Gå til innhold

Hva er det dummeste kravet fra barnefar/barnemoren du har hørt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, Hva er det dummeste kravet fra barnefar/barnemoren du har hørt etter et samlivsbrudd evnt om foreldrene aldri har vært sammen.

Her gikk eksen min fra meg. Vi hadde et rimelig godt samarbeid (dvs jeg lot han bestemme alt av henting og levering mtp samvær da han flyttet 9 timer unna, lot han bestemme når osv.) men når jeg fikk ny samboer tiltet det litt for han. Plutselig etter tre år ville han ha møte med familievernkontoret, der han var over telefon. Da kom krava!
- Ungene skulle ikke være alene med min samboer (Damen på familievernkontoret spurte direkte om han mistenkte noe ulovlig/galt mtp dette. Nei, det gjorde han ikke men han likte det ikke... Jeg jobber turnus og han bosatte seg etter bruddet 9! timer unna mens jeg bor fortsatt på samme sted og har ingen nær familie selv å spørre:fnise:)
-Ungene skulle ikke delta i sammenkomster til sin stefamilie, og ikke invitere stefamilien til sine sammenkomster (dvs bursdag) hos oss.
- Klærnene til ungene skulle vaskes for seg selv, og ikke dele maskin med stefaren eller halvsøsken sine klær .( Dette er noe av det mest tåpelige.. Jeg og samboer fikk et barn for to år siden sammen og skal jeg begynne å vaske klærnene til ungene for seg selv??)
- Ungene får ikke lov å gi/lage i bhg og skolen ting til stefaren.

Trenger ikke å si at han ikke kom noe vei med det, og familievernkontoret hadde et eget møte med han per telefon om BARNAS beste og ikke farens beste. Alt dette kom når det ble slutt mellom han og damen han dro fra meg for :P Jeg kan legge til at ikke en gang har jeg laget noe tåpelige krav, sabotert samvær, snakket stygt eller nedsettende mot han eller eksen hans foran ungene. Jeg er ingen helgen altså, langt ifra men ventilerer meg aldri foran ungene.

Anonymkode: ce7be...71f

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen krav, har det rolig, ordnet og ordentlig samt selvsagt 50/50. Er benner og enige om verdier og oppdragelse. 

Ingen har ny partner, slik har det vært i fem år og begge er fornøyd med ordningen. Barna også.

Anbefaler at alle som enes om et brudd i parforholdet er venner og samarbeider godt daglig. Man er uansett en familie, livet ut.

Forutsetning: begge har god økonomi og barn har "krav" til hverandre av slik art.

Anonymkode: 91201...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes nok dummere jeg har hørt, men akkurat nå leser jeg om mange mødre som krever at far skal måtte oppdatere om barnet og sende bilder under samvær. Ikke rart menn føler seg kontrollert, og det hjelper lite om man ønsker å ha bra samarbeid. Greit hvis det faktisk er noe nødvendig, men random greier synes jeg er unødvendig å kreve. I så fall kan mor heller spør etter samvær om det har gått bra e.l.

Anonymkode: 0469f...203

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes nok dummere jeg har hørt, men akkurat nå leser jeg om mange mødre som krever at far skal måtte oppdatere om barnet og sende bilder under samvær. Ikke rart menn føler seg kontrollert, og det hjelper lite om man ønsker å ha bra samarbeid. Greit hvis det faktisk er noe nødvendig, men random greier synes jeg er unødvendig å kreve. I så fall kan mor heller spør etter samvær om det har gått bra e.l.

I vårt tilfelle Facetimer vi, sender begge hverandre bilder og treffes for kaffe/middag i hverandres uker. Begge synes dette er fint.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I vårt tilfelle Facetimer vi, sender begge hverandre bilder og treffes for kaffe/middag i hverandres uker. Begge synes dette er fint.

Så hyggelig. :)

Anonymkode: e8e7e...370

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig. :)

Anonymkode: e8e7e...370

Ja, verdsetter at vi har det så fint. Har vart i noen år så kan håpe det fortsetter. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Biomor bestemmer hvordan ungene skal ha det, når de er til far og stemor. Da har stemor åpnet sitt hjem til de. 

De har fått hvert sitt rom til henne, som hun har pusset opp. De driter en lang mars, i hva mor vil.

Nå begynner ene ungen å bli så stor, at den blir spurt ut av mor.. da begynner det. Hun vil bestemme

Anonymkode: 300a2...c6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Biomor bestemmer hvordan ungene skal ha det, når de er til far og stemor. Da har stemor åpnet sitt hjem til de. 

De har fått hvert sitt rom til henne, som hun har pusset opp. De driter en lang mars, i hva mor vil.

Nå begynner ene ungen å bli så stor, at den blir spurt ut av mor.. da begynner det. Hun vil bestemme

Anonymkode: 300a2...c6a

Huff. Hørtes ut som uhyre slitsomme relasjoner. Så trist for mor, far og barn! 😳

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Hva er det dummeste kravet fra barnefar/barnemoren du har hørt etter et samlivsbrudd evnt om foreldrene aldri har vært sammen.

Her gikk eksen min fra meg. Vi hadde et rimelig godt samarbeid (dvs jeg lot han bestemme alt av henting og levering mtp samvær da han flyttet 9 timer unna, lot han bestemme når osv.) men når jeg fikk ny samboer tiltet det litt for han. Plutselig etter tre år ville han ha møte med familievernkontoret, der han var over telefon. Da kom krava!
- Ungene skulle ikke være alene med min samboer (Damen på familievernkontoret spurte direkte om han mistenkte noe ulovlig/galt mtp dette. Nei, det gjorde han ikke men han likte det ikke... Jeg jobber turnus og han bosatte seg etter bruddet 9! timer unna mens jeg bor fortsatt på samme sted og har ingen nær familie selv å spørre:fnise:)
-Ungene skulle ikke delta i sammenkomster til sin stefamilie, og ikke invitere stefamilien til sine sammenkomster (dvs bursdag) hos oss.
- Klærnene til ungene skulle vaskes for seg selv, og ikke dele maskin med stefaren eller halvsøsken sine klær .( Dette er noe av det mest tåpelige.. Jeg og samboer fikk et barn for to år siden sammen og skal jeg begynne å vaske klærnene til ungene for seg selv??)
- Ungene får ikke lov å gi/lage i bhg og skolen ting til stefaren.

Trenger ikke å si at han ikke kom noe vei med det, og familievernkontoret hadde et eget møte med han per telefon om BARNAS beste og ikke farens beste. Alt dette kom når det ble slutt mellom han og damen han dro fra meg for :P Jeg kan legge til at ikke en gang har jeg laget noe tåpelige krav, sabotert samvær, snakket stygt eller nedsettende mot han eller eksen hans foran ungene. Jeg er ingen helgen altså, langt ifra men ventilerer meg aldri foran ungene.

Anonymkode: ce7be...71f

Her er det en underdrivelse å si at det tilta "litt" for ham. Dette kaller jeg å tilte helt! Noe av det sprøeste jeg har lest :-D håper han kom til seg selv igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre mente at det var rett og slett for ille at huset vårt lå 4-500 m fra busstoppet og altfor langt for 9-åringen å gå, så vi måtte flytte nærmere skolen.. Vi foreslo at gutten kunne låse seg inn hos foreldre etter skolen og vi hente ham der på vei hjem fra jobb, men det var heeelt uakseptabelt -med mindre foreldre fikk hele barnetrygden..   

Anonymkode: 175d5...d82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Far flyttet mange mil unna. Meldte seg helt ut,henter aldri,er aldri i bhg/skole på møter osv.

Følger ikke opp samvær. 

Han er uten jobb og forpliktelser..

Forlangte å vite navn og å få full info om avlaster som hentet barna i bhg en gang i uka. Barna hans skulle ikke bli hentet av hvem som helst,men selv kunne han ikke stille opp. 

Nektet også barna å snakke om min nye kjæreste som jeg møtte to år etter bruddet.

Barna sa han ble sint om de nevnte noe om han.

Det siste nå er at han prøver å avtale samvær direkte med barna. 

Anonymkode: e82bb...722

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint, men da er det ikke å kreve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...