Gå til innhold

Barnslig kake av figur

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal lage ei kake til jobb - og på denne skal det være et bilde/form av en konkret tegneseriefigur.

Noen forslag til hvordan jeg kan lage denne enkelt, uten sånn homeparty-utstyr?

Hvordan får jeg farget glasur? Er det best med melis (med smør og sånn) med konditorfarge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smørkrem;

50g margarin

50g flott matfett

300 g melis

2 ss melk

Dette piskes sammen til en luftig krem, denne er kjempefin å farge med konditorfarge. Hvis du skal ha en sterk farge og må bruke mye farge kan du godt bruke mindre melk slik at det ikke blir for mye veske i kremen.

Når det gjelder figur så er jeg desverre ikke i det kreative hjørnet i dag....

Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel bare å lage en stor kake som du skjærer i ønsket figur?

Skrevet

Skriv ut et bilde av figuren på et A5-ark. I den størrelsen som passer f.eks til langpanna di.

Så lager du bunnen slik du vil ha den (sukkerbrød eller sjokolade?).

Klipp ut figuren og legg den oppå kaken. Så skjærer du bare rundt. Ellers kan du jo kanskje bruke en firkantet kake som du dekorerer meg denne figuren.

Dekk kaka med glasur i en passende farge og overfør figuren til kaka med glasur i sprøytepose.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du får kjøpt glasur med farge og smak. Finnes i sitron, sjokolade, og jordbær.

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg fikset ei kake- og den ble helt perfekt! (var litt fornøyd når jeg aldri har laget det før)

Fant aldri helt ut hva dette flott matfett var for noe, men det funka med smør, og i deler av kaka hadde jeg naturellost også i fyllet. Dryppet konditorfarge, og selv om kaka så ut som om det var laget i plastelina, smakte den kjempegodt og var veldig saftig.

jeg laget to rundte former med kake, og skar ut på frihånd, og satte de to sammen - slik at det ble et ansikt og en hatt.

Kult. Dette kan jeg jo bruke i andre sammenhenger - og bare finne bilder å bruke. Lurt.

Og litt av en respons du får på noe slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...