AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Kan ta kjæresten min på 20 som eksempel. Om han er sulten og har lyst på noe godt, lager mora hans alltid noe godt. Biffbaguett, taco(selv om de allerede har hatt middag), og egentlig hva som helst. Hun ordner linser til han, vasker rommet hans, skifter på senga hans osv. Et annet eksempel er kjæresten til ei venninne av meg på 22. Da han bodde i leilighet for seg selv mens han studerte, kom foreldrene jevnlig for å vaske leiligheten hans. Altså????? Selv har jeg ryddet og vasket rom siden jeg var 8, og det har aldri vært snakk om at moren min skulle diske opp med det jeg måtte ønske, bare fordi brødskive er for kjedelig. Hva tenker dere om dette? Hvorfor er mannfolk så hjelpesløse? Anonymkode: aae57...271 1
minister-mio Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Ikke normal, uavhengig av kjønnet på avkommet 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Biffbaguett hørtes skikkelig godt ut nå. Hvor kan jeg få en slik forelder? Anonymkode: 13a18...45a 6
Arabella Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ta kjæresten min på 20 som eksempel. Om han er sulten og har lyst på noe godt, lager mora hans alltid noe godt. Biffbaguett, taco(selv om de allerede har hatt middag), og egentlig hva som helst. Hun ordner linser til han, vasker rommet hans, skifter på senga hans osv. Et annet eksempel er kjæresten til ei venninne av meg på 22. Da han bodde i leilighet for seg selv mens han studerte, kom foreldrene jevnlig for å vaske leiligheten hans. Altså????? Selv har jeg ryddet og vasket rom siden jeg var 8, og det har aldri vært snakk om at moren min skulle diske opp med det jeg måtte ønske, bare fordi brødskive er for kjedelig. Hva tenker dere om dette? Hvorfor er mannfolk så hjelpesløse? Anonymkode: aae57...271 Gå nå ikke i forelskelsesfellen og flytt sammen med denne gutten! Han blir ikke plutselig selvstendig. Jeg skjemmes på mødres vegne når jeg leser slike innlegg. 15
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Galskap. Det er sånne menn som ender opp skilt. De fleste vil ha en partner, ikke en voksen baby. Anonymkode: 2788c...4fe 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Mødrene gjør virkelig ikke sønnene sine en tjeneste, for de vil jo fungere dårlig i forhold. Da de forventer at kvinnen skal gjøre alt for de. Har selv en sønn og datter, og jeg behandler de likt. Og de skal begge lære seg å bli selvstendige mennesker, og klare seg selv. Anonymkode: 452ca...9a8 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Dette viser seg jo i ganske mange ekteskap/samboerskap. Dama blir oppgitt fordi mannen ikke gjør sin del av husarbeidet. Og det kan jo kanskje komme av det som blir nevnt i HI. Jenter tvinges ofte til å gjøre plikter i tidligere alder enn gutta, det forventes at jenter skal hjelpe til med rydding og vasking osv. Både hjemme og borte. Anonymkode: 5218c...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Det forventes mye mer av jenter enn gutter helt fra barnealder. Derfor vokser mange menn opp som hjelpesløse og bortskjemte. Anonymkode: 32d8f...d10 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 Det er ikke alle som er slik. En av kammeratene mine ble aldri oppvartet av moren sin. Han er veldig flink og selvstendig nå. Kammeratene hans er også slik. Men jeg har også venninner som er slik. Og noen kammerater. Msnge som ikke er slik! Anonymkode: 8a3ea...e50
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 Kjæresten min er ikke sånn, og ikke broren heller. Der er det derimot søsteren som er vanvittig bortskjemt. Anonymkode: ff41d...5c1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 Min samboer: i voksen alder klarer han enda ikke legge tøyet sitt inn i skapet, men på gulvet. Brukt undertøy ligger her og der. Han har ikke vasket tøy eller satt på en oppvaskmaskin på flere år. Har gitt opp å prøve å oppdra han. Sønnen min på 3 år er til gjengjeld meget ryddig av seg, jeg skjemmer han bort med kos, men rydding må han gjøre selv. Er uaktuelt å få bortskjemte barn altså, mest for dem selv, og fremtidige ektefeller. Anonymkode: dad80...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 De mødre gjør sine sønner en stooor bjørnetjenste!! Det er klart at vi mødre liker å stelle og styre for barna våre, men meget viktig oppgave vi som foreldre (mor OG far), er å gjøre barna våre selvstendig og kunne klare seg uten oss. Vi må lære videre det vi selv kan, det kalles kompetanseoverføring! Anonymkode: 97f53...8d2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 Vet ikke helt hvorfor, er en mor/sønn-greie. Ser mine venninner med barn, gutta får full forpleining mens jentene ikke får samme service. Guttene aner ikke hvordan de setter på en vaskemaskin, i en alder av 20. Men det går greit, for mamma fikser... Anonymkode: 2ba24...62c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 Jeg har inntrykk av at folk fra kulturer i midt-østen skjemmer bort guttene sine ekstra mye. Jentene er ofte flinke og pliktoppfyllende og flinke på skolen. Guttene er bortskjemte, urmpatiske og late. Helt fra de er små får de viljen sin på absolutt alt. De reker rundt om kvelden og driver dank. De plager andre og driter i skolen. Hvis de får dårlige karakterer, ikke får jobb eller får problemer med politiet, så lager mødrene unnskyldninger for dem. Det er alltid andre sin skyld enn gutten selv. Anonymkode: 96e27...db3
Gjest O.G. Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 Ikke flytt ilag med denne fyren. Du vil få mora hans med på lasset.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 Er ganske merkelig det der. Heldigvis er han ganske ryddig av seg, mye ryddigere enn meg egentlig Men så er det de greiene jeg nevnte, da. Han gidder ikke fordi moren gjør det for han. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har satt ned foten for lengst. Fyren klarer verken å steke egg eller koke makaroni, haha. Anonymkode: aae57...271 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. juli 2017 #17 Skrevet 16. juli 2017 Ikke flytt sammen med den mammadalten.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #18 Skrevet 16. juli 2017 Ikke sikkert han er en mammadalt selv om hab blir vartet opp? Jeg har sønner, en voksen som bor hjemme. Min filosofi er å VISE barna mine omtanke for hverandre, ved å være snill mot de. Noen kaller det puter under armene og skjemme ut, for meg er det undervisning. F.eks. så stiller jeg krav fra de: jeg vasker klærne, dersom de legges på vaskerommet. Alle klær som legges til vask på vranga, kommer tilbake på vranga. Jeg kommenterer ikke rotet og oppvasken de har stående, men jeg hverken rydder eller tar det med meg. Spiser de ikke middagen jeg serverer, må de selv ordne seg annen mat. Lager de mat, må de rydde selv. Lager de mat til flere enn seg selv, kan jeg rydde etterpå. Jeg prøver å mase minst mulig og lære de mest mulig. Jeg prøver å ikke gjøre ting for de, men lærer de gjerne hvordan de kan gjøre det selv. Mine sønner oppfattes nok som bortskjemte, men de er selvstendige og kan mer enn mange jevngamle jenter (ref kjærester som aldri har bestilt en legetime selv f.eks). De har også lært seg å sette pris på det jeg gjør for dem, og gjengjelder det på sin måte Jeg et sikker på at mange døtre også blir bortskjemt, på andre måter. F.eks. var det pappa som tok vare på bilen min (dekk, olje, service), hentet meg på fest, hjalp med flytting, oppussing osv). Anonymkode: 2bd53...de1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #19 Skrevet 16. juli 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Det forventes mye mer av jenter enn gutter helt fra barnealder. Derfor vokser mange menn opp som hjelpesløse og bortskjemte. Anonymkode: 32d8f...d10 Å skjemme bort og innvadere et barn er omsorgssvikt derfor har de lært hjelpeløsthet og er "bortskjemte". Anonymkode: 1f3cf...d2c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #20 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle klær som legges til vask på vranga, kommer tilbake på vranga. Det er jo mange klær som burde vaskes på vranga. klær med trykk, feks. Anonymkode: 29680...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå