Gå til innhold

Barnehage/skolestart - hvordan funker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn som er født sommeren 2014. Han blir vel da skolestarter høsten 2020, når han akkurat har fylt seks år - er ikke det riktig? Han begynte i barnehage høsten 2015 da han var ett år, og så langt har han begynt på ny avdeling for hver høst. Men hvordan funker det når han skal være fem år i barnehagen og barnehagen bare har fire avdelinger? Er man to år på den siste avdelingen da eller? Mulig det er et innlysende svar på dette, jeg bare ser det ikke nå :P

Anonymkode: 41ca9...14e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke svaret jeg heller. I vår barnehage har de to avdelinger,små og store. 

Anonymkode: 4bef5...0bc

Skrevet

2020 ja. Man starter på skolen det året man fyller seks år.

Ift avdelinger i barnehagen kommer det an på hvordan de har organisert de ulike avdelingene. Er det kun småbarn/storbarn skal han da gå på samme storbarnsavdeling til skolestart. Hvis de har en «førskolegruppe» avdeling de går på det siste året så gjør han jo det. Men husk at et barnehageår er fra aug til aug.

Men usikker på om jeg forstår helt hva det er du ikke forstår? 😝

Skrevet

Vil tipse deg om å finne ut hvordan bhg har organisert de ulike avdelingen ift alder. Har de ikke en nettside du kan gå inn å lese på?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om en barnehage som bytter avdeling på ungene hvert år. Det hadde jeg vært skeptisk til.

Anonymkode: 4f11c...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser på oversikten over barna på avdelingene ser det ut som de tilbringer to år på den siste storbarnsavdelingen. Det er to småbarns avdelinger: én for ettåringene og én for toåringene, og to storbarnsavdelinger: én for treåringene og en for fire- og femåringene.

Vi har ikke opplevd det som problematisk at de bytter avdeling hvert år. Det er en liten barnehage og både barn og voksne kjenner hverandre godt på tvers av avdelingene. I tillegg er det alltid to kjente voksne som blir med fra forrige avdeling og over til den nye, og de bruker god tid på tilvenning hver vår :) 

TS

Anonymkode: 41ca9...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...