Gå til innhold

Når legger dere barna i sommerferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor gamle er de?

Anonymkode: e964e...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår toåring blir lagt til vanlig tid, mellom 19-19:30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg også litt nysgjerrig på.. På tur til varmere strøk lot vi poden på 3 år sove ettermiddagslur i 15-16-tiden og så var han med oss ut og spiste middag. Sovnet 21-22 og sov til 10 dagen etter, fungerte veldig bra. Nå er vi på hyttetur og alt er fortsatt litt skrudd. Prøver å få han tilbake til normal rytme, men det er vanskelig. Får se hvordan det går imorgen, tror han blir lagt for sent (i 19-tiden i dag-sovnet ikke før 21.30!!!)

Anonymkode: 370c8...a94

AnonymBruker
Skrevet

Mine har lagt seg seint🙈 Vi har nettopp vært bortreist og der ble det litt sent.. 22 på alle tre 3, 6 og 7,5 år.. Til gjengjeld sov de til kl 09.. Nå er vi hjemme og minstemor er på tur tilbake til litt mer normale leggetider, 20-20.30 og jobber oss nedover.. De to eldste reiste rett videre på ny ferie og fortsetter nok litt til med litt sen leggetid. De har aldri vært noe til kveldsbarn, men denne sommeren ble det bare sånn og det har funket bra for oss😊 Det blir nok ikke noe problem å få de inn i rutiner igjen i august👍🏼

Anonymkode: 76c1a...00f

AnonymBruker
Skrevet

23-24

11 år

Anonymkode: d2965...93c

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis legger 2-åringen vår seg kl 19:00, men nå i ferien blir det som oftest mellom 20 og 20:30. Våkner mellom 08:00 og 09:00 på morgenen. 

Anonymkode: c1edc...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Legger barnet mitt klokka 7 vanligvis, men får være oppe til 8 nå o ferien. Han er 28 år gammel.

Anonymkode: e02ba...d89

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Rundt tolv om natten. 12 år gammel. Noen ganger legger jeg meg først, orker ikke være oppe så sent. 

Anonymkode: 852f7...b1f

• Liker 1
Skrevet

Vi har for tiden åtte barn (to av de er her midlertidig i beredskapshjem) og jeg er litt egoistisk, så jeg drar de opp i vanlig tid om morgenen og da blir de trøtte og har lyst til å legge seg om kvelden. Dette for at vi skal ha litt voksentid også :fnise:  Og etter å ha vært ute hele dagen, badet, ridd og herjet fritt med ballspill og andre ting, så er det aldri protester når det begynner å nærme seg leggedags. Også slipper vi å jobbe for å få dem inn i hverdagsrutinene igjen når ferien er slutt. 

Men når de blir litt eldre så vil nok tidene endres litt. Men så lenge alle syns dette er greit, så kjører vi denne ordningen. 

• Liker 1
Skrevet

Har barn  i "alle aldre" men når det er fri fra bh/sk har vi praktiser (og praktiserer fortsatt) at de selv bestemmer leggetid.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger barnet mitt klokka 7 vanligvis, men får være oppe til 8 nå o ferien. Han er 28 år gammel.

Anonymkode: e02ba...d89

Det er snilt av deg og la han være oppe litt lenger nå om sommeren da. :fnise:

Pass på så ikke det glir helt ut :fnise:.

• Liker 5
Skrevet

Jeg legger gutten som blir 2 kl. 1900 og broren som ble 6 i Mai får være oppe til 1930 - med siste halvtimen uten TV og annen teknologi. Minsten sover en liten time midt på dag også. 

Men har forstått det at hos mormor og morfar, da finnes det ikke legge tid. :glare:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet her er 4 år. Legger seg vanligvis ved 20-tiden, men nå i ferien har det vært alt fra 2030 - 2230. Litt avhengig av hva vi har gjort/om vi har vært bortreist. Hun har stort sett hatt en liten dupp på ettermiddagen. Sover til ca 0900/0930.

Anonymkode: 11903...4d2

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

23-24

11 år

Anonymkode: d2965...93c

Fantastisk. Nå ble jeg glad, det blir litt 23-24 for min, samme alder. Så for meg at jeg ble halshugd av bedrevitere. 

Anonymkode: 649e9...cba

Skrevet

Vi ser stor nytte av å holde hardt på rutiner, siden poden på to år har null snøring på hvorvidt det er helg eller ferie.

Har lagt han til vanlig tid, som er mellom 19 og 19.30. Og morgen har startet som vanlig.. alt fra 06 til 07.30.

Syns det er viktig at han får søvnen sin. Han har heller ikke noe begrep om det å være lenger oppe. 

Vi har forsåvidt heller ikke vært på sydentur eller noe, sånn at vi har vært "avhengig" av litt annen rytme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Never mind.

Endret av charactouy
Skrevet

Her sklir vanlige rutiner bevisst ut i ferien, da barna sover lengre om morgenen. For oss voksne er senere morgener mer verdt enn masse voksentid om kvelden. Barna er 3 1/2 og 5 1/2, og legger seg nå i 21-tiden, ca en time senere enn vanlig. Men om de sover på dagen, kan de også være oppe litt lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Her følger vi vanlige tider. Får mer ut av dagen slik. Deilig med alenetid på kveldene.

Anonymkode: 6be83...99f

AnonymBruker
Skrevet

Barna er 8 og snart 6. De legger seg vanligvis kl 20, men nå i ferien blir det nærmere kl 21. Da står de opp i 08-tiden. Vi voksne sover gjerne til kl 10. De klarer seg selv et par timer på morgenen;) 

Anonymkode: 03b38...cda

AnonymBruker
Skrevet

Her varierer det litt etter hva vi gjør om dagene. Gidder ikke å stresse hjem til leggetid når vi har mulighet til å sove lenge dagen etter. Vi måtte det da sønnen vår var mindre og våknet til samme tid om morgenen uansett, men nå er han 6 og sover samme antall timer uansett. :) I går ble klokken 23 før han sovnet.

Anonymkode: a035b...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...