Gå til innhold

Betaler dere søsken for å passe hunden deres når dere skal på ferie ei uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på dette, da jeg skal reise bort ei uke og hunden min skal være hos min søster.

Hva er det rimelig at min søster får som betaling for å passe min hund ei uke? Hun er riktignok på jobb på dagtid. Holder det med at jeg kjøper f.eks en vinflaske? :)

Anonymkode: 6166c...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har nettopp min søster passet hunden 1 uke.

de er veldig glad for å låne hunden. Hun fikk 1 flaske vin og noe godt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gave over penger alle gangene brodern har passet hunden :) Så liker han å passe på den å så.

Røyker og snuser ik, så tar alltid med en rull snus til han på vei hjem

Anonymkode: 57e99...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper nok en flaske vin og noe sjokolade fra det landet jeg skal på ferie i :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med å gjøre hverandre tjenester uten å hele tiden måtte ta seg betalt? 

Anonymkode: 44c64...813

• Liker 5
Skrevet

Svigers og søskene til mannen min bruker å passe våres hunder, og de har aldri fått noe for det :) Men de liker godt å låne de også da! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper en del godtesnop, vin og gave hvis jeg finner noe hun liker. 

-Ronja

Anonymkode: 88f84...7f6

• Liker 7
Skrevet

Vi kan ikke ha hund selv av diverse grunner, men elsker å være hundepassere for venner. Vi syns det er greit at hunden avleveres medbragt fór for perioden. Utover det venter vi ingen form for kompensasjon, men syns det er hyggelig om vi får en liten takk for hjelpen. Erfaringsmessig kan det være så mangt, alt fra lokalprodusert mat fra området de har vært på tur, via noe kjøpt på taxfree til å bli invitert på middag. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper som regel en gave eller suvenir fra landet jeg besøker så hun får det i tillegg til vinflaske og eventuelt sjokolade :)

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper en del godtesnop, vin og gave hvis jeg finner noe hun liker. 

-Ronja

Anonymkode: 88f84...7f6

Mener du ikke godtesnop, alkoholvin og gavepresang?

Anonymkode: 4521f...737

• Liker 11
Skrevet

Det kommer litt an på situasjonen til søskenet. Er han eller hun ung og student, så hadde jeg kanskje gitt vedkommende noen penger forutsatt at jeg hadde bedre økonomi enn vedkommende. Ellers ville jeg på generell basis gitt en vinflaske/en liten gave eller oppmerksomhet av noe slag.

Skrevet

Jeg forventer egentlig ingenting når jeg passer familie/venners hund. Har fått alt fra ingenting til penger, snop og gave. Men det som er kjekt er om de er behjelpelig med ting jeg trenger hjelp til andre ganger selv, selv om det ikke innebærer dyrepass :) Gi og ta :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å kjøpe en liten gave, men hun hadde syns det var greit å passe uten noe gave også. Det er mer en hyggelig liten sak enn betaling. Da kusina mi passet noen dager ga vi henne 1000 kr, men det er fordi hun ikke hadde noen annen sommerjobb. Så det var mer for å være hyggelig

Anonymkode: 043c9...260

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe snop til søstra mi når hun passer kattene mine. Hun går ned i veien til oss hver dag og slipper dem inn/ut og fyller opp mat og vann. Sist skulle de egentlig på kennel da vi var borte en uke men vi ble enige om å spare de 1000 kronene det koster og så kjøpte jeg teaterbilletter til en familieforestilling til oss alle i stedet. 

Anonymkode: a6884...46d

Skrevet

Kjøper en liten gave, bare :-) Forventer selvfølgelig ingenting tilbake når jeg stiller opp for min familie. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med å gjøre hverandre tjenester uten å hele tiden måtte ta seg betalt? 

Anonymkode: 44c64...813

Det har jeg også lurt på..

Skrevet

Passrr hund gratis, men venner kommer alltid med en gave, f.eks vin/blomst/olivenolje eller andre spisbare ting. Det samme gir jeg når svigers eller venner passer min hund :)

Skrevet

Kommer an på hvilket søsken... eldste broren min nærmer seg 40, godt etablert med god jobb og tilsvarende inntekt. Han får ei flaske vin og sigarettkvota mi. Yngste broren min er 20 og student, han får penger for hundepass (1000kr uka). 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på dette, da jeg skal reise bort ei uke og hunden min skal være hos min søster.

Hva er det rimelig at min søster får som betaling for å passe min hund ei uke? Hun er riktignok på jobb på dagtid. Holder det med at jeg kjøper f.eks en vinflaske? :)

Jeg hadde ikke villet ha betaling for å passe min bror eller en venn sin hund, men nå er jeg veldig glad i hunder da. Har passet hunden til en kamerat veldig mye, og av og til har jeg fått en flaske vin for det, men det er ikke noe jeg har forventet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...