Gå til innhold

Besteforeldre som kun vil passe på sine 'premisser'

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er så heldige å ha besteforeldre som er interessert og engasjert i barna våre, det er vi veldig glad for. Det sagt, så går det nærmest sport i å skulle passe dem KUN når det er initiert av dem. Dette gjelder svigers. De kan aldri passe hvis vi spør, ikke en eneste gang. Da lekser svigermor opp om at hun hadde aldri avlasting da hun var småbarnsmor, så det ser hun ikke poenget i.  Det strekker seg så langt at jeg nå ( mulig jeg er litt inn i ammetåka) mistenker at det er med vilje.

begge barna var hos besteforeldrene og vi spurte om yngste kunne være igjen et par timer så eldste fikk ha begge foreldrene på BHG avslutting, nei det gikk ikke. De hadde ingen andre planer. Blir så frustrert! Det er hyggelig at de vil være med barna, men er det helt urimelig av meg å forvente at det kan være på våre premisser innimellom? 

Anonymkode: e5e52...f51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke urimelig. Jeg ville stusset på det samme selv.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Overhodet ikke urimelig. Jeg ville stusset på det samme selv.

Så bra det ikke bare er meg. Jeg er jo kjempeglad for at de vil tilbringe tid med barna, men dette gjør meg litt gal!

ts

Skrevet

Selvsagt må det passe for besteforeldrene, noe annet er urimelig.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke urimelig, og jeg er såpass barnslig at jeg hadde da lat det gå sport i å si "Det passer ikke" når de prøvde å initiere noe, frem til de tok hintet. Man skal jo ikke ta besteforeldre for gitt som barnevakt, men å legge bort egoismen litt er nå greit. Spesielt sånn som når det var snakk om denne bhg avsluttingen så det andre barnet kunne hatt begge der.

Anonymkode: 49a5b...834

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de rett og slett var utslitt når dere skulle hente barna? Hvis det er to barn under skolealder. 

Anonymkode: 2d997...da0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Carrot skrev:

Selvsagt må det passe for besteforeldrene, noe annet er urimelig.

Ja det er ikke det at det 'ikke passer', det er det at det virker som det 'ikke skal' være sånn at de skal avlaste oss på noen måte. Hvis svigermor lukter at vi har planer, passer det aldri for henne.

ts

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du kan ikke forvente at de passer ungene, på dine premisser. Selv om besteforeldrene ikke skal noe, så betyr ikke det at de er pliktige til å passe ungene dine.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje de rett og slett var utslitt når dere skulle hente barna? Hvis det er to barn under skolealder. 

Anonymkode: 2d997...da0

Ja det kan være, men hva med alle de andre 1000 gangene det har vært slik? Hun kan aldri passe en eneste time hvis vi skal på IKEA, men kan ha de en hel dag ellers. Det er to under skolealder ja. 

Ts

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ikke det at det 'ikke passer', det er det at det virker som det 'ikke skal' være sånn at de skal avlaste oss på noen måte. Hvis svigermor lukter at vi har planer, passer det aldri for henne.

ts

I så fall er det vel partneren som må snakke med sine foreldre om dette og forklare at dere ser det som et problem hvis det er slik at dere er enig om at det er en issue..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sorry ass.. Jeg skjønner at du blir frustert, men tror ikke du egentlig har noe rett til å ta det opp med dem eller si noe på det..
Det de basically sier er "vi ønsker å ha det hyggelig med barnebarna, ha dem på besøk når vi orker og har overskudd, men vi er ferdig med passe barn" eller noe i den duren. 

Anonymkode: e658e...52b

• Liker 18
Skrevet

Høres veldig rart ut at de ikke ksn passe barnebarn om det er til hjelp for dere. Regner med at dere svarer igjen med samme mynt om de ber dere om hjelp?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, edderkoppdame skrev:

Høres veldig rart ut at de ikke ksn passe barnebarn om det er til hjelp for dere. Regner med at dere svarer igjen med samme mynt om de ber dere om hjelp?

Ja ikke sant. De ber faktisk aldri oss om hjelp. Det er litt påfallende det også. Leier inn folk til å flytte vaskemaskinen deres selv om mannen sa at han selvsagt vil hjelpe de å flytte den. Det virker som det er fryktelig viktig for dem å ikke være 'avhengig'. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut. Synes det er snilt av dem å faktisk ha ansvaret for dem alene. Hadde jeg vært besteforelder hadde jeg kun orket besøk av barnebarn når foreldrene var med for å passe dem. Jeg orker ikke holde samme tempo som småbarn. 

Anonymkode: 1ccd8...d6a

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant. De ber faktisk aldri oss om hjelp. Det er litt påfallende det også. Leier inn folk til å flytte vaskemaskinen deres selv om mannen sa at han selvsagt vil hjelpe de å flytte den. Det virker som det er fryktelig viktig for dem å ikke være 'avhengig'. 

Ts

Synd at de aldri trenger hjelp da. Jeg vet om folk som plasserer sine uoppdragne barn hos besteforeldre alt for mye og besteforeldre som ikke tør å gi beskjed,  men om de elsker å passe dem er det rart å skulle nekte kun fordi at det er en nytteverdi i det.

Hos oss er det nærmest slosskamp om å få passe og det er forholdsvis sjelden vi trenger barnepass, så her passer besteforeldre både når vi trenger og også når de vil, forutsatt at det passer. Vi hjelper selvsagt dem også om de trenger hjelp og kjøper en flaske vin iblant som takk for hjelpen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, edderkoppdame skrev:

Synd at de aldri trenger hjelp da. Jeg vet om folk som plasserer sine uoppdragne barn hos besteforeldre alt for mye og besteforeldre som ikke tør å gi beskjed,  men om de elsker å passe dem er det rart å skulle nekte kun fordi at det er en nytteverdi i det.

Hos oss er det nærmest slosskamp om å få passe og det er forholdsvis sjelden vi trenger barnepass, så her passer besteforeldre både når vi trenger og også når de vil, forutsatt at det passer. Vi hjelper selvsagt dem også om de trenger hjelp og kjøper en flaske vin iblant som takk for hjelpen.

De trenger hjelp innimellom, men velger å heller leie inn hjelp enn å be oss om hjelp. Det er det jeg syntes er så spesielt. Jeg er vandt til at familie stiller opp for hverandre. 

Ts

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Blair Waldorf skrev:

Du kan ikke forvente at de passer ungene, på dine premisser. Selv om besteforeldrene ikke skal noe, så betyr ikke det at de er pliktige til å passe ungene dine.

Enig. Det er slitsomt å passe barn og når man er eldre er det vanskeligere å holde følge enn når man er yngre. Fint om de stiller opp ved behov, men jeg synes ikke det er noe man kan forvente.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere bør respektere at de sier ifra når de passer dem å passe barnebarn. 

Anonymkode: bd2bf...f3a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere får heller utnytte tiden når dere har pass i stedet for å skulle få pass når det faller dere inn at dere skulle gjort noe uten barna. 

Anonymkode: 44a35...8da

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig skal man innfinne seg i at besteforeldre kun passer når de kan, men når de aldri kan når en trenger det - og det virker som at det er grunnet prinsipp - så er det bare en hul gest.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...