AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Jeg er en kvinne som har vært heterofil i hele mitt liv og kun hatt kjærester av det motsatte kjønn. Nå har jeg de siste månedene fått mer og mer følelser for en venninne. Tenker mye på henne og er ikke i tvil om at dette er følelser som handler om mer enn vennskap. Det er en hel del som kan tyde på at hun føler det samme, men av frykt for å bli gjenkjent vil jeg ikke skrive så mange detaljer. Problemet er at jeg ikke aner om hun kan få følelser for det samme kjønn. Jeg vet at hun har vært sammen med menn, men det har jo jeg også. Er det noen som har opplevd å plutselig få følelser for det samme kjønn i voksen alder? Jeg er ganske forvirret om dagen kan man si, og ting blir ikke enklere av at jeg ikke tør å hinte om noe til henne. . . Det handler vel mest om at jeg er redd for skuffelsen som eventuelt kommer. Forslag noen? Ser henne ikke så ofte da vi bor 3-4 mil unna hverandre men har en del kontakt på sms. . . Anonymkode: 93c99...846
exictence Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Du sier at du har følelser du ikke er i tvil er mer enn bare vennskap. Er du likevel sikker på at du har kjærestefølelser for henne, at det er lidenskap og seksuell tiltrekking? Jeg føler veldig sterkt for en venninne. Jeg er veldig glad i henne. Kunne tenke meg å bo med henne, ha henne rundt meg. Men jeg er ikke seksuelt tiltrukket. Du kan jo høre med henne som god venninne om hun tenker på å få seg kjæreste igjen, om hun tenker på noen. Kanskje det da kommer frem videre i samtalen om hvor hun står? Tror ikke du skal buse ut med at du har varme kjæreste følelser for henne før du vet om hun tenker på damer som aktuelle partnere. Da risikerer du vell det gode vennskapet. Men igjen, hvis du har sterke følelser for henne som ikke blir gjengjeldt, så klarer du kanskje ikke fortsette med bare det gode venninneforholdet?
Sofie31 Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Jeg kjenner ei som opplevde det samme som deg. Nå er dette hennes historie, så jeg kan jo ikke vite om dette er helt sant. Men hun hadde kjærester av det motsatte kjønn. Så møtte jeg henne i slutten av 20 årene. Nå hadde hun fått seg en jentekjæreste og de ventet barn. Hun fortalte meg at hun alltid hadde likt gutter, og aldri jenter. Men så møtte hun ''henne'' og ble så forelsket hun aldri hadde vært før. Dette er vell ett tema jeg ikke kan så mye om. Men jeg tenker, å være lesbisk er jo noe som kan oppleves som tabu. Og vi derfor også kan fortrenge eller fornekte disse følelsene? Slik at hun kanskje aldri var forelsket i de mennene hun møtte tidligere. Som voksen kunne hun bestemme selv, og få frem sine egentlige følelser? Men du kjenner dine følelser best. Så du må nesten kjenne på om du vil risikere vennskapet for en som kanskje er din rette?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #4 Skrevet 30. juli 2017 Beklager sene svar, men har prøvd å fortrenge ting litt selv om det ikke er så enkelt. Hadde hun vært av det motsatte kjønn hadde jeg vært helt sikker på at dette var en som var interessert i meg. Alt tyder på det bortsett fra det faktum at jeg ikke aner om hun tenker det samme som meg . . Jeg er livredd for å ødelegge noe, så tør ikke å si noe som helst om hva jeg føler. Jeg er sikker på at følelsene jeg har ikke kun er vennskap. Anonymkode: 93c99...846
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #5 Skrevet 30. juli 2017 Du får lufte for henne at du liker jenter da. Si ting som "ser du på xxserien? Xxskuespiller er så pen! Tror faktisk jeg er lesbisk for ser så mange pene damer". Kanskje hun sitter med akuratt samme tanke som deg og ikke tør å prøve seg fordi hun ikke vet om du liker jenter Anonymkode: a5df4...d41 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Ha en kveld hvor dere har The L Word-maraton. Anonymkode: 5a763...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får lufte for henne at du liker jenter da. Si ting som "ser du på xxserien? Xxskuespiller er så pen! Tror faktisk jeg er lesbisk for ser så mange pene damer". Kanskje hun sitter med akuratt samme tanke som deg og ikke tør å prøve seg fordi hun ikke vet om du liker jenter Anonymkode: a5df4...d41 Jeg liker jo ikke jenter generelt, har aldri fått følelser for jenter tidligere. Det er kun nå de siste månedene jeg har merket at jeg har fått følelser for en av samme kjønn. Så å snakke om at andre jenter er pene blir litt vanskelig Anonymkode: 93c99...846
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Jeg er sånn i tvil om hva som er realiteten her. Det er synd jeg ikke tør å hinte om at jeg liker henne mer enn som en venn, men frykten for å bli skuffa er så stor så jeg føler jeg ikke kan si noe som helst . . . Men igjen, så vet jeg jo at det bare kan bli vanskeligere hvis jeg går rundt med falske forhåpninger over lengre tid for så å en dag fortelle hva jeg føler. Traff henne såvidt i går men da det var flere tilstede ble det til at vi ikke fikk snakket så mye sammen bare vi to Anonymkode: 93c99...846
Hjärtat Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 Men hvilke tegn har du på at hun liker deg? Sånn helt konkret:)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 På 7/17/2017 den 7.13, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne som har vært heterofil i hele mitt liv og kun hatt kjærester av det motsatte kjønn. Nå har jeg de siste månedene fått mer og mer følelser for en venninne. Tenker mye på henne og er ikke i tvil om at dette er følelser som handler om mer enn vennskap. Det er en hel del som kan tyde på at hun føler det samme, men av frykt for å bli gjenkjent vil jeg ikke skrive så mange detaljer. Problemet er at jeg ikke aner om hun kan få følelser for det samme kjønn. Jeg vet at hun har vært sammen med menn, men det har jo jeg også. Er det noen som har opplevd å plutselig få følelser for det samme kjønn i voksen alder? Jeg er ganske forvirret om dagen kan man si, og ting blir ikke enklere av at jeg ikke tør å hinte om noe til henne. . . Det handler vel mest om at jeg er redd for skuffelsen som eventuelt kommer. Forslag noen? Ser henne ikke så ofte da vi bor 3-4 mil unna hverandre men har en del kontakt på sms. . . Anonymkode: 93c99...846 En av mine beste venninner elsker å ha sex med damer som egentlig er heterofile, for henne er det mye mer spennende enn de som er lesbiske. Spesielt da de kvinnene kan si: "jeg ble vist litt for full igår" om de skulle angre. Så stjel hennes taktikk hvor hun invitere til en venninne kveld, når hun føler øyeblikket er rett og de har nok vin i kroppen bruker hun å spørre rett ut om de har kysset en annen jente før. Vi var romkamerater i et år mens jeg gikk på skolen, hun hadde mer sex med flere heterofile jenter på den tiden enn jeg har hatt i hele mitt liv. Anonymkode: ad032...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå