Gå til innhold

Noen som har oppskrift på pizzahorn?

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemmeværende med et lite barn og kunne tenke meg noe mer enn brødskiver til lunsj hver dag. Kom på at jeg kanskje kan bake en haug med pizzahorn og ha i frysen og så varme opp i mikroovn når jeg blir sulten på dagtid.

Men har noen en oppskrift? Kanskje med litt grovere mel enn hvetemel (men ikke sånn kjempegrove, da)?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/112003-noen-som-har-oppskrift-p%C3%A5-pizzahorn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har du litt å velge mellom. Min favoritt er mexicosnurrene.

Fylte horn (16 store eller 32 små)

5 dl melk

1 pk gjær

50 g smør

1 ts salt

5 dl helkorn

1 liter hvetemel

100 g finstrimlet purre

100 g revet ost

100 g skinke i biter

Kok opp melken, hell den over helkornene. La blandingen stå noen timer for bløting. Smelt smøret, arbeid inn smuldret gjær, smeltet smør og hvetemel. La heve til deigen har doblet.

Del deigen i to eller fire. Kjevle ut hver del i en sirkel og del opp i åtte emner. Fyll hver snipp med ost, skinke og purre og rull sammen. Etterhev godt. Pensle med egg, strø med valmue- eller sesamfrø og stek i stekeovn ved 250 grader i 10-12 minutter.

Pizzasnurrer (20-22 stk)

50 g smør, evt 2 ss olje

4 dl lunkent vann/skummet melk

1 egg (halvparten til pensling)

50 g gjær

1 ts salt

½ ts sukker

1 liter hvetemel/finbakstmel

2 ss olivenolje

8-10 ss chilisaus/pizzasaus

14 skiver røkt skinke, evt kalkun (i strimler)

14 skiver hvitost (eller tilsvarende revet)

2 ts pizzakrydder

Smelt smør og tilsett vann/melk. Varm til 37 grader, og rør ut gjæren. Tilsett resten av ingrediensene, kna deigen smidig og la heve ca 40 minutter. Del deigen i to og kjevle dem ut til avlange leiver. Pensle med olje og bre saus utover. Legg skinke og ost på og strø krydder over. Rull sammen fra langsiden, skjør i skiver og legg på stekebrett. La etterheve ca 30 minutter. Pensle med egg, stek på nederste rille ved 225 grader i 12-14 minutter.

Mexico-snurrer

50 g gjær

3 dl vann

4 ss olivenolje

1 ts salt

1 egg

5 dl hvetemel

3-4 ss hot tacosaus

½ grillet kylling

½ stk løk, finhakket og surret

4-5 ss maiskorn

1 dl revet ost

Løs gjær i lunkent vann. Tilsett olje, egg og salt. Rør inn mel. La heve ca ½ time. Kjevle ut til firkant ca 5 mm tykk. Smør tacosaus over leiven og fordel over chili con carne, kyllingkjøtt, løk, mais og revet ost. Rull sammen til en pølse. Skjær ca 3 cm tykke skiver og legg på stekebrett. La heve ca ½ time. Pensle med egg og stek ved 225 grader i ca 20 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...