Kittykat Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 (endret) Kjøkkenvasken vår består av en stor og en liten vask. I sluket på den lille vasken så lukter det rett og slett råtten mat. Man kan også se grønn gugge. Jeg har skrubbet med en liten kost nedi sluket, brukt plumbo, klorin, salmiakk, grønnsåpe m.m. Uansett hva jeg bruker, så får jeg ikke vekk denne ekle lukten eller guggen. Vi kaster ikke mat i sluket. Meg og samboeren gjør det iallefall ikke. For noen måneder siden så ble rørene i blokken vår fornyet og jeg er usikker på om denne lukten var der før rørene ble fornyet. Har dere noen andre tips til hva vi kan gjøre for å få vekk lukten og guggen? Endret 15. juli 2017 av Kittykat
ajarRun Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Vil sterkt fraråde å helle klorin og salmiakk i samme sluk. Disse danner en farlig gass. Har dere prøvd sånn dere gelegreie som løser opp sluker? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Hvis alt er prøvd, så ville jeg har prøvd eddik. La det ligge litt. Så sette det på det varmeste og la det renne en god stund. For så å helle nedi jif rørrens og gjør det samme. Anonymkode: 98b7c...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Du bøyer deg ned under vasken, og skrur fra hverandre rørene. Ha en bøtte i nærheten for det kan renne ut litt vann. Vask alle rørdelene nøye, og skru dem på plass igjen. Anonymkode: 3659f...24a 7
Kittykat Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Vil sterkt fraråde å helle klorin og salmiakk i samme sluk. Disse danner en farlig gass. Har dere prøvd sånn dere gelegreie som løser opp sluker? Jeg bruker ikke disse samtidig. Jeg vet at denne kombinasjonen ikke er god. Har prøvd gelegreie som skal løse opp, flere ganger. Intet funker og jeg blir litt sprø
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Bakepulver og eddik ned i sluket. Hell etter kokende vann etter noen timer/over natta. Anonymkode: 51600...553
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, Kittykat skrev: Kjøkkenvasken vår består av en stor og en liten vask. I sluket på den lille vasken så lukter det rett og slett råtten mat. Man kan også se grønn gugge. Jeg har skrubbet med en liten kost nedi sluket, brukt plumbo, klorin, salmiakk, grønnsåpe m.m. Uansett hva jeg bruker, så får jeg ikke vekk denne ekle lukten eller guggen. Vi kaster ikke mat i sluket. Meg og samboeren gjør det iallefall ikke. For noen måneder siden så ble rørene i blokken vår fornyet og jeg er usikker på om denne lukten var der før rørene ble fornyet. Har dere noen andre tips til hva vi kan gjøre for å få vekk lukten og guggen? Amen, dette kunne jeg ha skrevet! Men jeg har brukt masinoppvaskpulver, Sun, salt i mengder, Plumbo, Klorin og Yes oppvaskemiddel, ,ed samme lille hjelpen som i hi. Vi har ikke to vasker, men en, og opp på stålplaten vedsiden av vasken er der overløpsventil. Nedi den kommer en stank fra det ekleste ekle. Og der har jeg gjort at jeg tenke kan får å få råttenmatstanken bort. Vi har heller ikke puttet noe ned i den greia som skulle tilsi så voldsom stank. Jeg heller til å måttemåpne rørkoblingen under vasken, og få rengjort rørkoblingene grundig innvendig, men dete r en jobb jeg ikke ser frem til å utføre. Kan noen komme med en bedre løsning, som fungerer? Anonymkode: 7e635...cb8 2
Kittykat Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2017 3 minutter siden, Simbyxor skrev: Det høres ut som en sak for Steven King! Ja, ikke sant?Mystiske greier 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alt er prøvd, så ville jeg har prøvd eddik. La det ligge litt. Så sette det på det varmeste og la det renne en god stund. For så å helle nedi jif rørrens og gjør det samme. Anonymkode: 98b7c...d3d En hver fornuftig person forstår at Eddik ikke løser problemet og er skadelig i plastrør med pakninger til dette formålet. Anonymkode: 7e635...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amen, dette kunne jeg ha skrevet! Men jeg har brukt masinoppvaskpulver, Sun, salt i mengder, Plumbo, Klorin og Yes oppvaskemiddel, ,ed samme lille hjelpen som i hi. Vi har ikke to vasker, men en, og opp på stålplaten vedsiden av vasken er der overløpsventil. Nedi den kommer en stank fra det ekleste ekle. Og der har jeg gjort at jeg tenke kan får å få råttenmatstanken bort. Vi har heller ikke puttet noe ned i den greia som skulle tilsi så voldsom stank. Jeg heller til å måttemåpne rørkoblingen under vasken, og få rengjort rørkoblingene grundig innvendig, men dete r en jobb jeg ikke ser frem til å utføre. Kan noen komme med en bedre løsning, som fungerer? Anonymkode: 7e635...cb8 Det er ingen vei utenom å åpne opp og vaske vekk. Det er gammel fett og bakterier som lukter. Anonymkode: 3659f...24a 3
Måbarefåsiat... Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En hver fornuftig person forstår at Eddik ikke løser problemet og er skadelig i plastrør med pakninger til dette formålet. Anonymkode: 7e635...cb8 Enhver fornuftig person forstår at eddik ikke ødelegger rørene. Og jo, eddik kan fjerne vond lukt. Du må få bort gugga også, men eddik kan hjelpe.
Kittykat Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bøyer deg ned under vasken, og skrur fra hverandre rørene. Ha en bøtte i nærheten for det kan renne ut litt vann. Vask alle rørdelene nøye, og skru dem på plass igjen. Anonymkode: 3659f...24a Ja, det er vel det eneste som gjenstår, sånt sett. Ikke en gøy jobb Men den må gjøres. Og hvis det ikke hjelper, så er jeg usikker på hva som er årsaken. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #14 Skrevet 15. juli 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen vei utenom å åpne opp og vaske vekk. Det er gammel fett og bakterier som lukter. Anonymkode: 3659f...24a Og det er gjort. Påkoblingen til røret fra hovedavløpet samt skruen opp i overløpsventilen er åpnet, alt er vasket grundig i klorin i en rein gammel isboks. Der var ikke mye rusk elelr fett inni. Om dette er tilstrekkelig eller om resten av rørene frem til påkoblingen av oppvaskemaskinen og må demonteres gjenstår å (ikke se) men lukte. Der er nok et visst tilbakeslag fra vaskens rørsystem på samme måten som i rørene mellom dusjslukene og toalettene på badene når kroppen mellom rørene mangler eller blir slitt. Takk til ts for sparket bak! Anonymkode: 7e635...cb8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå