Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mimrer tilbake på tiden da jeg studerte og hadde en vaskejobb ved siden av studiene. Jeg var veldig glad over at dette yrket ikke var det jeg måtte livsnære meg av resten av livet. Lønnen var lav og jobben var hard, men det var ikke det verste. Det verste var måten man følte man ble sett ned på og hvordan kundene behandlet en. Jeg husker rett og slett at selvtilliten min sank da jeg jobbet som renholder. Fikk et inntrykk av at mange så ned på renholdere. 

Så jeg lurer på hva dere andre helt ærlig tenker når dere ser renholdere?

Anonymkode: 72c96...919

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har respekt for dem. De har en viktig jobb. Hva skulle vi gjort uten de?

Anonymkode: ba51b...282

• Liker 25
Skrevet

At de utfører et ærlig og godt arbeid som hele samfunnet drar nytten av. Har intet annet enn respekt for mennesker som tar jobber som kanskje ikke innebærer stor prestisje men allikevel har stor nytteverdi. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ingenting negativt. Hvis det er noe å tenke er vel at 

1. Personen vil jobbe

2. Personen er ikke kresen på jobb 

Og det er flott :D 

Anonymkode: 2c517...088

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi ikke hadde hatt dem hadde det ikke lignet grisen på hvordan det hadde sett ut rundt omkring. Folk oppfører seg som griser, enkelt og greit. 

Anonymkode: 328f2...aa1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange av de er veldig flinke. Jeg har som oftest ikke tid til på jobb å være så hyggelig og imøtekommende mot dem, men det betyr jo ikke at jeg ser ned på dem. 

Anonymkode: c365a...cf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange av de er veldig flinke. Jeg har som oftest ikke tid til på jobb å være så hyggelig og imøtekommende mot dem, men det betyr jo ikke at jeg ser ned på dem. 

Du har ikke tid på jobb til å væer normalt hyggelig via et smil og et hei slik du gjør til alle andre kollegaer?

Hallo.

Anonymkode: fedb7...cae

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

At de er undersåtter 

Anonymkode: 178a1...db4

Skrevet

Jeg ser opp til dem, for de tar en jobb jeg ikke orker å ta. Vaske avføring, snørr, mensblod... Det er skikkelig hardt og skittent arbeid! Synes de er kjempeflinke. Utrolig viktig jobb som bør ha mye høyere status. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjempeviktig jobb, men jeg blir alltid litt ukomfortabel rundt renholdere. Mener absolutt ikke å se ned på dem, men det at noen rundt meg driver å vasker min skitt gjør meg litt ukomfortabel...

Anonymkode: 08dd9...555

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et hei når du passerer dem har du tid til!

Anonymkode: 70847...b40

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

På skolen vår er de gull verdt! Uten renholderne hadde skolen blitt stengt etter på dager. Det merkes når dem streiker for å si det sånn.

Snakker en god del med ei av dem. Hun er skikkelig dyktig i jobben sin, og veldig koselig dame. Hun ovetok for ei anna koselig dame som nå er pensjonert.

Anonymkode: 70847...b40

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at vi skal være glade for at vi har dem. De gjør en utrolig viktig jobb

• Liker 5
Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet (endret)

når jeg ser en renholder tenker jeg at det hadde blitt veldig skittent og snuskete ut på offentlige plasser uten dem. Jeg er glad for arbeide de gjør og de er viktige. :) tenker også at de må passe seg for ikke å få slitasjeskader.

på skolen sa jeg hei eller smilte til dem og noen ganger snakket de til meg i gangen. De var aldri sure.

Endret av Frus3rtSjokkiz
Skrevet

Jeg tenker at de gjør en veldig viktig jobb, og at de er en undervurdert yrkesgruppe. Hvis vi ikke hadde hatt renholdere, ville det gått hardt ut over samfunnet. Sykehus hadde blitt stengt, og samme med restauranter, skoler og andre steder hvor hygiene er viktig. Det er synd at de blir sett ned på, og jeg forsøker alltid å smile og hilse på renholdere jeg møter på dem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor respekt for renholdere, de utgjør en veldig viktig, og desverre, utakknemlig jobb i samfunnet. Det er ikke mange jobber her i samfunnet jeg anser som helt uviktige, og renholdere er langt i fra en av de :)

Anonymkode: 1a3ee...671

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At det er en viktig jobb og noe som burde ha blitt verdsatt høyere i samfunnet, men at det de siste tiårene har blitt et yrke med lav status på grunn av at man knapt finner noen norske renholdere. I dag preges yrket av misforståelser, språkproblemer og generelt høyt konfliktnivå. 

Anonymkode: 66bdd...284

• Liker 2
Skrevet

Hjemme hos oss er renholderne gull verdt. Med en kone som absolutt skal late som om hun har en viktig jobb, hadde det ikke sett ut her ellers. Jeg hilser og behandler dem pent, synes jeg. Nå er de jo stort sett ferdige når jeg vender hjem fra jobb, men av og til har jeg hjemmekontor. Da hender det titt og ofte jeg ser dem liggende på alle fire, og da må jeg innrømme at jeg gjerne forsyner meg av godsakene. De unge filippinske renholdene mener dette er deres jobb også, å passe vekten min, men liggende på alle fire kan hun jo ikke se at jeg nasker fra konfektesken. ;)

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet

På en tidligere arbeidsplass hadde vi et team med renholdere. En drøss med utlendinger med minimale norskkunnskaper, og ei helnorsk ung jente. Sistnevnte var teamleder eller noe. Jeg husker jeg lurte litt på hvorfor hun ikke studerte eller noe, hvorfor hun var tilfreds med å vaske gulv liksom..

Men trivelige folk, absolutt, og jeg har ingenting i mot renholdere. Ærlig arbeid, ingenting galt med det. Noen må vaske.

AnonymBruker
Skrevet

Har stor respekt for de. Men kunne dessverre aldri ha vært renholder selv.

Anonymkode: dbee0...845

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...