AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Jeg har ei datter på 9 år, som alltid har elsket å overnatte hos tanter og besteforeldre. Men nå helt ut i det blå har hun fått hjemlengsel når hun har lagt seg. Alt er som før hjemme ingen forandringer. Noen av dere som har erfaring med dette? Anonymkode: acbf1...409
Kittykat Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Min datter gikk igjennom det samme. Hun fikk veldig ofte hjemlengsel. Ofte kom hun hjem igjen fra overnatting hos venninner som bodde i samme nabolag pga dette. Hun følte seg rett og slett tryggere hjemme fordi da var jeg der. Det var litt verre når hun overnattet hos bestemoren som bor litt lengre unna. Den eneste trøsten jeg kan komme med, er at det vil gå over, hvis det ikke noe er forandret hjemme. Men har du snakket med henne om hun har det bra ellers? Hva er hun bekymret over om natten? Føler hun seg utrygg når du ikke er der?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Kittykat skrev: Min datter gikk igjennom det samme. Hun fikk veldig ofte hjemlengsel. Ofte kom hun hjem igjen fra overnatting hos venninner som bodde i samme nabolag pga dette. Hun følte seg rett og slett tryggere hjemme fordi da var jeg der. Det var litt verre når hun overnattet hos bestemoren som bor litt lengre unna. Den eneste trøsten jeg kan komme med, er at det vil gå over, hvis det ikke noe er forandret hjemme. Men har du snakket med henne om hun har det bra ellers? Hva er hun bekymret over om natten? Føler hun seg utrygg når du ikke er der? Hun sier hun savner meg og pappan, og rommet sitt, at det er uvant å ikke sove hjemme. Men det som er så rart er at dette er noe hun har begynt med det siste halv året. Anonymkode: acbf1...409
Kittykat Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun sier hun savner meg og pappan, og rommet sitt, at det er uvant å ikke sove hjemme. Men det som er så rart er at dette er noe hun har begynt med det siste halv året. Anonymkode: acbf1...409 Ja, det er det som er så rart med det. Det kan begynne plutselig og slutte like plutselig. For min datter så begynte det plutselig. Man sier jo borte bra, hjemme best Jeg ville ikke bekymret meg så mye, hvis alt er bra ellers.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 31 minutter siden, Kittykat skrev: Ja, det er det som er så rart med det. Det kan begynne plutselig og slutte like plutselig. For min datter så begynte det plutselig. Man sier jo borte bra, hjemme best Jeg ville ikke bekymret meg så mye, hvis alt er bra ellers. Takk for svar. Anonymkode: acbf1...409
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei datter på 9 år, som alltid har elsket å overnatte hos tanter og besteforeldre. Men nå helt ut i det blå har hun fått hjemlengsel når hun har lagt seg. Alt er som før hjemme ingen forandringer. Noen av dere som har erfaring med dette? Anonymkode: acbf1...409 Noen har hjemlengsel uansett alder. Andre finner seg tilrette uansett hvor de er. Vi er forskjellige, uavhengig av alder. Niåringen har vel nettopp oppdaget at trygge hjemme er noe som er i forandring, fordi hun har oppdaget at andre lever andre liv utenfor hennes hjemme, og at hun en dag også skal ut av trygge hjemme? Hun innser gjerne og at ting skjer hjemme uten henne? Det skjer en brytning og hun er der at hun har forstått brytningen. Hjelp og støtt henne i prosessen. Sannsynligvis vil det gå over. Anonymkode: 3b5c3...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå