eleco Skrevet 8. januar 2005 #1 Del Skrevet 8. januar 2005 hei jeg har valgt meg ut et huseby kjøkken i farge vanilje. Mest sannsynlig blir det eik på gulvene. hvilke farger kan være fine på veggene i kjøkkenet til fargen vanilje på kjøkkenet? jeg tenker også på og velge en hvit farge på kjøkkenet fordi syns det virker lettere å velge veggfarge til det, hvitt er jo helt nøytralt. Kan jo også si at kjøkkendørene er med "riller" legger inn en link til kjøkkenet http://www.huseby-as.no/modell.asp?Type=20 på forhånd takk for svar jeg får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 8. januar 2005 #2 Del Skrevet 8. januar 2005 Flott kjøkken! Jeg ville absolutt ha gått for en lys veggfarge à la den på bildet eller noe lignende. Vi har hvitt kjøkken og kremfarge på veggene, hvitmalte, brede lister. Over kjøkkenbenkene har vi helt enkle, lyse marmorfliser som ligner de på kjøkkenbildet ditt. Er utrolig godt fornøyd med å ha alt lyst! Det blir en helt annen helhet og stil over rommet nå enn før; da var veggene våre mørkeblå og den hvite kjøkkeninnredningen sto liksom "alene" og lyste opp og skilte seg ut fra resten av rommet. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2005 #3 Del Skrevet 8. januar 2005 Hvis du ser på bildet du linket til.. Jeg synes at hvitt blir litt for kaldt sammen med lys farger. Men en varm farge som går litt mot "brunt" (som på bildet) er kjempefint til. Vaniljefargen går fint sammen med sterkere farger også og om kjøkkeninnredningen dekker store deler av veggene på kjøkkenet, så kan man gjerne være litt vågal med veggfargen. (Bare ikke ta helt av, slik at kontrasten blir for stor). Et alternativ er jo å male veggene i en nøytral farge (f.eks en mørkere eller lysere nyanse av fargen på innredningen) og legge fliser over benken i en eller flere andre farger. Det finnes noen griselekre, ganske små, fliser som finnes i mange farger, men som likevel går fint sammen. Hvis du velger en helt lys farge på vegger OG innredning, så vil det bli litt for fargeløst og kjedelig etter min smak. I såfall vill jeg passet på å tilsette farge (men ikke mange farger) på gardiner, stoler, kjøkkenting som står fremme osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå