AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Hei! Jeg vil bli veterinær eller tannlege. Jeg elsker dyr og bor på gård, og ønsker å ha en liten gård når jeg er ferdig å studere. Derfor hadde det vært perfekt å kombinere med å være veterinær. Problemet er at jeg har lest at veterinærer tjener så dårlig... Derfor har jeg tenkt på om jeg heller burde være tannlege. Jeg hadde nok likt å være veterinær aller aller best, men jeg vet ikke dersom jeg får det mye romsligere økonomisk som tannlege... Kan noen hjelpe meg med råd? Hilsen jente som går på vgs Anonymkode: e677e...024
wintergirl Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Så dårlig tjener vel ikke en veterinær? Bli det som ligger ditt hjerte nærmest. En veterinær har vel en lønn på ca. 500 000,- - 750 000,- ? Rett meg om jeg tar feil. Det er jo ikke en dårlig lønn.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 Om du er veldig glad i dyr ville jeg blitt tannlege. Setter utrolig stor pris på dyrleger og jobben de gjør, men jeg tror ikke jeg hadde greid å se så mange dyr lide og ha det vondt. Mange idioter leverer også inn friske dyr til avlivning, det hadde jeg aldri i verden greid - så dette er ting du kanskje bør tenke over, selv om det er mange positive sider også. Som tannlege kan du også rense tennene på dyrene dine selv Anonymkode: 379ab...917 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #4 Skrevet 17. juli 2017 En veterinær starter på rett oppunder 400.000 i lønn, og kommer sjelden opp på sånne summer som wintergirl nevner, dessverre. De veterinærene som tjener bra, er de som er selvstendig næringsdrivende stordyrpraktikere i distriktet, ikke den gjengse smådyrpraktiker på klinikk. Men hvis du allerede bor på gård og vil fortsette med det, er det kanskje fullt mulig for deg å bli ambulerende stordyrpraktiker. Uansett, økonomisk sett vil det høyst sannsynlig være best om du blir tannlege, der er inntjeningsmulighetene mye bedre. Og folk er litt mer villige til å legge igjen penger hos tannlegen enn de er hos dyrlegen. Anonymkode: a699a...c9e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #5 Skrevet 17. juli 2017 Om lønna er det eneste du trakter etter som tannlege, så anbefaler jeg å styre unna! Jeg jobber selv som tannlege og ville ikke anbefale noen å bli det hvis man ikke har interesse for faget. Arbeidsmarkedet for tannleger er også i ferd med å snu (noen vil si det har snudd for lenge siden) og også privatpraktiserende tannleger får stadig dårligere arbeidsvilkår. (Det er ingen hemmelighet at tannleger i dag tjener godt, for all del, men fremtiden er mer usikker.) Anonymkode: 98e5e...629
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #6 Skrevet 17. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vil bli veterinær eller tannlege. Jeg elsker dyr og bor på gård, og ønsker å ha en liten gård når jeg er ferdig å studere. Derfor hadde det vært perfekt å kombinere med å være veterinær. Problemet er at jeg har lest at veterinærer tjener så dårlig... Derfor har jeg tenkt på om jeg heller burde være tannlege. Jeg hadde nok likt å være veterinær aller aller best, men jeg vet ikke dersom jeg får det mye romsligere økonomisk som tannlege... Kan noen hjelpe meg med råd? Hilsen jente som går på vgs Anonymkode: e677e...024 Herregud. Les deg opp Anonymkode: e11cc...9d1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #7 Skrevet 17. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Les deg opp Anonymkode: e11cc...9d1 Herregud. Skjerp deg Anonymkode: 3268f...9d1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 Ville valgt tannlege! Lettere å få jobb, behagelige arbeistider og mange muligheter videre. Kjempeinteressant fag også. Så kan du jo drive med dyr på hobbybasis. Anonymkode: 3c8c2...c6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå