AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Vi har en turbo på 3 år. Snakker konstant. Er overalt, stikker av fra oss med vilje. Har lakenskrekk, er umulig å legge og mannen og jeg får knapt snakket sammen. Sur og tverr for alt mulig og klin umulig å forstå seg på til tider. Herregud jeg kreperer snart. Og vi har liksom lyst på en til... Si at det ikke bare er meg. Er det noen som har noen gode råd for ferie med sinte småtasser? Evt oppløftende ord? Anonymkode: 5ff29...545
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Ungen er tre år!!! Dere har hatt dårlige leggerutiner? Ungen som bestemmer? Anonymkode: 4ee59...b6e 2
Fisefin123 Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ungen er tre år!!! Dere har hatt dårlige leggerutiner? Ungen som bestemmer? Anonymkode: 4ee59...b6e Slutt a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ungen er tre år!!! Dere har hatt dårlige leggerutiner? Ungen som bestemmer? Anonymkode: 4ee59...b6e Herregud kan dere gærne tanter fra indre Østfold gå og ta dere en bolle?!!? Anonymkode: 5ff29...545 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud kan dere gærne tanter fra indre Østfold gå og ta dere en bolle?!!? Anonymkode: 5ff29...545 Hva har indre Østfold gjort som er så ille? Anonymkode: 49611...afd 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en turbo på 3 år. Snakker konstant. Er overalt, stikker av fra oss med vilje. Har lakenskrekk, er umulig å legge og mannen og jeg får knapt snakket sammen. Sur og tverr for alt mulig og klin umulig å forstå seg på til tider. Herregud jeg kreperer snart. Og vi har liksom lyst på en til... Si at det ikke bare er meg. Er det noen som har noen gode råd for ferie med sinte småtasser? Evt oppløftende ord? Anonymkode: 5ff29...545 Full medfølelse. Har en på to år som er overalt, tester grenser konstant, sover dårlig og er umulig å legge. I tillegg har vi en baby på to måneder og barnas far har ikke ferie så jeg er alene hele dagen. Er rimelig sliten Anonymkode: ca1ca...aa3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Mine tips: - Vekk barnet til samme tid hver morgen og legg til samme tid hver kveld. - Bruk god tid på kveldsstellet. Rydd opp lekene, finn frem klær til neste dag, ta et bad, spise kveldsmat, lese bok og sang på senga. Vær bestemt. - Ta barnet med ut hver eneste dag. Ut på tur. La barnet få herje i skogen, på stranda, lekeplassen etc. - Unngå skjermtid. - Unngå sukker og ferdigmat totalt. - Gjør barnet forberedt på alt som skal skje til enhver tid. Dette må dere konsekvent holde på med over en god periode for å se bedring. Er dessverre ingen quickfix-oppskrift når det gjelder barn. Anonymkode: f2cdf...3d8 5
PositivPessimist Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 Har full forståelse for frustrasjonen. Ferie med en liten pode er ikke nødvendigvis ferie i ordets rette forstand 😉 Har nettopp hatt tre uker med minsten på to år og har en til på vei. Kjenner på et vis at jeg "angrer" meg litt nå 😂 I forhold til legging har jeg ikke andre råd enn det som allerede er nevnt. Prøv å holde på de vanlige rutinene så godt det lar seg gjøre. Ellers syns jeg det hjelper med utflukter, skogsturer, nye lekeplasser, gåturer, bading o.l. Mye frisk luft har gitt mye god søvn. I alle fall her i gården: Utover det tror jeg at det gjelder å senke forventinger de første årene som forelder. Alt det andre er annerledes. Det blir også ferien. En trenger ikke tenke så stort eller å reise så langt. Her er jo minsten fornøyd om han får ei bøtte med vann han kan leke med, haha. Trøsten er at det om noen år er mye bedre med barn som er litt mer selvgående. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en turbo på 3 år. Snakker konstant. Er overalt, stikker av fra oss med vilje. Har lakenskrekk, er umulig å legge og mannen og jeg får knapt snakket sammen. Sur og tverr for alt mulig og klin umulig å forstå seg på til tider. Herregud jeg kreperer snart. Og vi har liksom lyst på en til... Si at det ikke bare er meg. Er det noen som har noen gode råd for ferie med sinte småtasser? Evt oppløftende ord? Anonymkode: 5ff29...545 Jeg hadde også en sånn treåring. Nå er hun seks, kan være like vanskelig å legge, men er mye lettere å være sammen med på dagtid. Det går seg til, smått om senn. Se over leggerutinen, passer den for barnet? Ellers, ha lave forventninger til hver dag, ut over at den skal være så hyggelig som mulig. Og i den alderen var det i alle fall sånn for meg, at det å holde ungen fornøyd gav hyggelige dager. (Ikke gi etter for alt, men ha en god balanse mellom aktivitet og ro.) Pass på blodsukkeret, lavt eller svingende blodsukker gir lett sure unger. Anonymkode: bd18c...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå