AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Leste tidligere at det er veldig mange som kjører uten forsikring. Også uten å ha betalt veiavgift. Tror det var så mye som 145.000 uten forsikring. Du, som kjører uten forsikring,hvorfor gjør du det? Du kan ha dårlig råd,men du kan virkelig komme i "gjeldsfengsel" resten av ditt liv, om det skjer noe. Så hvorfor tar du sjansen? Anonymkode: 2b6e1...025 1
Wenda Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Det samme lurer jeg på. Jeg forstår at man har dårlig råd og sliter med å prioritere, men å sette seg i en situasjon hvor man blir en mulig gjeldsslave med i verste fall flere millioner å måtte betale skjønner jeg bare ikke. Da hadde jeg heller bare solgt bilen eller latt en stå 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Tror etter å ha sett deltakere på Luksusfellen gjøre dette, at de ikke forstår konsekvensene og heller ikke klarer å ta inn over seg hvilken rusisk rullett de bedriver. Husk noen reiser til utlandet uten reiseforsikring, andre bor i hus uten innbo eller bygningsforsikring. Vi vet ikke hvor mange dette gjelder, men vi har lest og sett en del av dem i media, etter at det de ikke trodde kunne skje har skjedd. Anonymkode: 27a4c...5df
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Reiseforsikring bør komme i en annen form? Eks vise på flyplass at du har? Hvis ikke blir du pliktig. Ang husforsikring. Her brant et hus til en fam opp. De hadde ikke forsikring, men de hadde ny bil. Vi er snittet av befolkningen her inne, og vil tro noen av disse er her inne også Anonymkode: 2b6e1...025
Rosalie Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Burde hatt en liknende ordning som i Sverige, hvor de som ikke har forsikring er tvangsforsikret gjennom trafikförsäkringsförreningen elns.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 3 timer siden, Rosalie skrev: Burde hatt en liknende ordning som i Sverige, hvor de som ikke har forsikring er tvangsforsikret gjennom trafikförsäkringsförreningen elns. Det har vi i Norge og. Anonymkode: 27a4c...5df
Sirah Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Man får vel ikke ha skilt på bilen uten forsikring?
tdm900 Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 28 minutter siden, Sirah skrev: Man får vel ikke ha skilt på bilen uten forsikring? Nei, man gjør ikke det. Men det som kan gjøres, er jo å si opp forsikringen, eller la vær å betale🙈🙊 1
ajarRun Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 Det verste er at disse ikke er de farligste i trafikken. Det er mange som kjører med dårlige dekk. Da snakker du livsfarlig. Å mangle forsikring har kun økonomiske konsekvenser. Men jeg skulle ønske det var flere kontroller der de sjekket teknisk og tok skiltene til disse bilene. Men jeg mistenker en stor andel av disse bilene ikke er i bruk aktivt.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Det verste er at disse ikke er de farligste i trafikken. Det er mange som kjører med dårlige dekk. Da snakker du livsfarlig. Å mangle forsikring har kun økonomiske konsekvenser. Men jeg skulle ønske det var flere kontroller der de sjekket teknisk og tok skiltene til disse bilene. Men jeg mistenker en stor andel av disse bilene ikke er i bruk aktivt. Det er de nok dessverre. Nå har politiet her gått over til tetra, men før kunne man høre på politiradio uten problemer, og da hørte man minst 2-3 ganger hver kveld om biler som blir stoppet og avskiltet på stedet pga manglende forsikringer m.m. Tror ikke det har endret seg mye de siste årene Anonymkode: a8b73...56a 1
ajarRun Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de nok dessverre. Nå har politiet her gått over til tetra, men før kunne man høre på politiradio uten problemer, og da hørte man minst 2-3 ganger hver kveld om biler som blir stoppet og avskiltet på stedet pga manglende forsikringer m.m. Tror ikke det har endret seg mye de siste årene Anonymkode: a8b73...56a Selv om halvparten ikke blir brukt er det jo en stor prosent som er ute der og kan bli tatt.
SiMa Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 27 minutter siden, tdm900 skrev: Nei, man gjør ikke det. Men det som kan gjøres, er jo å si opp forsikringen, eller la vær å betale🙈🙊 Den lovpålagte ansvarsforsikringen kan du ikke si opp, da må du avskilte bilen først.
Sirah Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 37 minutter siden, tdm900 skrev: Nei, man gjør ikke det. Men det som kan gjøres, er jo å si opp forsikringen, eller la vær å betale🙈🙊 8 minutter siden, SiMa skrev: Den lovpålagte ansvarsforsikringen kan du ikke si opp, da må du avskilte bilen først. Var det jeg trodde nemlig! Jeg hadde en gang en bil som skulle holde en lang ferie mens jeg studerte i utlandet. Jeg fikk ikke sagt opp forsikringen uten å levere skiltene. Men det er klart, man kan jo bare la være å betale 🙄 1
tdm900 Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 43 minutter siden, SiMa skrev: Den lovpålagte ansvarsforsikringen kan du ikke si opp, da må du avskilte bilen først. Nei du kan ikke si den opp om du har skilter på bilen, men du kan gi f.... i å betale! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå