Gå til innhold

Er sugardating = prostitusjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din mening om saken? 

Anonymkode: b8235...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, på sett og vis. Det er kanskje ikke like åpenbart siden man ikke tar penger per transaksjon (sex mot betaling), men det er i grenseland. Partnerskap basert på at den ene skal betale for den andres gunst er uansett sjelden en bra kombinasjon. 

Anonymkode: 2aba1...a7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer vel. Sugardating er ikke alltid basert på sex. De som gjør det har ikke alltid noe form for sexuelle aktiviteter.

Anonymkode: 17120...64d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, trenger ikke være det.  Det er jo ikke alltid så enkelt. Det er jo ikke nødvendigvis 'gi meg penger/gaver så får du sex.'

Jeg var i et slikt forhold med eksen og det at han kjøpte ting til meg var jo bare en liten del av forholdet. 

Anonymkode: 46467...828

• Liker 1
Skrevet

Ja. Selvfølgelig er det prostitusjon!

Hvis det ikke er følelser og man er sammen for materialistisk vinning, det kan ikke kalles annet enn salg av sex.

• Liker 6
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, trenger ikke være det.  Det er jo ikke alltid så enkelt. Det er jo ikke nødvendigvis 'gi meg penger/gaver så får du sex.'

Jeg var i et slikt forhold med eksen og det at han kjøpte ting til meg var jo bare en liten del av forholdet. 

Det er jo ikke det samme! Man er jo ikke hore selv om man har en kjæreste som liker å skjemme deg bort! Men hvis du ble sammen med han fordi han hadde masse penger uten at du egentlig ønsket han, bare det han kunne gi deg, så hadde det vært prostitusjon. Eller kanskje ikke akkurat prostitusjon, hvis han var uvitende, da var det bare stygg utnytting.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Det er jo ikke det samme! Man er jo ikke hore selv om man har en kjæreste som liker å skjemme deg bort! Men hvis du ble sammen med han fordi han hadde masse penger uten at du egentlig ønsket han, bare det han kunne gi deg, så hadde det vært prostitusjon.

Men det er jo ingen motsettning der, det er jo det som gjør det komplisert. Ble nok sammen med han på grunn av penger, men det betyr jo ikke at jeg ikke også likte han. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ingen motsettning der, det er jo det som gjør det komplisert. Ble nok sammen med han på grunn av penger, men det betyr jo ikke at jeg ikke også likte han. 

Jeg la på en setning etter at du svarte. Da ville jeg ikke kalt det prostitusjon, men du svindlet han jo på en måte. Stygg utnytting, i mine øyne! Er derfor rike folk ofte får seg rike partnere, de er så redde for at det ikke skal være ekte, så må finne en som ikke trenger mer penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er jo ikke det samme! Man er jo ikke hore selv om man har en kjæreste som liker å skjemme deg bort! Men hvis du ble sammen med han fordi han hadde masse penger uten at du egentlig ønsket han, bare det han kunne gi deg, så hadde det vært prostitusjon. Eller kanskje ikke akkurat prostitusjon, hvis han var uvitende, da var det bare stygg utnytting.

Dette er jo mer eller mindre en del av den vanlige kjønnsdynamikken i Norge nå til dags. Kvinner velger velbeholdne menn over hele fjøla.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo mer eller mindre en del av den vanlige kjønnsdynamikken i Norge nå til dags. Kvinner velger velbeholdne menn over hele fjøla.

Dette gjelder de som er mer glad i penger enn lidenskap, det finnes sikkert mange av dem, men de fleste går nok etter kjemi! Man kan ikke ha sex med penger! Og det å måtte ligge med en man ikke ønsker å ligge med, kun fordi han betaler alt, det er ødeleggende! Så friske oppegående jenter velger nok som oftest etter hjertet. 

Men jeg har en venninne som bevisst styrte etter rike menn. Tror faktisk hun ble forelska til og med, så det er jo bra. Men hun avviste spennende mindre rike menn før det. Nå har de tre barn, han jobber innen finans, som er en bransje med så mye horeri og utroskap av det ikke ligner noe, ifølge andre menn i samme bransje, og jeg vet hun er sliten og ikke synes sex er viktig lenger. Det er han neppe enig i. Så lurer på hvordan det der skal gå. Hva søren skal hun leve av hvis de blir skilt? Hun er jo hjemmeværende på ørtende året. Oppskrift på et mareritt, spør du meg!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dette gjelder de som er mer glad i penger enn lidenskap, det finnes sikkert mange av dem, men de fleste går nok etter kjemi! Man kan ikke ha sex med penger! Og det å måtte ligge med en man ikke ønsker å ligge med, kun fordi han betaler alt, det er ødeleggende! Så friske oppegående jenter velger nok som oftest etter hjertet. 

Men jeg har en venninne som bevisst styrte etter rike menn. Tror faktisk hun ble forelska til og med, så det er jo bra. Men hun avviste spennende mindre rike menn før det. Nå har de tre barn, han jobber innen finans, som er en bransje med så mye horeri og utroskap av det ikke ligner noe, ifølge andre menn i samme bransje, og jeg vet hun er sliten og ikke synes sex er viktig lenger. Det er han neppe enig i. Så lurer på hvordan det der skal gå. Hva søren skal hun leve av hvis de blir skilt? Hun er jo hjemmeværende på ørtende året. Oppskrift på et mareritt, spør du meg!

Ja, men det ene utelukker jo ikke det andre, som du er inne på. En klar tendens i dag er jo at kvinner flest ser etter menn som både er velbemidlede og de har en viss kjemi med. 

Det kan nok straffe seg å satse på å leve med en rik partner om man ikke jobber selv, ja. Fatter ikke at folk tør. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men det ene utelukker jo ikke det andre, som du er inne på. En klar tendens i dag er jo at kvinner flest ser etter menn som både er velbemidlede og de har en viss kjemi med. 

Det kan nok straffe seg å satse på å leve med en rik partner om man ikke jobber selv, ja. Fatter ikke at folk tør. 

Enig!

Jeg har også en venninne som levde i et ganske jævlig ekteskap med en rik fyr, og det tok årevis før de endelig ble skilt, for hun slet med å gi opp de dyre vanene hun hadde tillagt seg....

For meg er dette heeeeelt uforståelig! Men jeg er veldig opptatt av kjemi og sex og moro, og har aldri ønsket meg et stort hus og dyre biler. Sender ofte en takknemlig tanke til mine foreldre, som ga meg de verdiene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mange velbeholdne menn er det ikke, at kvinner kan velge det over hele fjøla.

Anonymkode: 535f2...3da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg la på en setning etter at du svarte. Da ville jeg ikke kalt det prostitusjon, men du svindlet han jo på en måte. Stygg utnytting, i mine øyne! Er derfor rike folk ofte får seg rike partnere, de er så redde for at det ikke skal være ekte, så må finne en som ikke trenger mer penger.

Hvordan svindler jeg han? Han er en voksen mann med ansvar for seg selv? Jeg drev ikke og løy for han og sa han var min livs store kjærlighet. Kunne det ikke like gjerne være han som 'svindlet meg' og bare var sammen med meg pga. Sex og mitt gode utseende?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan svindler jeg han? Han er en voksen mann med ansvar for seg selv? Jeg drev ikke og løy for han og sa han var min livs store kjærlighet. Kunne det ikke like gjerne være han som 'svindlet meg' og bare var sammen med meg pga. Sex og mitt gode utseende?

Ofte så går det nok begge veier, ja. Rike menn har ofte damer langt over deres nivå utseendemessig. Damer de i skremmende mange tilfeller aldri hadde hatt draget på hvis de bodde på hybel og tjente lite.

Så mulig dere begge utnyttet hverandre. Trist uansett. Synes jeg. Men folk får leve som de ønsker, vi er jo forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Jupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...