg begynte å skrubbe meg ca.2 ganger i uka (ikke mer) og bruke aloe vera gel.

Noen som vet noe om kelloid gel? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...