Gå til innhold

Når man ikke har noen forholdserfaring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har begynt å gå opp for meg at nå som jeg nærmer meg 30, er det mange der ute som har en fortid som kanskje inkluderer lange samboerskap, og i noen tilfeller ekteskap.. selv har jeg aldri hatt et langvarig forhold, kun holdt på med folk i noen mnd. Jeg har hatt veldig lyst på kjæreste, men det har vært dårlig timing, uflaks osv, og jeg har akseptert det for min egen del, jeg har jo fått opplevd masse uansett. For ordens skyld: jeg har mange venner og aktiviteter, tror de fleste hadde blitt veldig overrasket over å høre at jeg ikke har hatt kjæreste.

Men i det siste har jeg tenkt mye på dette med at man i slutten av 20-årene gjerne har minst et langt forhold bak seg. Og han siste jeg møtte, han hadde faktisk vært gift. Han var nå 31 år og skilt, og var sammen med eksen i nesten 10 år. For meg var det rett og slett litt vondt å høre at han hadde en så lang historie med et annet menneske i så ung alder. Jeg har jo ingenting til sammenligning. Vi datet bare et par ganger, så han fikk aldri høre om meg, men jeg ser for meg at han umiddelbart hadde trukket seg vekk, hva vet vel jeg om hva som får et forhold til å fungere?

Jeg lurer litt på om det er en ulempe for meg å gå etter menn med veldig lange forhold bak seg? Jeg har også opplevd en del ganger at de er ganske nylig single, påstår de er over det, men kommer så etter 2-3 uker og sier de ikke er det likevel. Føler jeg har ganske dårlig dømmekraft på hvem som faktisk ønsker et forhold.

Anonymkode: ea240...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn stikker ikke bare fordi en dame ikke har erfaring med å være i et langvarig og seriøst forhold. Men mange damer mener at det er veldig turn off, og det er kanskje derfor du tenker i de baner.

• Liker 2
Skrevet

Fordelen mer erfaring er jo å ha noe å sammenligne med. Hva  man kan leve med og hva man ikke kan godta. 

Den ulempen har du jo uavhengig av om du dater en med lang forholdserfaring eller menn uten erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, OnFire skrev:

Menn stikker ikke bare fordi en dame ikke har erfaring med å være i et langvarig og seriøst forhold. Men mange damer mener at det er veldig turn off, og det er kanskje derfor du tenker i de baner.

Jo, det gjør de.

Anonymkode: b6a99...455

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør de.

Anonymkode: b6a99...455

Selvsagt er det noen få av dem også, akkurat som at noen få mennesker er kanibaler, men hovedregelen er at menn ikke er så opptatt av noe såpass uvesentlig.

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2017 den 16.59, Superbruker5 skrev:

Fordelen mer erfaring er jo å ha noe å sammenligne med. Hva  man kan leve med og hva man ikke kan godta. 

Den ulempen har du jo uavhengig av om du dater en med lang forholdserfaring eller menn uten erfaring. 

Den typen erfaring trenger man ikke en kjæreste for å finne ut av, er man litt opp i åra, så har men det gjerne fra andre plasser.

Anonymkode: cd58f...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Du mangler jo ikke erfaringer. Du har jo hatt kjærester jo, selv om det bare varte i noen måneder...Ingen uerfaren dame du.

Anonymkode: bbe6c...b6f

Skrevet
På 16.7.2017 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om det er en ulempe for meg å gå etter menn med veldig lange forhold bak seg? Jeg har også opplevd en del ganger at de er ganske nylig single, påstår de er over det, men kommer så etter 2-3 uker og sier de ikke er det likevel. Føler jeg har ganske dårlig dømmekraft på hvem som faktisk ønsker et forhold.

Anonymkode: ea240...678

Jeg tror egentlig ikke det har det.

Jeg er også på samme alder som deg, jeg og noen venninner har også ikke vært i lange forhold. Det jeg føler er at vi kan lettere bli sjalu og har litt mer problemer med å binde oss. Grunnen til at vi har problemer med å binde oss er litt indivfuelt, men vi har det bra som singel og har en støttende familie/venner rundt oss. Altså behovet for mer kjærlighet er ikke like stort. 

Men vi kan bli litt mer sjalu, da vi ikke forstår så godt dette med å ha barn med andre, vært forlovet med andre eller gift med andre. Vi kan da trekke oss litt unna ubevisst, fordi vi ikke klarer å forstå om personen er over den ''gammle'' flammen. 

Jeg tror ikke å finne den rette handler om erfaring. Det handler nesten alltid om å være klar for det og ha ett sterkt ønske om det. Så må man bli forelsket, er man ikke forelsket, så er man ikke gira på å møte personen så ofte, beundrer ikke personen osv. Man trenger ikke erfaring, mer vilje og beundring, og det kommer fra forelskelsen. Derimot er noen mennesker lettere å samarbeide med enn andre. Disse menneskene har gjerne lengre forhold enn andre. De som klarer å balansere sjalusi, tilpasse seg den andre, diskutere på en normal måte osv. Dette kreves livserfaring/personligeegenskaper, men ikke nødvendigvis masse erfaring i forhold til ett par personer. 

Jeg hadde egentlig bare tenkt mer på hva jeg selv ønsker. Jeg har en venninne som var 29 år og hadde ikke hatt kjæreste, hun ble sammen med en mann med 2 barn og en sjalu eks. Hun sa hun var ikke sikker på om hun ønsket barn, men kunne tenke seg å ha bonusbarn. Jeg tror det er mer viktig det her, hva er det du vil ha? og gå etter disse. Men om du blir forelsket i akkurat disse mennen er jo ingen garanti. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...