Gjest happyending Skrevet 8. januar 2005 #1 Skrevet 8. januar 2005 Var på big horn forleden og spiste tortillasuppe til forrett.. Den var utrolig god syns jeg, noen som har peiling på hvordan man kan lage en tilsvarende hjemme? oppskrift? på forhånd takk...
Arkana Skrevet 8. januar 2005 #2 Skrevet 8. januar 2005 Jeg vet ikke om dette er den samme da, men den ser nå veldig god ut. Tortillasuppe (6-8 pers.) 1 hakket løk 1 hakket jalapeño 2 knuste hvitløksfedd 1 kg oksekjøtt i biter 1 boks hermetiske tomater ½ glass salsa ca 3 dl oksekraft ca 3 dl vann ca 3 dl hønsebuljong ca 3 dl ferdig tomatsuppe 1 ts malt spisskummen 1 ts chilipulver 1 ts salt ½ ts sitronepper 2 ts Worcestershiresaus 2 ts tabasco 4 tortilla'er skåret i ruter ¼ kopp revet cheddar De fire første ingrediensene stekes i litt olje. Tilsett resten av ingrediensene, unntatt tortilla og ost og la småkoke 50 minutter. Tilsett tortillabitene og kok 10 minutter. Hell i porsjonsskåler, dryss over ost og server. Hot!
LilleBille Skrevet 8. januar 2005 #4 Skrevet 8. januar 2005 .. tenker bare på filmen av samme navn jeg når jeg hører om Tortillasuppe..
Gjest happyending Skrevet 11. januar 2005 #5 Skrevet 11. januar 2005 Tusen takk skal du ha.. =) Den kunne ligne ganske mye ja, så jeg skal prøve ut den =)
Arkana Skrevet 24. januar 2005 #6 Skrevet 24. januar 2005 Jeg ble så fristet av den suppen at jeg laget den for noen dager siden. Den var kjempegod, og samboeren min elsket den han også. Den skal vi spise flere ganger. Jeg laget den riktignok uten tortillabiter i, syntes ikke det hørtes så godt ut med oppbløtt tortilla i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå