Gå til innhold

Bro code... Død ??

Anbefalte innlegg

Gjest Visningsnav
Skrevet

Hei. Tenkte bare å lufte mine tanker ang venner her. Har seg slik at jeg og eksen min hadde noe krangler inni mellom som regel i fylla. Da hadde jeg en tendens å dra hjemm til mor og far noen dager eller uker til det kjøler seg ned eller over veie om det forholdet er verdt det. Vi leide sammen og bodde sammen i 4år.

Spørsmålet er til dere både kvinner og menn. Er det riktig at mine venner som senere på en måte ble felles venner. Er det riktig at dem skal besøke noen jeg er sammen med når jeg ikke er til stede  ? Drikke og feste sammen med hu ? 

Jeg er den typen der jeg bare har kontakt med ei jente og der er jo den jeg er sammen med. Mens hun hadde kontakt med venna mine som er menn hovedsaklig.  Jeg er lojal og svikter ikke venner stiller alltid opp for dem og ganske så ærlig. Er bro coden borte ? Ingen lojalitjet lenger ? med det mener jeg at når jeg er sammen med noen da bør hun vel være off limits for mine venner og bestevenner ? 

Begge vi er i 20 åra men det spiller vel egentlig ingen rolle. Har dere noen erfaringer av svik fra deres nermeste ?  Så skal det sies at jeg er ganske sikker på at flere av dem prøvde seg på hun da jeg ikke var tilstede.

Har til info kuttet ut både eksen og de så kalte venna som jeg hadde i 10 år. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er riktig at voksne mennesker som er venner skal få lov til å være venner selv om du ikke er i rommet - er det seriøst det du spør om?

Anonymkode: f5646...193

• Liker 5
Gjest Visningsnav
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er riktig at voksne mennesker som er venner skal få lov til å være venner selv om du ikke er i rommet - er det seriøst det du spør om?

Anonymkode: f5646...193

Nei absolutt ikke det jeg lurer på. Så du mener det riktig at venna dine prøver seg på dama di når du er borte ? Det jeg lurer på er hvorfor folk er så ulojale og om det er normalen pr dags dato. 

AnonymBruker
Skrevet

Så alle kompisene dine prøvde å pule dama di mens du var hjemme og furtet hos mamma og pappa? 

Anonymkode: 4cf62...bde

• Liker 1
Gjest Visningsnav
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle kompisene dine prøvde å pule dama di mens du var hjemme og furtet hos mamma og pappa? 

Ikke alle og var ikke hjemme og furtet. hva er du 10 eller ? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Visningsnav skrev:

Ikke alle og var ikke hjemme og furtet. hva er du 10 eller ? 

Du skriver jo at du rømmer hjem til mamma og pappa når dere krangler. Opp til flere uker. Og da skal madammen drite i å treffe folk fordi du vil heller sitte hjemme på gutterommet. 

Bro code er ikke død. Men den gjelder som oftest mellom menn. Ikke de som rømmer hjem til foreldrene etter en krangel.

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke noe problem ved at kjæresten/exen fester sammen med fellesvenner. Jeg ønsker jo ikke isolere noen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg hadde blitt rasende på de kompisene som prøvde seg på dama mi. Men hvordan vet du dette med sikkerhet? Pass på at det ikke bare er noe som blir sagt, for å skape splid. 

Og ja, jeg hadde blitt lei meg om mine beste venninner dro å festet, å besøkte min kjæreste, om vi hadde kranglet heftig. Jeg hadde følt at de først og fremst burde ha støttet meg. (altså de vennene som først og fremst var mine venner).

Dog skal det vanvittig mye til før jeg rømmer hjemmet mitt i dager, eller uker, pga en krangel. Hvis dette er noe du stadig gjør, blir du nok desverre oppfattet som trassig, barnslig, og at du overdriver. Og da kan jeg forstå at deres felles venner ikke nødvendigvis kutter kontakt, eller støtter deg, hvis dette er noe du stadig gjør. For at jeg skulle ha rømt hjemmet i flere dager, skal krangelen være så heftig, at vi snakker om feks hvis jeg hadde funnet ut av utroskap, hvis det var fare for min egen helse, osv osv. 

Det høres ut som (for meg) at du bør lære deg å håndtere konflikter og problemer på en anderledes måte, fremfor å løpe fra det :)

Endret av Namine
Gjest Visningsnav
Skrevet

Vel det er vel rykter og løgn av at noen sier dem ikke var der, når dem var der. rømmer nok ikke og det er nok mest pga andre sin del jeg drar. Men  jeg leser at det er en som har kjønt noe her  hvertfall 👍

Og til resten hva er vits med tåpelige kommentar, de meningsløse kommentarene deres tyder jo på at dere er  en av de som ikke følger den bro koden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt å ha venner av motsatt kjønn når man er i et forhold. Heller ikke være med det som etterhvert ble felles venner. Om disse vennene prøver seg blir det noe annet. Da er de rett og slett dårlige venner. Mot begge to.

Anonymkode: 3a2f2...850

• Liker 1
Gjest Visningsnav
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe galt å ha venner av motsatt kjønn når man er i et forhold. Heller ikke være med det som etterhvert ble felles venner. Om disse vennene prøver seg blir det noe annet. Da er de rett og slett dårlige venner. Mot begge to.

Anonymkode: 3a2f2...850

Nei det synes jo ikke jeg heller. men når man er sammen med noen som er sjalu som hun var,  er det vanskelig å ha kontakt med de venninene man hadde før. 

Gjest Visningsnav
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo at du rømmer hjem til mamma og pappa når dere krangler. Opp til flere uker. Og da skal madammen drite i å treffe folk fordi du vil heller sitte hjemme på gutterommet. 

Bro code er ikke død. Men den gjelder som oftest mellom menn. Ikke de som rømmer hjem til foreldrene etter en krangel.

Det har hent 3-4 ganger + Kan du vise meg hvor det står at jeg rømmer ??? 

Er mer mann en du noen gang kommer til å bli men det er  ikke det som er spørsmålet. og spørsmålet klarte du jo å svare på indirekte. Madamen kan treffe folk hu, men det er etter min mening feil av venna mine vel å oppsøke hun og drikke med hun og håpe på noe mer  ? 

Endret av Visningsnav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...