AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Hei. Helt egentlig vet jeg ikke hvordan jeg skal skrive dette. men jeg har et problem med å blitt sett på, når mannfolk ser på meg og smiler så klarer jeg ikke møte blikket. jeg klarer ikke snakke med gutter eller noe. Det er akkurat som det er en frykt når noen ser på meg, så jeg ser ned i gulvet eller bort. Så istedenfor er jeg på alle chatteapper og skriver med folk. akkurat som jeg gjømmer meg bak skrivingen. dette ble bare rot innlegg, men det er tankene mine som bare kom ut. vet ikke hvordan jeg skal skrive det annerledes. Men er det noen som har tips og råd for å ikke være redd mannfolk? mvh meg Anonymkode: e4c5c...fa4 1
_Mayhem_ Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Dette går på selvtillit og komfortsonen din. Om du ønsker å bli bedre så sett deg noen mål om å hver dag møte og holde øyekontakt fremmende. Start rolig med butikkansatte i matbutikken f.eks. Etterhvert når du går på gaten så søk øyekontakt med fremmede og når du føler for å kikke bort, hold blikket bittelitt til og kikk vekk rolig. Se fremover når du går og ikke ned i bakken. Det eneste som fungerer er å jobbe med seg selv, nå er du jo i det minste bevisst på deg selv så da kan du gjøre noe med det. 1
Sofie31 Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Men er det kun menn? og er det kun ukjente menn? For da tenker jeg kanskje svaret ligger der ett sted? Du må jo først forstå hva som er årsaken til problemet, før du kan løse det. Så du burde starte med å spørre deg konkret hvilke menn og hvilke situasjoner. Hva har du opplevd tidligere som kan forklare dette? eventuelt hva er det med dine personlige egenskaper som kan forklare dette? Så burde du finne en løsning..
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Ts her: det er kun menn ja. Det er overalt, på trening vist det kommer en gjeng med gutter sliter jeg, går det en alene som ser på meg så ser jeg bort med en gang... jeg er redd for å flørte, jeg tar aldri initiativet selv.. tørr ikke dette heller for jeg er redd for å bli avist. jepp kun ukjente men, menn jeg møter for første gang. Klarer ikke øyenkontakt heller ;/ har ikke noe problem med de jeg kjenner så lenge det er kompiser da.. Anonymkode: e4c5c...fa4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 På Wed Jul 19 2017 den 7.27, Sofie31 skrev: Men er det kun menn? og er det kun ukjente menn? For da tenker jeg kanskje svaret ligger der ett sted? Du må jo først forstå hva som er årsaken til problemet, før du kan løse det. Så du burde starte med å spørre deg konkret hvilke menn og hvilke situasjoner. Hva har du opplevd tidligere som kan forklare dette? eventuelt hva er det med dine personlige egenskaper som kan forklare dette? Så burde du finne en løsning.. Ts her: det er kun menn ja. Det er overalt, på trening vist det kommer en gjeng med gutter sliter jeg, går det en alene som ser på meg så ser jeg bort med en gang... jeg er redd for å flørte, jeg tar aldri initiativet selv.. tørr ikke dette heller for jeg er redd for å bli avist. jepp kun ukjente men, menn jeg møter for første gang. Klarer ikke øyenkontakt heller ;/ har ikke noe problem med de jeg kjenner så lenge det er kompiser da.. Anonymkode: e4c5c...fa4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 På Sun Jul 16 2017 den 8.43, _Mayhem_ skrev: Dette går på selvtillit og komfortsonen din. Om du ønsker å bli bedre så sett deg noen mål om å hver dag møte og holde øyekontakt fremmende. Start rolig med butikkansatte i matbutikken f.eks. Etterhvert når du går på gaten så søk øyekontakt med fremmede og når du føler for å kikke bort, hold blikket bittelitt til og kikk vekk rolig. Se fremover når du går og ikke ned i bakken. Det eneste som fungerer er å jobbe med seg selv, nå er du jo i det minste bevisst på deg selv så da kan du gjøre noe med det. Ts her: takk for tips! Dette skal jeg utfordre meg på og jobbe med!! :)) Anonymkode: e4c5c...fa4
Sofie31 Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: det er kun menn ja. Det er overalt, på trening vist det kommer en gjeng med gutter sliter jeg, går det en alene som ser på meg så ser jeg bort med en gang... jeg er redd for å flørte, jeg tar aldri initiativet selv.. tørr ikke dette heller for jeg er redd for å bli avist. jepp kun ukjente men, menn jeg møter for første gang. Klarer ikke øyenkontakt heller ;/ har ikke noe problem med de jeg kjenner så lenge det er kompiser da. Anonymkode: e4c5c...fa4 Men du tenker på når du er på date at dette er ett problem ? For ukjente menn som ser på meg på gata ser ikke jeg heller på hihi og om en hel guttegjeng kommer osv ser ikke jeg heller på de. Jeg kan møte blikkene til kompiser av kompiser, men synes også det blir ubehagelig å ha en sånn super lang klein blikkkontakt. Men det er jo ikke så bra om det er i forhold til dating eller en bekjent er interessert i deg. Da må man jo nesten ha litt blikkkontakt om man skal få en salgs kjemi og det å bli kjent. Jeg jobber jo med salg, så vet jo hvor viktig det med blikkkontakt er i forhold til å skape tillitt og connection eller vise at jeg lytter. Jeg lurer på om om dette er når du er i mer normale situasjoner ? Tror ikke det er unormalt å ikke ha blikkkontakt med ukjente random menn. Men er det i forhold til dating. Handler det da om at du føler deg usikker? At du er redd for at han ikke liker deg? Da må man jo bygge opp selvtilliten i forhold til dating :-) så går det også Ann å øve seg på dette i litt trygge omgivelser, ta noen små skritt om gangen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå