Gå til innhold

Hvor mye kan en advokat gjøre i en skilsmisse? Vil unngå mannen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av ulike grunner ønsker jeg ikke å forholde meg noe til min kommende eksmann. Kan jeg få inn en advokat til å ta alt av feks salg av hus, kommunikasjon med megler osv? At jeg kun kan skrive under på papirer? 

Anonymkode: 35fe0...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du sikkert. Du kan sikkert gi fullmakt til noe. Men papirer på seperasjon, skillsmisse, salg av bolig må nok ha din underskrift. Men selve kommunikasjonen kan sikkert tas gjennom advokat. Men det koster sikkert vanvittig mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Luckiness skrev:

Det kan du sikkert. Du kan sikkert gi fullmakt til noe. Men papirer på seperasjon, skillsmisse, salg av bolig må nok ha din underskrift. Men selve kommunikasjonen kan sikkert tas gjennom advokat. Men det koster sikkert vanvittig mye.

Advokater trenger ikke fullmakt for å representere en klient. Det er nok med aksept for oppdragsbekreftelsen. 

Har ts nok penger til å betale en advokat, så kan advokaten gjøre det hun ønsker advokaten skal gjøre.  

Anonymkode: eea6d...d79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, skal love at det er dyrt. Jeg brukte advokat til fordeling/oppgjør av bolig og håper aldri mer jeg vil få brukt for det. Skulle jeg brukt det til enda flere ting, så hadde jeg bodd på gata nå.

Anonymkode: 360e2...24d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen, skal love at det er dyrt. Jeg brukte advokat til fordeling/oppgjør av bolig og håper aldri mer jeg vil få brukt for det. Skulle jeg brukt det til enda flere ting, så hadde jeg bodd på gata nå.

Anonymkode: 360e2...24d

Mye betalte du for det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en annen tråd her inne på KG tidligere i dag, der en bruker hadde vært på et 45 minutter langt møte med en advokat for å snakke om EN MULIG engasjering av advokaten og fremgangsmåte. I etterkant mottok hun en email av advokaten, med et spørsmål om noe. Det var det hele.

Regningen hun fikk tilsendt var på (hold deg fast) 15.000 kroner!

Anonymkode: fe064...1e6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en annen tråd her inne på KG tidligere i dag, der en bruker hadde vært på et 45 minutter langt møte med en advokat for å snakke om EN MULIG engasjering av advokaten og fremgangsmåte. I etterkant mottok hun en email av advokaten, med et spørsmål om noe. Det var det hele.

Regningen hun fikk tilsendt var på (hold deg fast) 15.000 kroner!

Anonymkode: fe064...1e6

Det ligger nok noe mer bak det kravet enn det trådstarteren hevder. 

Anonymkode: 923e3...536

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av ulike grunner ønsker jeg ikke å forholde meg noe til min kommende eksmann. Kan jeg få inn en advokat til å ta alt av feks salg av hus, kommunikasjon med megler osv? At jeg kun kan skrive under på papirer? 

Det billigste og beste er å holde ut og kutte kontakten helt når alt er over. Det klarer du vel? Har dere barn må dere vel uansett sees og møtes..

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil spare MYE penger på å ta denne kontakten selv. Du kan heller kutte kontakten når alt er signert og er ferdig.

Du klarer vel å ta deg sammen noen minutter noen få ganger for å få signert diverse dokumenter...? Å signere separasjonsdokumentene; bare pek på linjen han skal signere og si"Skriv under her", totalt tar det 1 minutt. Å signere på skilsmissedokumentene tar det samme. Du kan ordne resten med signering fra vitner (som kjenner dere begge) og innsending av papirene til fylkesmannen osv. Les mer her for info: http://www.skilsmisse.net/separasjon/hvordan-gaa-frem.html

Å signere på salgsdokumentene for boligen kan ta noe lenger tid i samme rom som eksen din, fordi da sitter dere i møte med megler og kjøper, og det er mange sider som skal signeres med initialer og signaturer. Dette kan ta 20 minutter eller så. Men du må være der og du må signere. Alle må også legitimere seg i form av pass eller førerkort, som megler tar kopier av.

Har dere barn sammen? Er de under 16 år? Da må dere til obligatorisk mekling hos Familievernkontoret i kommunen før dere får skilsmisse. Du får meklingsattest etter meklingen, som gir dere rett til å søke separasjon og skilsmisse. Hvor lang tid meklingen tar, avhenger av hvor fort dere blir enige om samværsavtaler om barna. Dere kan være nødt til å gå til flere meklingsmøter, hvis dere ikke klarer å bli enige på ett møte. Jeg var på meklingsmøte med eksen min, og vi var enige om alt og hadde allerede en skriftlig og signert avtale om barnesamvær med oss. Hele møtet tok da knappe 20 minutter. Så fikk vi meklingsattesten og gikk derifra.

Uten barn eller med eldre barn over 16 er det ikke så komplisert. Da er det bare å skille seg.

Endret av Million
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...