Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å studere / ta eksamen i ex.fac til jusstudiet / Master i rettsvitenskap uten å ha blitt tatt opp som student ved Master rettsvitenskap UiO?

Har fra før Ex.phil og et 6-årig hovedfag.

I USA kunne man ha startet på jus hvis man har et  hovedfag fra før men i Norge kan man ikke det.

Anonymkode: 9eb33...6f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går jus på uio selv, og er sånn 90% sikker på at en kan ta exfacen vår som enkeltemne. Og det er som regel alltid ledig plass der. 

Anonymkode: a917e...130

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser ut til at du kan det. (Under) Er nysgjerrig. Hvorfor vil du da ex.fac juridisk variant? 

Opptak og adgangsregulering

Du kan melde deg til dette emnet dersom du har opptak til et studieprogram ved Universitetet i Oslo eller opptak til enkeltemner.

Studenter med studierett på program eller enkeltemner må hvert semester søke undervisningsopptak til emner i StudentWeb.

Anonymkode: 300c5...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ex.fac juridisk variant er i seg selv et relativt verdiløst emne?

Anonymkode: 55f22...223

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Ex.fac juridisk variant er i seg selv et relativt verdiløst emne?

Anonymkode: 55f22...223

Hei, for meg er dette verdifullt.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, for meg er dette verdifullt.

Kan trøste deg med at undervisningstilbudet i ex.fac ikke er noe å savne i alle fall. Man studerer ex.fac bedre på egenhånd i forhold til eksamen. Pensumlisten er tilgjengelig på semestersidene. Her ligger et par podcaster som er åpent tilgjengelig. http://www.jus.uio.no/studier/ressurser/podcast/rettsvitenskap/jfexfac04/jfexfac-h16.html  De vil nok forsvinne snart, da fakultetet går over til et innloggingssystem, så anbefaler å laste ned snarlig. Kan nedlastes hvis du bruker Chrome.. 

Anonymkode: 300c5...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...