Gå til innhold

Telefonen spores av noen andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å spore en annens telefon uten at vedkommende vet det? Personen som stalker har sannsynligvis hatt tilgang til denne telefonen, da den ikke har vært låst med tastelås og den stadig har ligget ubevoktet. Telefonen er android, eieren har googlekonto, facebookkonto, mail osv, som er tilgjengelig fra telefonen hele tiden. Begge bruker Telenor.

I så fall, hvordan får man skrudd av denne sporingen? Holder det å bytte passord på absolutt alt?

Og er det lov?

Anonymkode: 680a4...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes programvare som gjør dette. Har selv tilsvarende på en "armbåndsmobil" til femåringen. 

Man trenger tilgang til mobilen for å legge det inn. 

Det er forholdsvis lett å finne på mobilen,og fjerne. 

Det er ikke lov å overvåke andre slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med utenfra? Hacking av mobil?

Anonymkode: 801ab...ab9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med utenfra? Hacking av mobil?

Vet ikke om det er umulig, men det krever stor ekspertise. Med tilgang på mobilen er det derimot enkelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok bare paranoid. :)

Anonymkode: d66d1...31c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok bare paranoid. :)

Anonymkode: d66d1...31c

Det må være lov å spørre. Dessuten er det ikke sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt fra andre at eksen min sier at han vet hvor jeg er til en hver tid. Jeg har tenkt at det dreier seg om at han tøffer seg litt, det var ikke et pent brudd. I går var jeg hos en venn som jeg ikke har sett på en liten stund. 5 minutter etter at jeg dro ringte en av eksens venner helt ut av det blå, og spurte henslengt om han hadde snakket med meg i det siste. Det er for tilfeldig!

Jeg har vært veldig naiv når det kommer til pc og telefon. Bruker ikke tastelås og har samme passord over alt. Tanken på at mine nærmeste skal utnytte dette har ikke slått meg engang. Men i går byttet jeg passord og da fant jeg ut at en enhet som tilhører eksen min er tilkoblet min fb. Det må han ha vært siden før vi flyttet fra hverandre, vi snakker måneder. Siden jeg bruker "logg inn med facebook" på alt mulig, sitter eksen nå på et hav av informasjon om meg. Det forklarer en del ting. Det føles veldig ekkelt!

Jeg har nå byttet passord på alt, men er usikker på hva mer jeg skal foreta meg. Jeg finner ikke noe jeg reagerer på på telefonen, men det kan kanskje være at han har fulgt mine bevegelser på facebook? Jeg kan jo se hvor han har vært når han logget seg inn på min facebook... Eller google? 

Anonymkode: 680a4...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...