Gå til innhold

Trenger matideer/ lunsj ideer ( trenger å legge på meg)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode lunsj ideer ( som er lettvint) eller mattips generelt? Jeg trenger noen ideer, for nå går det bare i det samme her hjemme. Brød med syltetøy og banan, servelat, skinke ... og nugatti ( og middag selvfølgelig) 😅Og det er jo  forsåvidt greit det, men jeg trenger virkelig å legge på meg, så det hadde vært fint med tips og nye ideer 😊 ( Jeg har tenkt å begynne å trene bittelitt styrke etterhvert, bare her hjemme da. Så da trenger jeg ihvertfall noen ekstra kalorier). 

Hilsen jente 20 år 

Anonymkode: a35a5...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett med fyll

Wraps

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker litt mer omfattende lunsj enn bare brødskiver men når jeg har brødskiver har jeg alltid pålegg som gjør at jeg holder meg mett en stund f.eks. makrell i tomat, egg i forskjellige former, kjøttpålegg.

Ellers liker jeg:

Pastasalat med kylling/bacon/skinke/reker, pesto, ost (feta/parmesan), kokt egg

Fylte pastaputer med kylling/bacon/skinke/reker, tomatsaus og masse parmesan

Omelett med bacon/skinke, ost (baconost og gulost), godt surret purre, sellerirot og champignon

Lag pizzasnurrer med ønsket fyll og ha i fryseren, lett å ta opp om morgenen 

Ovnsbakte grønnsaker og/eller søtpotet med chevre eller fetaost, kyllingfilet til

Bakt potet med bacon/skinke

Mye av dette er middagsretter men jeg liker da å ha det til middag og så til lunsj dagen etter eller dagen etter der igjen

Anonymkode: cd5f2...c69

Skrevet (endret)

Spis litt nøtter til hvert måltid 😊 Sunt og kaloririkt. Mørk sjokolade kan også være en god idé. Ellers er det lurt å gå vekk fra å bruke magre produkter på brød, spis nøttesmør, meierismør, avokado, pesto, laks o.l. 

Endret av leonie
Skrevet

Ikke bruk lettprodukter! 

Til skive/rundstykke:
Peanøttsmør (og evt banan oppå for ekstra kalorier)
Kjøttpålegg. Et passe lag med smør og et par striper majones oppå. Evt bruk skinke/baconost under.
Ta dobbelt med pålegg på. 
Skinke + ost, syltetøy + ost. Passe lag meg smør.
Egg + majones, og passe lag med smør. 
Avokado som pynt/del av pålegget
Makrell i tomat

Annet:
Salat med bønner, dressing, skinke/kylling og ost (hvitost, chevre, blåmuggost, fetaost...). Behøver du mer kalorier enn det kan du blande i en spiseskje olje i dressingen/bruke en god dæsj oljebasert dressing. Ha evt litt nøtter i salaten.
Pitabrød med salat i som over
Pizzasnurrer (kan varieres med "pestosnurrer", ost/skinke, tacofyll...)
"Middagsmuffins" søk etter oppskrift på google
Spis nøtter som mellommåltid 
Gratenger. Ost på toppen og bruk helmelk eller fløte (alt etter som hvor mange kalorier du trenger) i sausen
Havregrøt laget på helmelk (+evt fløte)
Yoghurt med honning og nøtter
Smoothie. Ta oppi det du ønsker av kalorier...helmelk, fløte, rått egg, nøtter, havregryn, kokosmelk
Ost og kjeks

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville laget litt ekstra mat til middag og spist varm-mat til lunsj også. 

Anonymkode: e53cd...4f0

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Prøv å gjøre måltidene du allerede spiser mer kaloririk. Bruk godt smør under pålegg, avokado, majones. Bruk dobbelt pålegg. 

Bland i et egg, fløte, smør, rømme i sauser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...