AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Taushetsplikt varer hele livet. ??? Ser på en fb side, det du kan etterlyse familien, ukjente søsken osv Der har en person etterlyst en dame. Hun begynner med:jeg var din fostermor fra 64. Ditt navn var....fult navn. Jeg mener det er brudd på taushetsplikten. Mange kjenner sikkert denne damen med pikenavn. Hun har kanskje holdt skjult at hun har vært i fosterhjem. Rart admin lar dette stå. Nå kan vel noen mene,at det er så lenge siden..taushetsplikten gjelder for evig tid. En nabogutt her, forsvant plutselig. Var borte et år. Kun skolen som ble opplyst om årsaken. Det ville være leit for han om det kom ut, på denne måten. Da dette er en periode i livet han vil glemme. Hans mor fikk alvorlig fødselsdeprisjon etter fødsel,og ble langvarig innlagt. Anonymkode: 594d4...1fa
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Du lurer på om fostermødre har taushetsplikt? Anonymkode: 222e2...1d6
Luckiness Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Jeg vet ikke om fosterforeldre har taushetsplikt. Men jeg vil jo gjerne tro det. De skal jo verne om barna de er fosterforeldre til. Og i noen av de tilfellene skal ikke biologiske foreldre/familie ha kontakt med barna sine (utenom avtalte besøk). Men ikke sikkert det stemmer. Men det er alltids flere sider av en sak. Noen er jo litt spesiell på fb. Kanskje hun har vært fostermoren hennes i alle år og at "alle" vet om det. Og så skriver hun opplysninger som personen allerede vet. Noen legger jo ut alt, selv om den som har laget innlegget allerede vet de opplysningene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 I 1964 var ikke regler og praksis rundt taushetsplikt og fosterforeldre på langt nær slik de er i dag. Men det er en annen sak enn å legge ut opplysninger som over på facebook. Taushetsplikt eller ikke, hun kunne latt være å informere om at hun var hennes fostermor i så klare ordelag. Det er lov å bruke hodet. Men en fostermor i 1964 må ha vært minst 20 år og gjerne eldre. Så denne fostermoren er ingen ungdom lengre, men det gir henne ikke fritak fra å opptre litt mer etteretterlig overfor den andre. Anonymkode: d4ed3...30e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du lurer på om fostermødre har taushetsplikt? Anonymkode: 222e2...1d6 Jeg lurer ikke på det, det har de. Selv til nærmeste familie der fosterbarn kommer inn så skal de ikke opplyse mer enn nødvendig. Hun kunne ha skrevet eks: hei xxxxx hvor har det blitt av deg...hvor bor du? Noen som kjenner henne? Anonymkode: 594d4...1fa 1
Frk Midnattsol Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Som fosterforeldre har du faktisk taushetsplikt, og det må du signere på. Du gjør en jobb for Staten, og får gjennom den jobben tilgang til informasjon som ikke er allmenn...
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Tipper du misliker denne fostermoren for noe helt annet, TS, og at du ønsker å gjøre livet surt for henne gjennom å finne noe å melde henne for.. Anonymkode: b8bf8...5cb 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #8 Skrevet 17. juli 2017 På 7/16/2017 den 16.06, AnonymBruker skrev: Tipper du misliker denne fostermoren for noe helt annet, TS, og at du ønsker å gjøre livet surt for henne gjennom å finne noe å melde henne for.. Anonymkode: b8bf8...5cb Hva er det du sier? Jeg så det på fb. Jeg kjenner ikke vedkommende. Ikke jenta hun hadde omsorgen for heller. Du er ikke god til å tippe. I tilfelle du tipper lotto eller fotball. Slutt, for du vil bruke penger du får tilbake. Anonymkode: 594d4...1fa 2
Horten Market Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 (endret) Årsak til at barnet fikk fosterforeldre er taushetsbelagt, men ikke det at barnet har en fostermor. Det er naturligvis også umulig å hemmeligholde, om ikke barnet kun er noen måneder. Endret 17. juli 2017 av Horten Market 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 På 16.7.2017 den 16.06, AnonymBruker skrev: Tipper du misliker denne fostermoren for noe helt annet, TS, og at du ønsker å gjøre livet surt for henne gjennom å finne noe å melde henne for.. Anonymkode: b8bf8...5cb På seg selv kjenner man andre. Anonymkode: 18065...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #11 Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, Horten Market skrev: Årsak til at barnet fikk fosterforeldre er taushetsbelagt, men ikke det at barnet har en fostermor. Det er naturligvis også umulig å hemmeligholde, om ikke barnet kun er noen måneder. Ikke hemmelig, men ikke nødvendig å opplyse det overalt. Fosterforeldre, skal si ikke mer/lite enn at det innskrenker deres liv. De må skrive under på taushetsplikten, men mange tar ikke den så høytidelig. ( av erfaring) Anonymkode: 594d4...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå