Gå til innhold

Hvorfor er prisene hemmelige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg ikke forstår, er hvorfor ingen dyreklinikker i Trondheim legger ut prisene sine, sørafor virker det som det er ganske enkelt å finne og sammenligne priser. Tar opp mye tid å sende mail/ringe til alle for å spørre om forskjellige priser, og dette irriterer meg grenseløst. Har til og med spurt om prisliste hos dyrlegen, men det har de ikke. Hvorfor er det så hemmelig her oppe?

Selvfølgelig er ikke pris det eneste jeg bryr meg om, men når en dyrlege skal ha 600 kroner for noe jeg betalte 3600 for hos en annen så synes jeg det er noe som skurrer..

Anonymkode: 0c58b...fb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er ganske spesielt? Trodde de var nødt til det? Jeg er vant til at priser på vanlige ting som vaksinering og kastrering oppgis på hjemmesidene, og at det er oppslag på klinikken. 

Anonymkode: 38dd2...aa6

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Jeg er vant til at priser på vanlige ting som vaksinering og kastrering oppgis på hjemmesidene, og at det er oppslag på klinikken

Jeg er også vant til det fra Oslo, men her oppe må man ringe/sende mail på forhånd, eller så får man ikke vite prisen før man betaler. Fikk litt sjokk da en vanlig test (se på spyttprøve under mikroskop) ble på mange tusen kroner, har betalt rundt 500 for det tidligere hos andre dyrleger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kastrert mine 3 tre katter i løpet av de to siste årene, og da har prisene variert alt etter anestesi, oppvåkning, opphold og slikt. Har regningene fra alle tre. Mulig det er grunnen?

Anonymkode: 5c5e6...22f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja klart prisene kan variere, men her står det ikke priser på vaksine eller ormekur engang, og det er vel ganske standard ting som det burde være mulig å gi en pris på? Synes egentlig det bør være greit å oppgi pris på kastrering også, selv om det kan komme uforutsette ting.

AnonymBruker
Skrevet

Ring og spør så får du pris. Noen har også prisliste på klinikken, som jeg leste så smått på mens jeg ventet på å komme inn.

Anonymkode: 8def3...987

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Ring og spør så får du pris

Det vet jeg, det jeg lurer på er hvorfor det ikke er vanlig å ha prisliste på nett når det er vanlig de fleste andre steder i landet (har bare bodd i Oslo og Trondheim, så kanskje det er mindre vanlig enn jeg tror også?).

Synes det er enklere å se på nett og sammenligne, enn å ringe til 6 dyreklinikker og spørre om priser på masse forskjellige ting, tar lang tid gjør det også og så skal de sjekke prisene og skal ringe tilbake etc.. upraktisk rett og slett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, det jeg lurer på er hvorfor det ikke er vanlig å ha prisliste på nett når det er vanlig de fleste andre steder i landet (har bare bodd i Oslo og Trondheim, så kanskje det er mindre vanlig enn jeg tror også?).

Synes det er enklere å se på nett og sammenligne, enn å ringe til 6 dyreklinikker og spørre om priser på masse forskjellige ting, tar lang tid gjør det også og så skal de sjekke prisene og skal ringe tilbake etc.. upraktisk rett og slett.

Som jeg også skrev rett etter den setningen du siterte så har jeg selv sett prisliste på veterinærkontoret, dog ikke på nett. Hvorfor kan jeg ikke svare på, jeg jobber ikke i bransjen.

Anonymkode: 8def3...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...